Graviditet under uddannelse (sygeplejerske)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.203 visninger
3 svar
3 synes godt om
12. marts 2013

sarahhh

Hej alle sammen!

Jeg studere lige nu til sygeplejerske, skal begynde på modul 4 lige om lidt og min kæreste er uddannet mekaniker og læser lige nu adgangskurset til ingeniør.

Min kæreste og jeg går med tanken om at få et barn, vi er begge meget modne, på trods af vores alder (fylder selv 21 til sommer), og vi har styr på vores liv. Vi føler os begge klar til at tage dette skridt Har altid ønsket at være ung mor, så overvejer om barn under uddannelse ville være en god idé.

Så vil lige høre lidt om andres oplevelser ang. barn under uddannelse (også gerne specifikt spl. udd.).

- Gik det med jeres økonomi mens i var på barsel?

- Hvordan var det at komme tilbage efter barsel?

- Føler i at det var en fordel at få børn under udd.?

- Hvordan var oplevelsen af aqt være gravid under udd.?

Håber der er nogle der vil svare, ved godt det er vores beslutning, men er stadig rart at høre succes oplevelser (eller dårlige )

Mvh Sarah

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2013

Ka+Ma=Be

Efter min overbevisning er det mest ideelt at få børn mens man studerer

Jeg blev gravid med min søn mens jeg læste til ergoterapeut. Jeg havde termin i september, hvilket blot betød at jeg fik en dejlig lang barsel, da jeg jo så fik ferie i juni.

Økonomisk er der ikke så meget der ændrer sig, da man får SU under hele barslen (12 ekstra klip). Min kæreste har dog hele tiden haft fast løn (regnskabsassistent).

Det var med blandede følelser at jeg kom tilbage på studiet, men det tror jeg afhænger meget af hvordan man er. Jeg trives på barsel og havde flere veninder der var på barsel samtidigt, så jeg havde det skønt  

Man skal selvfølgelig også gøre op med sig selv om man har lyst til at starte på et nyt hold. Der vat mange på mit hold der gik på barsel før mig, så jeg kendte 9-10 stykker på det nye hold. 

Jeg synes dog ikke at det var fagligt hårt at starte igen, kun emotionelt hårdt

Anmeld

12. marts 2013

Ka+Ma=Be

Den drillede lige, så du får en besked mere

Det eneste jeg ikke vil anbefale, er at få barnet for sent i uddannelsen. Jeg fødte efter at have afsluttet modul 12 og havde derfor kun min bachelor tilbage. Det var hårdt at bruge alt sin tid og energi på sin opgave, når man egentlig meget hellere vil være sammen med familien 

For mig var det ikke et problem at være gravid på studiet, da jeg havde en, stort set, problemfri graviditet. Har dog også en veninde der havde bækkenløsning og meget opkast, som havde svært ved at komme igennem de sidste moduler inden barslen. Det kan man jo desværre ikke forudse. Men har man nogle gode studiekamerater som kan hjælpe en igennem, så kan man nå langt  

Men alt i alt en god oplevelse Jeg blev færdig her i januar og starter job på mandag. Så umiddelbart har det ikke været nogen hindring at få barn

Anmeld

12. marts 2013

sarahhh

Mange tak for dit svar! 

Ja tænker også at det at komme tilbage og starte med et andet hold vil være svært, men dog overskueligt  

Lyder som om du har haft et rigtig godt forløb, på trods af fødsel lige op til eksamen 

Vi har talt om at begynde at prøve omkring sommerferiens start, for så ville det nogenlunde passe med at jeg ville kunne færdigegøre et modul (cirka), og så gå på barsel 

Mange mange tak for dit svar, du har gjort mig mere sikker i min sag 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.