så er beslutningen taget..!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.666 visninger
7 svar
3 synes godt om
14. marts 2013

Moldemine

Jeg har længe været i tvivl om det var det rigtige med en hjemmefødsel.. Jeg syntes at det Virker mere overskueligt, Nu hvor vi har en datter derhjemme også. De siger at man skal regne med at fødsel nr 2 går dobbelt så hurtig som første gang, Dvs. At jeg har 3,5 timer fra første ve til Babyen er ude Jeg ved godt at vi ikke med garanti kan regne med at det går så hurtigt 2.gang, men i tilfælde af at det skulle gå så stærkt har jeg det bedst med at være hjemme i vante omgivelser og at jeg ikke skal panikke over at komme afsted til fødegangen, aflevere storesøster osv.

Alt i alt har jeg det rigtig godt med at beslutningen er taget, og jeg føler en hvis ro i kroppen over at det er bestemt.

så nu søger jeg en masse erfaring omkring hjemmefødsel og vil gerne høre om jeres oplevelser omkring dette. Håber i vil komme meddelte en masse gode råd osv.

Hvad vil i anbefale at have Klar osv.

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2013

Janni.

Lyder som den rigtige beslutning, jeg har ingen erfaring men sender lige din tråd op af.

Anmeld

14. marts 2013

AnnaK89

Har ingen erfaring selv - men jeg kunne også godt selv tænke mig en hjemmefødsel, det kunne bare være en rigtig skøn oplevelse

Anmeld

14. marts 2013

Balinus

Hjemmefødsels er vidunderlig!

Vi havde hjemmefødsel med vores første, og nu da vi venter nr. 2 skal det også være her hjemme...( - hvor hjemme så er til sommer, vides ikke, da vores hus er lige sat til salg!)

Men det giver en intimitet der slet ikke kan beskrives, og modsat hvad folk tror, giver det en dejlig ro og tryghed.

Det er den helt rigtige beslutning du har taget… Tillykke!

Anmeld

15. marts 2013

Moldemine

Balinus skriver:

Vi havde hjemmefødsel med vores første, og nu da vi venter nr. 2 skal det også være her hjemme...( - hvor hjemme så er til sommer, vides ikke, da vores hus er lige sat til salg!)

Men det giver en intimitet der slet ikke kan beskrives, og modsat hvad folk tror, giver det en dejlig ro og tryghed.

Jeg glæder mig også bare helt vildt.... nu han de næste 2, 5mdr kun gå for langsomt.. jeg glæder mig til at se mit vidunder, og samtidig kunne glæde mig over at vi ikke skal stresse over en tur til fødegangen

Anmeld

15. marts 2013

Moldemine

Balinus skriver:

Jeg glæder mig også bare helt vildt.... nu han de næste 2, 5mdr kun gå for langsomt.. jeg glæder mig til at se mit vidunder, og samtidig kunne glæde mig over at vi ikke skal stresse over en tur til fødegangen

Anmeld

17. marts 2013

Susje

Jeg er førstegangsfødende og har termin om en uge, jeg skal føde hjemme og glæde mig helt vildt til det. Jeg føler mig meget tryg ved den beslutning min mand og jeg har taget!

Da jeg jo ikke tidligere har født, har jeg ikke nogen reel erfaring med hjemmefødsel og hvordan de forberedelser vi har gjort os egentlig fungerer når fødslen går i gang, men jeg kan da skrive lidt om hvilke forberedelser vi har fjort os, så kan du evt. bruge det til lidt inspiration

Jeg har gennem graviditeten gemt en masse gamle/slidte håndklæder (både store og små), lagener, et sæt gammelt sengetøj og en stak vaskeklude i en sæk efterhånden som det er blevet vasket, så det er klar til brug, så kan det blive smidt ud bagefter og dermed begrænse mængden af vasketøj

Mit store ønske er at føde i vand, så vi har gennem hjemmefødselsordningen i Region Sjælland lejet et fødekar. Vi har sørget for voksdug/pressening til afdækning samt 2-3 kg fint filtersalt. Fødekarret står på et af de der gulvpuslepsil i skum, der både beskytter gulvet mod vand og er isolerende. Vi har afprøvet fødekarret, så vi ved, hvor meget vand der skal i og hvor lang tid det tager.

Derudover har vi arrangeret et afdækket område i vores ekstra værelse (fødekarret er placeret i vores spisestue, da vores Tv-stue og soveværelse ligger på overetagen) med en luftmadras, afdækket med et plastiklagen og et gammelt stræklagen og en sækkepude/stol, også afdækket med et plastiklagen og så har jeg syet et almindeligt ikke-stræklagen sammen i siderne, så det er lige til at trække udover.

Vi har også indkøbt ingefær til at lave ingefærklude: 2-3 sotre ingefærrødder , der skal rives (med skræl), kommes i kogende vand, ingefæren sies fra, vaskekludene vrides op og lægges, hvor smerterne fra veerne er (selvfølgelig må de ikke være skoldende).
Har også sørget for at have massageolie hjemme.

Vi har arrangeret, at min mor kommer og hjælper med alt det praktiske, så min mand ikke både skal rende og ordne alt det og samtidig skal være tilstede ved selve fødslen. Derudover kan hun også gå og tage en masse billeder af nogle af de vigtigste øjeblikke

Vi har lavet et lille "forråd" af mad og drikke, som jeg rigtig godt kan lide og kan være energigivende fødlsen igennem (juice, frugt, mandler, mintpastiller, lidt cola og chokolade o.l.)
Derudover har vi sørget for at forberede lidt "rigtig" mad, så det er hurtigt og nemt (særligt til starten af fødslen) selvom min mor selvfølgelig også er der til at lave mad til os, hvis det bliver nødvendigt.

Jeg kan anbefale dig at købe/låne bogen "Bogen om hjemmefødsler", der er bl.a. et kapitel om forbredelser til fødslen, en tjekliste o.l.

Håber du kan bruge det til lidt og held og lykke med din hjemmefødsel

Anmeld

17. marts 2013

Leonora

Hej
Jeg fødte min yngste datter hjemme og det var helt igennem fantastisk

Jeg blødte desværre for meget bagefter og måtte en tur på Hvidovre til en udskrabning.
Det var det eneste øv ved min hjemme fødsel. ellers var det en skøn oplevelse.

Hvis vi skal have en 3ér vil jeg gøre alt for at få lov til at føde hjemme igen til trods for blødningen sidst.

Jeg håber for dig at du får en go oplevelse og jeg glæder mig til en update når tid er

knus Louise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.