NF og MD scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.218 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. juni 2009

Findusinde

Hej tøser!

Da jeg fandt ud af at jeg var gravid, takkede jeg JA til begge scanninger, både for at se hvordan det går med bebse, men bestemt også for at se at der forhåbentlig ikke var noget galt..
Min veninde er er omkring 12 uger henne, de har forsøgt længe, men jeg har aldrig følt det var noget hun brændte helt vildt for.. Hvilket jeg har haft svært ved at sætte mig ind i, men skidt med det..
Jeg snakkede så med hende i går, da de havde været til NF scanning, de havde opgivet at måle nakkefolden efter 50 min scanning da hendes blob simpelthen ikke ville ligge stille..

Samtalen mellem os lyder ca sådan her.

Mig "hvornår skal du så scannes igen"
Hende "det skal jeg ikke"
Mig "øh okay, hvorfor ikke?
hende " Fordi det er ikke noget der betyder noget for mig, det er ikke vigtigt.. Ikke for mig, kun for min kæreste"
Mig.. "Dyb tavshed, og får afsluttet samtalen ret hurtigt..

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i, at det ikke interessere hende mere.. For mig virker det som ligegyldighed fra hendes side, men det har også noget at gøre med at jeg altid har følt det er hendes kæreste der vil have barn og ikke hende..
IKKE DERMED SAGT AT ANDRE DER FRAVÆLGER ER LIGEGLADE!  Det vil jeg liiiige ha på det rene..

Er der andre der har fravalgt??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2009

Mira0911

Nej jeg skulle bestemt vide det... Det virker mega meget som det er ligegyldigt og at hun er ligeglad med barnet...

Anmeld

23. juni 2009

haps

Findusinde skriver:

Hej tøser!

Da jeg fandt ud af at jeg var gravid, takkede jeg JA til begge scanninger, både for at se hvordan det går med bebse, men bestemt også for at se at der forhåbentlig ikke var noget galt..
Min veninde er er omkring 12 uger henne, de har forsøgt længe, men jeg har aldrig følt det var noget hun brændte helt vildt for.. Hvilket jeg har haft svært ved at sætte mig ind i, men skidt med det..
Jeg snakkede så med hende i går, da de havde været til NF scanning, de havde opgivet at måle nakkefolden efter 50 min scanning da hendes blob simpelthen ikke ville ligge stille..

Samtalen mellem os lyder ca sådan her.

Mig "hvornår skal du så scannes igen"
Hende "det skal jeg ikke"
Mig "øh okay, hvorfor ikke?
hende " Fordi det er ikke noget der betyder noget for mig, det er ikke vigtigt.. Ikke for mig, kun for min kæreste"
Mig.. "Dyb tavshed, og får afsluttet samtalen ret hurtigt..

Jeg kan slet ikke sætte mig ind i, at det ikke interessere hende mere.. For mig virker det som ligegyldighed...

Er der andre der har fravalgt??

Jeg ville bestemt ikke turde fravælge scanningerne - tænk ikke at være forberedt på det hvis det er noget galt.. Puha..

Har de ikke givet en ny tid eller var sygehuset ikke bekymrede - de har jo trods alt set den lille blob??

Er hun glad for at være gravid??

Helene 21+3

Anmeld

23. juni 2009

Findusinde

Jeg forstår hellere ikke at hun turde at fravælge..
Hun sagde direkte til mig at det ikke betød noget for hende om hun skulle scannes eller ej..

Jeg ved faktisk ikke om hun virker glad, umiddelbart vil jeg sige nej..  De har forsøgt i 2½ år vil jeg tro, og ingen af dem har været ved lægen for at blive undersøgt ovs, jeg forsøgte på et tidspunkt at foreslå ægløsningsteste.. Der havde jeg nær fået bidt hovedet af. For som hun sagde.. "Hvis det ikke kan komme naturligt, kan det være lige meget, jeg gider ikke at tisse på en pind og dermed skal ha sex den dag" Og så var det emne lige udebateret.

Jeg skrev videre med hende i går efter at vi havde snakket sammen, hvor jeg så skrev at for mig var det enormt vigtigt at få de scanninger, for at se om alt var OK med bebs. Hun skrev så" Jeg er ligeglad, jeg ville ikke få det fjernet alligevel, når vi har kæmpe sådan for det" hmmmmm...

Anmeld

23. juni 2009

haps

Der er også langt fra at forberede sig på at alt måske ikke er ok til at få det fjernet, men altså det lyder ikke til hun har det helt så nemt med det..

Tror du skal blive ved at spørge ind til graviditeten og se hvordan det udvikler sig og lade være med at lade dig feje af banen.. Kan jo i værste fald udvikle sig til fødselsdepression..

Anmeld

23. juni 2009

Findusinde

Er faktisk også rigtig bange for hvordan hun vil takle alt det her.. Hun har altid haft en SUPER svær barndom, med en far der drikker og slår osv.. Lige nu sidder de rigtig rigtig træls i den, rent økonomisk.. at de ikke tænker sig om når de bruger penge er ikke mit problem...

Men jeg vil bestemt blive ved med at spørge ind til hende og gravidteten.. Jeg er rigtig bange for at det kan gå galt for hende...

Anmeld

23. juni 2009

luckas-mor

jeg er gravid første gang og tænker meget på hvordan bebsen har det derinde og har bestemt sagt ja til begge også da jeg gerne vil kunne følge med i det hele og sikre mig vores barn har det godt.

kender godt det med veninden bare her har hverken min veninde eller hendes mand en indtægt og aldrig nogen penge og de har prøvet i et åt a få børn og der ska det lige siges hun ikke gider lave noget og kun er 17 år:/
så kender godt lidt til det der, det er ikke sjovt at de ikke tænker på de børn de skal ha.

stort kram tasse)

Anmeld

23. juni 2009

Rikke, Liam & Linus

Jeg/vi har valgt det fra.

Da vi ikke mener at et barn der er lavet af kærlighed "bare" skal vælges fra hvis det skulle vise sig at f.eks. have downs. Så var der nok en mening med at det var sådan han skulle være.

Vi har dog set ham ved en 3D scanning....men det var mere for oplevelsens skyld. Der kunne vi jo så også se om der var noget galt...men alt så ud som det skulle være, så det var jo bare dejligt. Men man kan jo aldrig være helt sikker, scanninger eller ej...

Jeg ved dog ikke om vi også vælger det fra når vi skal have nr. 2. Da jeg på det tidspunkt højst sandsynlig er en del ældre.... og vi så også vil have et andet barn at tage hensyn til. Tiden må vise hvad vi vælger.

Men jeg kan godt forstå hvis folk vælger scanningerne.
Og synes ærligt talt det er lidt flabet at sige at fordi man vælger scanningerne fra, er man ligeglad med sit barn!

Anmeld

23. juni 2009

Findusinde

Jeg/vi har valgt det fra.

Da vi ikke mener at et barn der er lavet af kærlighed "bare" skal vælges fra hvis det skulle vise sig at f.eks. have downs. Så var der nok en mening med at det var sådan han skulle være.

Vi har dog set ham ved en 3D scanning....men det var mere for oplevelsens skyld. Der kunne vi jo så også se om der var noget galt...men alt så ud som det skulle være, så det var jo bare dejligt. Men man kan jo aldrig være helt sikker, scanninger eller ej...

Jeg ved dog ikke om vi også vælger det fra når vi skal have nr. 2. Da jeg på det tidspunkt højst sandsynlig er en del ældre.... og vi så også vil have et andet barn at tage hensyn til. Tiden må vise hvad vi vælger.

Men jeg kan godt forstå hvis folk vælger scanningerne.
Og synes ærligt talt det er lidt flabet at sige at fordi man vælger scanningerne fra, er man ligeglad med sit barn!

Det er netop det jeg siger i mit første indlæg, at jeg IKKE mener at folk der fravælger er ligeglade... Jeg har blot den opfattelse af sådan som jeg kender min veninde, at det virker som HUN er ligeglad..

Og dermed ikke sagt at andre er ligeglade....

Anmeld

23. juni 2009

Findusinde

Vi valgte scanningen, på den baggrund, at det var spændende for os at se bebse, samt at finde ud af hvor stor sandsynligheden for at få et barn med Down var..

Vi havde snakket en del om hvad vi ville gøre hvis de kunne fortælle os at barnet f.eks. var multi handicappet, aldrig ville få sprog osv. Og være 100 % afhægig af andre hele sit liv.. Så havde vi nok valgt barnet fra, lige meget hvor meget vi ønskede os det barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.