Anonym skriver:
Hov forresten..
Er du selv mor? 
hej igen

Nej, er ikke mor endnu.... er i fertilitetsbehandling, og af samme årsag har mine holdninger til abort nok også rykket sig lidt.
Jeg finder det direkte grotesk, når man høre om en kvinde, som er I en alder hvor børn er alderspassende (20 år og op efter) vælger at få en abort,,så de kan få deres uddannelse og ungdom brændt af. For så kunne de jo ha beskyttet sig mere/tilstrækkeligt.
Kender til en der har fået aborter 11 gange (hun er i dag 45) fordi hun sjusker med p-pillerne.... ved godt at hun bestemt ikke er egnet mor, men så må hun sgu lade sig sterilisere, hvis hun ikke er voksen nok til kondom.
Jeg syntes abort er på sin plads ved offrer for voldtægt og ved svære misdannelser/sygdomme ved fosteret.
Når man ender i katagorien "barnløs" så bliver man en smule sart, og uretfærdiheds følesen, når nogen laver en "upsér" er STOR!
Når man kalder det for et foster, så lyder det som noget ubestemmeligt.... det kunne være en ko´s kalv, og det var stadig et foster.... nemt at ligge afstand til. Men hvis man begynder at tænke over at fosteret op til maxgrænsen for abort, allerede har små fingre, bevægelser, anlagt øjnfarve og ligner et lille barn....så er det ikke så rart
Heller ikke måden hvorpå det forgår... de suger jo fostret ud.. der findes videoer og billeder på nettet af udførelsen... barske sager!
Anmeld