Ja, for der er for mange myther om amning, mange som er måske lidt frustreret om deres egne amning forløb og fortæller kun negative ting, mange som har hørt eller læst fra et eller andet sted, at man ikke må den ene eller den anden. Jeg tror, at det er bedst, at man finder en professionel, en amning rådgiver (mange sunhedsplejerske kan, andre kan finde en for dig). Det ville jeg faktisk har gjord, men så fand jeg siden og har læst rigtigt meget i den. Jeg har ammet fuld ud til han var 5 måneder. Efter 5 måneder fik han MME en gang i mellem kl. 23 om aftenen (han fik alligevel en flaske en gang i mellem med min mælk, så han kunne bruge flasken) men ikke hver gang, for jeg kunne ikke se, at det har hjulpet på hans søvn. Efter 5 og halv måneder begyndte vi stille og rollig med gulerodsmos og nogle andre milde ting, han har taget skeen meget godt. Og efter han blev 9 måneder har jeg kun ammet 3 gange i døgnet. Sådan blev til han var 14 måneder, selv om jeg havde planner om at amme længe. Men graviditeten har gjord et eller andet og så kunne man ikke lade sig gøre. Da jeg har haft så skidt med amning, troede jeg, at jeg ville amme i 3 måneder og så give flasken og grød så hurtigt som muligt. Da jeg fik det bedre og har slappet af, elskede jeg at amme og ville ikke stoppe og han fik ikke fast føde, da han blev 4 måneder, som mange gjord... Men vi er alle forskellige, men jeg bliver bare ked, når jeg hører på mange dumme historier om amning. Hvis man ikke vil amme, så gør man det ikke, slut. Men ingen grund til at fortælle grimme historier, som måske ikke passer til de andre. Og hvis man vil amme og har problemer er det bedst at finde nogle, som kender problematiken. Jeg håber virkeligt, at det lykkes for dig og din baby. Og det er rigtigt, mange tror, at de skal have masser af mælk, det skulle være en luksus og noget godt. Men det kan blive faktisk negativt og har det skidt med det. Babien kan ikke klare så meget mælk på en gang og nogle andre gange kan de ikke nå den fede mælk, kun den der vand-mælk. De kan ikke putte mere i maven og nogle gange tager de ikke på.
Anmeld