næseblod - wtf!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

788 visninger
6 svar
1 synes godt om
12. marts 2013

StudPsyk

ej hvor er det belastende! er de seneste dage begyndt at døje en del med næseblod. to gange kraftig næseblod. Det er jo normalt som gravid, men fuldstændig uprovokeret?

Første gang lå jeg og forsøgte at sove, da det startede. Og jeg er ikke forkølet, havde ikke nyst, pillet næse, hostet eller noget.

Anden gang var her lige før. Stod bare og tog jakke på, og BAM crazy næseblod ud af samme næsebor som forleden. igen: er ikke forkølet, hostede ikke, havde ikke rørt min næse. Og så begyndte det self at løbe fra det andet næsebor også. gaaarh!

hvad fanden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2013

AnthonsMor

Janne T. skriver:

ej hvor er det belastende! er de seneste dage begyndt at døje en del med næseblod. to gange kraftig næseblod. Det er jo normalt som gravid, men fuldstændig uprovokeret?

Første gang lå jeg og forsøgte at sove, da det startede. Og jeg er ikke forkølet, havde ikke nyst, pillet næse, hostet eller noget.

Anden gang var her lige før. Stod bare og tog jakke på, og BAM crazy næseblod ud af samme næsebor som forleden. igen: er ikke forkølet, hostede ikke, havde ikke rørt min næse. Og så begyndte det self at løbe fra det andet næsebor også. gaaarh!

hvad fanden?

Ej hvor irriterende! Men ja, det skulle jo vidst være normalt nok når man er gravid..

Men kommer der en omgang mere, så synes jeg måske du skal ringe til din læge? Når du nu siger, at det er meget der kommer, det lyder måske ikke helt godt?

Anmeld

12. marts 2013

Janni.

Det lyder godt nok mere end belastende!

Anmeld

12. marts 2013

StudPsyk

Martsbaby skriver:

Ej hvor irriterende! Men ja, det skulle jo vidst være normalt nok når man er gravid..

Men kommer der en omgang mere, så synes jeg måske du skal ringe til din læge? Når du nu siger, at det er meget der kommer, det lyder måske ikke helt godt?

Det kan godt ske jeg skal gøre det. Jeg googlede lige og læste, at højt blodtryk kan give næseblod, så jeg tog lige mit blodtryk en del gang lige nu her for at se, om det faldt eller steg (vi har selv en måler).

150/101
152/91
152/94
145/89
136/84
132/85

Så det startede jo ret højt, men faldt så lige så stille, så tænker umiddelbart det er ok. Det blev målt til 140/92 hos JM i går, men da det plejer at være normalt herhjemme, blev vi enige om det var ok. Men måske jeg lige ringer til lægen i morgen for at få checket min urin, så jeg er sikker på der ikke er tegn på SSF

Anmeld

12. marts 2013

StudPsyk

Janni. skriver:

Det lyder godt nok mere end belastende!

Bare sådan mildt sagt!

Anmeld

12. marts 2013

AnthonsMor

Janne T. skriver:

Det kan godt ske jeg skal gøre det. Jeg googlede lige og læste, at højt blodtryk kan give næseblod, så jeg tog lige mit blodtryk en del gang lige nu her for at se, om det faldt eller steg (vi har selv en måler).

150/101
152/91
152/94
145/89
136/84
132/85

Så det startede jo ret højt, men faldt så lige så stille, så tænker umiddelbart det er ok. Det blev målt til 140/92 hos JM i går, men da det plejer at være normalt herhjemme, blev vi enige om det var ok. Men måske jeg lige ringer til lægen i morgen for at få checket min urin, så jeg er sikker på der ikke er tegn på SSF

Når det falder så fint der, så tror jeg ikke der har været noget..

Kroppen arbejder jo på højtryk nu, så det er vidst også normalt med forhøjet blodtryk.. Jeg havde også for højt blodtryk for et par uger siden, 3 uger i træk tror jeg det var der, så forsvandt det ud i den blå luft.. Så der blev min jm enig med sig selv om at jeg ikke havde SSF, fordi jeg heller ikke havde noget i urinen..

Men hellere få det tjekket en gang for meget end en gang for lidt!

Anmeld

12. marts 2013

StudPsyk

Martsbaby skriver:

Når det falder så fint der, så tror jeg ikke der har været noget..

Kroppen arbejder jo på højtryk nu, så det er vidst også normalt med forhøjet blodtryk.. Jeg havde også for højt blodtryk for et par uger siden, 3 uger i træk tror jeg det var der, så forsvandt det ud i den blå luft.. Så der blev min jm enig med sig selv om at jeg ikke havde SSF, fordi jeg heller ikke havde noget i urinen..

Men hellere få det tjekket en gang for meget end en gang for lidt!

Jeg tror heller ikke der er noget, for jeg har ikke antydningen af væske i kroppen, og jeg har ikke hovedpine. Jeg har godt nok haft det lidt sløjt de sidste dage, og har ondt i maven - også øverst. Men det føles mere sådan "halvt maveonde"-agtigt, og jeg tænker, at det ville forblive oppe i 150/100-stykker, hvis den var gal Så i hvert fald ikke noget jeg vil ulejlige JM eller FG med, men mon ikke laboranten i lægehuset lige har 5 min i morgen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.