Åhh nej!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

776 visninger
8 svar
0 synes godt om
23. juni 2009

Jannie Thorup

Jeg har bare syntes at det er så dejligt at være gravid, jeg har ikke været besværet af det og  hr bare levet cirka som jeg plejer, dog uden træningen i træningscenteret.

Så er jeg her i weekenden begyndt at få smerter nederst i ryggen i højre side. Jeg tænkte at det nok var en nerve der sad fast og at det ville gå væk igen, men da det ikke gjorde det, tog jeg til lægen igår. Han forklarede mig, at det er bækkenet der er ved a læsne sig og gøre klar til at jeg kan føde. Det trælse er så bare, at enten bliver det ved som nu eller også bliver det værre og udvikler sig til regulær bækkenløsning. Vi aftaler, at jeg ringer igen på mandag og at vi så snakker o hvordan det går, ift sygemelding og den slags.

Idag er min kæreste og eg så ude at handle, da vi skal have gæster til spisning iaften. Og så pludselig begynder det at gøre ondt i den anden side også. Sådan noget forbandet pis og lort. Jeg gider da bare ikke hvis jeg skal til at have det så dårligt resten af graviditeten.

Nå, jeg skulle ige af med det. Og hvis noget har et par gode råd, så tager jeg hjertens gerne imod.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2009

Guldet

Ej.. øv hvor træls for dig..
Har ikke nogle råd.. desværre..
Men ville bare lige skrive at det er træls for dig.. nu hvor du har haft sådan en dejlig graviditet, og så kommer det nu! ØV.. Hvornår er det du har termin??

Anmeld

23. juni 2009

Mathilde

Øv rigtig træls!
Jeg har det på samme måde og mit sidder også foran i skambenet. Jeg har fået en henvisning til fysioterapeut. Måske var det også en mulighed for dig.... Det vigtigste er at du ikke overanstrenger dig og at du lytter til din krop. Din jordemoder kan også vise dig, hvordan du skal vende dig i sengen osv for ikke at belaste bækkenet for meget.

Knus Mathilde 36+6

Anmeld

23. juni 2009

Nanna1985

Jeg ville starte ved en god massør og så bruge ham.. Det går jeg selv til nu, da min fysiterapeaut ikk kunne gøre nok for mig.. Det hjælper og det er SKØNT

Anmeld

24. juni 2009

Jannie Thorup

Julie R skriver:

Ej.. øv hvor træls for dig..
Har ikke nogle råd.. desværre..
Men ville bare lige skrive at det er træls for dig.. nu hvor du har haft sådan en dejlig graviditet, og så kommer det nu! ØV.. Hvornår er det du har termin??

Jeg har termin d. 9. september, så jeg har godt to en halv måned tilbage. Om halvanden uge går jeg dog på ferie.

Anmeld

24. juni 2009

tumle81

Øv hvor er det træls!

Jeg er gravid med mit 3. barn og jeg har lidt af bækkenløsning alle tre gange, jeg er blevet sygemeldt og går hjemme nu for at aflaste resten af tiden (har termin 27 okt!!)

Hvis det er bækkenløsning er det vigtigt at du ofte skifter stilling og sørger for at bækkenet ikke bliver vredet eller overbelastet. Dvs næse og tæer skal bevæge samme vej også selvom du lige skal nå et eller andet ved siden af eller bagved dig... Du skal ikke sidde med benene over kors eller skrædderstilling, samt er det en gode ide at sove med en pude mellem benene for at støtte bækkenet.

Du bør ikke støvsuge, vaske gulv og lign eller løbe/gå meget. Tag små skridt og undgå tunge løft...

Bare lige lidt info og gode råd :-)

Knus Kathrina

Anmeld

24. juni 2009

Mira0911

Har heller ikke lige nogen råd - Har ikke prøvet at have det sådan... Kan sagtens følge dig hvordan du har det..

Håber ikke for dig at det udvikler sig til BL....

Anmeld

24. juni 2009

Jannie Thorup

Tak for trøst og gode råd. Det er bare noget møg synes jeg. Og så går jeg snart på ferie, men som det ser ud nu, bliver det ikke lige den ferie vi havde regnet med. ØV BØV. Men sådan er det jo. Heldigvis har jeg en meget forstående og hjælpsom kæreste. Det hjælper meget på humøret ihvertfald. Men jeg ville jo bare gerne at jeg kunne alting som før.

Anmeld

24. juni 2009

LineD

Her er der det samme, det er bare SÅ øv at have ondt i bækkenet, du har allerede fået et par gode råd, jeg vil lige give et med fra min fys som har hjulpet mig, hvis du har et tørklæde så bind det stramt om hofterne, helt nede, det støtter rigtig godt når man går og laver sysler, og bliver det rigtig slemt kan man få et bælte hos jordemoderen, det fungerer ligesådan

Håber ikke det bliver værre!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.