Ja som overskriften næsten fortæller, er jeg godt gal i skralden!
Jeg har lige været til jordemoder ( er 35+0 ) og hun er da en møgsæk uden lige! Efter fosterskøn osv. vurderer hun at hun gerne vil sende mig til en vækstscanning og det er da helt okay... Men hun spørger mig så hvordan hverdagen fungerer derhjemme og da jeg siger at det fungerer fint, spørger hun ind til økonomi. Jeg siger at det går fint økonomisk og det er ikke noget problem...
Herefter spørger hun hvor tit min kæreste og jeg går til tandlæge, hvotil jeg svarer at det gør vi ikke særlig tit, idet vi har besluttet at vi hellere vil have lidt ekstra overskud til datteren og den lille ny, end at bruge penge på dyre tandlæger. ganske ærligt!
Her begynder hun så at snakke om familierådgivning og socialrådgivere og spørger om det kunne være hun skal formidle en kontakt dertil! Jeg takker pænt nej, da jeg ikke kan se hvordan det skulle gøre en forskel for os...
Hun siger tak for idag og giver mig den besked at hun vil ringe i sin middagspause med en tid til skanning og den næste jordmoder tid...
Nu sidder jeg så og stortuder og er pisse bange for at hun melder til kommunen at vi er dårlige forældre...
Her er vores situation:
Vi har en datter på 2 år og venter nummer 2 til April. Vi er begge på SU, dog har jeg udsigter til fuldtidsjob pr. august. Vores datter er frisk og rask, foran sprogligt og godt med motorisk. Vi giver hende masser af kærlighed og nærvær, der er altid mad på bordet, faste rutiner, rent og nyt tøj. Helt sikkert er det svært at få tingene til at løbe rundt på SU, men der mangler virkelig intet...
Mit spørgsmål er så: Er der nogle andre der har prøvet ligende? Skal jeg være bekymret? Det eneste jeg kan se hun har at sætte fingeren på er, at vi begge er rygere (ja vi burde lade være!) og at jeg ikke render rundt i det smarteste ventetøj.. Synes det er spild af penge når jeg havde masser fra min første graviditet. og så er jeg selv vokset op i plejefamilie.
Hvad tror I at hun er så bekymret for? og kan hun finde på at "melde" til kommunen at vi er dårlige forældre?
Kom gerne med input, tanker, erfaringer osv...
Anmeld