Undgå Colgate Total

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

767 visninger
6 svar
1 synes godt om
13. marts 2013

Peanut

Ved ikke om i har hørt det i nyhederne idag, men ville da i hvert fald lige dele!

Colgate total indeholder triclosan, som er et hormonforstyrrende stof.

Især gravide og børn bør undgå dette, men også andre, da det er mistænkt for at kunne give resistens hos nogle bakterier.

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/03/12/204241.htm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. marts 2013

B&J

ja og de tager dem ned af hylderne

hvorfor lige den tandpasta jeg bruger den passer så godt til mig og mine tænder

Anmeld

13. marts 2013

Stumpe27

14. marts 2013

Peanut

B&J skriver:

ja og de tager dem ned af hylderne

hvorfor lige den tandpasta jeg bruger den passer så godt til mig og mine tænder

Nå, jeg hørte da at Coop ikke ville tage dem ned af hylderne, da de indeholdt den grænseværdi de måtte 

Anmeld

14. marts 2013

B&J

Peanut skriver:

Nå, jeg hørte da at Coop ikke ville tage dem ned af hylderne, da de indeholdt den grænseværdi de måtte 

jaaa, det er det jeg siger jeg bruger min colgate helt ud ind til jeg høre noget andet for jeg syntes det er et mega godt tandpasta..... men nogle gange er de for hurtige til at rive det hele op og nogle gange ikke

Anmeld

15. marts 2013

hekran

Det er underligt, hvordan det er blevet breaking news igen. Der er nok 4-5 år siden, at der blev snakket og skrevet om, at alt, hvad der indeholder Triclosan er hormonforstyrrende. Dengang var der også snak om, at det kunne gøre én resistent overfor pencillin.

Dengang var snakken også om Colgate Total og noget wc-rens. Kig på jeres ting, ud med triclosan!

Anmeld

15. marts 2013

tarkoflen

Jeg havde egentlig besluttet mig for at slå koldt vand i blodet, indtil jeg så For godt til at være sandt forleden aften... Synes tit sådan nogle ting, bliver blæst op, men denne gang, og måske også fordi jeg er gravid, der smed jeg altså vores tandpasta ud...

Der var 3 journalister, der havde børstet tænder i 5 dage med det, og den enes niveau af stoffet i urinen steg fra 0,3 ng til 600 ng og en andens steg vist nok fra 1,8 ng til 1800 ng og det var bare ved at bruge det i til tandbøstning i 5 dage! Det synes jeg var lige vildt nok! Så ud røg det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.