Blende en othello lagkage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2013

tinasmor

Jeg ryster også på hovedet.. og tænker på hvad mine skatte penge går til..

Ja med mindre det er selv-betalt (hvad jeg måske tænker det er, for man så sådan et tilbage glimt fra lige da hun vågnede op, og der lignede det ikke rigtigt et hospitalt) så måske har hun selv betalt det. I såfald kan hun spise lige så meget kage hun ønsker

Men havde det nemlig også lige som dig. Hvis det er betalt af det offentlige (aka dig og mig) så synes jeg godt nok er rimmelig utaknemmeligt, at man i det mindste ikke prøver at efterleve de føderegler man får fra lægerne før man bliver opereret (og der er jeg ret sikker på, at blended kage ikke er imellem)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2013

jydeinden

et er at kage ser ufatteligt klamt ud blendet, men noget andet er at jeg tænker at man måske skulle sørge for at alle mennesker som fik sådan et indgreb samtidigt fik hjælp hos en psykolog, for jeg ved fra flere der har fået indgrebet at det ikke er "bare" sådan lige at vende hjernen til at spise mindre.

Anmeld

12. marts 2013

Hailiesmom11

Jeg ser det også og er dybt rystet over man kan finde på det lige efter sådan en operation
Hun vil da vist ikke seriøst tabe sig
Hun må simpelthen bare tage sig sammen og spise sundt og varieret og så er der også en lille plads til en lille smule kage senere hen..
Hun skal bare have den rigtige indstilling til vægttab for hvis hun begynder at overspise så udvider hendes mavesæk sig bare igen..

Anmeld

12. marts 2013

tinasmor

Hailiesmom11 skriver:

Jeg ser det også og er dybt rystet over man kan finde på det lige efter sådan en operation
Hun vil da vist ikke seriøst tabe sig
Hun må simpelthen bare tage sig sammen og spise sundt og varieret og så er der også en lille plads til en lille smule kage senere hen..
Hun skal bare have den rigtige indstilling til vægttab for hvis hun begynder at overspise så udvider hendes mavesæk sig bare igen..

Helt enig. Det var også det ham der den skaldede kok sagde. Men man må også gå ud fra, at lægerne har fortalt hende alt det. Derfor virker det bare så underligt, at man alligevel gør sådan noget.

Nå, men jeg havde glemt at der var Champions League, så jeg fik ikke engang set slutningen på "kage-programmet" Men håber, at det bare var en engangsforselse. Men ligefrem at udstille sig selv på den måde på tv for 5 min. fame, det har jeg nu heller aldrig forstået. Men fred være med det. Så kan jeg jo sidde her og blive forarget

Anmeld

12. marts 2013

tinasmor

jydeinden skriver:

et er at kage ser ufatteligt klamt ud blendet, men noget andet er at jeg tænker at man måske skulle sørge for at alle mennesker som fik sådan et indgreb samtidigt fik hjælp hos en psykolog, for jeg ved fra flere der har fået indgrebet at det ikke er "bare" sådan lige at vende hjernen til at spise mindre.

Enig. Det er jo ofte en livsvarig afhængighed. Jeg læste en gang at der er større risiko for at en narkoman og dranker forbliver sober (efter 5 år) end det er for en svært overvægtig at beholde de tabte kilo (altså uden operation) Det siger jo også en hel del. Man kan jo også se, at du fra de programmer Livet er fedt, var det kun en enkelt der klarede at holde vægten uden operation (hende den unge- Line) Så som du er inde på, kræver det Virkelig viljestyrke og være virkelig klar til at gå et nyt liv i møde. Heldigvis tror jeg, at rigtig mange er klar til den opstilling, for bare det at for foretaget operationen er jo et stort valg for de fleste (ofte flere års overvejelser) Så det er også derfor det ingen mening giver, at gå igennem en operation, der alt andet lige, ikke er helt uden risiko, for så bare at fortsætte som før

Anmeld

12. marts 2013

Lund18

tinasmor skriver:

Af uransaglige årsager er jeg kommet til at hænge fast på TV4 hvor der er Mig og min mor. Her har en af mødrene fået en fedme operation. En af de første dage derefter går hende og datteren i Føtex, hvor de så beslutter sig for at det bedste i verden så vil være at købe en lagkage sammen med cacaomælk  som de så kan blende og spise (datterens kommentar: "Hun kan jo lige så godt begynde at spise det hun skal spise senere)

Er det bare mig der sidder og tænker: Det er jo FULDSTÆNDIG vanvittigt, at man lader sig operere for fedme og så fortsætter fuldstændig som før, og være så desperat at man blender kage. Det er vel derfor, at de ofte skal vurdere om man er "psykisk" er klar til sådan en operation, da det jo mest er alt er ens tankegang der skal laves om)

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at jeg godt nok ikke håber, at det er det offentlige der betaler for hendes operation. (altså ikke fordi jeg normalt er i mod at det offentlige betaler for sådanne operationer) Men jeg synes godt nok det ville være lige stridt nok, at det offentlige skulle betale 60.000 kr. til en som "fejre" det med at blende lagkage i cacao. Selvfølgelig skal der være plads til at fedmeopererede spiser et stykke kage og usunde ting. Men at man et par dage efter (inden man overhoved må spise fast føde) går så vidt at blende kage, ja det forstår jeg altså slet ikke

Jeg sad også og så det, og nej nej  hvor var det forkert! Altid noget den skalede kok kunne give hende lidt råd 

Anmeld

12. marts 2013

1990h

tinasmor skriver:

Af uransaglige årsager er jeg kommet til at hænge fast på TV4 hvor der er Mig og min mor. Her har en af mødrene fået en fedme operation. En af de første dage derefter går hende og datteren i Føtex, hvor de så beslutter sig for at det bedste i verden så vil være at købe en lagkage sammen med cacaomælk  som de så kan blende og spise (datterens kommentar: "Hun kan jo lige så godt begynde at spise det hun skal spise senere)

Er det bare mig der sidder og tænker: Det er jo FULDSTÆNDIG vanvittigt, at man lader sig operere for fedme og så fortsætter fuldstændig som før, og være så desperat at man blender kage. Det er vel derfor, at de ofte skal vurdere om man er "psykisk" er klar til sådan en operation, da det jo mest er alt er ens tankegang der skal laves om)

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at jeg godt nok ikke håber, at det er det offentlige der betaler for hendes operation. (altså ikke fordi jeg normalt er i mod at det offentlige betaler for sådanne operationer) Men jeg synes godt nok det ville være lige stridt nok, at det offentlige skulle betale 60.000 kr. til en som "fejre" det med at blende lagkage i cacao. Selvfølgelig skal der være plads til at fedmeopererede spiser et stykke kage og usunde ting. Men at man et par dage efter (inden man overhoved må spise fast føde) går så vidt at blende kage, ja det forstår jeg altså slet ikke

jeg tænkte nøjagtigt det samme.

og det går vores skattepenge til. operationen var vidst på køge sygehus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.