Her til morgen, da jeg afleverer børnene i vuggstuen, skal de direkte ud og lege. Børnene begynder straks at lege, så jeg snakker lige hurtigt med en pædagog på min søns stue - en rigtig sød pædagog, som jeg taler rigtig godt med

Hun er som sagt pædagog på min søns stue, men hun har en søn på samme alder som Stefanie. (Stefanie går jo bare på en anden stue deroppe).
Nå, men hun fortæller så hendes søn lige har smidt bleen osv. Jeg fortæller så at Stefanie vist ikke er helt klar, da vi prøvede for 1 måneds tid siden, dog vil hun gerne have den af om morgnen nu, hvor hun selv siger det.
Jeg forklarede så, at pædagogerne på Stefanies stue ikke mener hun er klar til at prøve og derfor vil de have hun har ble på deroppe, da hun er lidt utryg ved deres toilet.
Pædagogen på min søns stue siger så, at vi skal gribe bolden, nu hvor hun selv siger til. Hun syntes vi skulle prøve at lade være med at give hende ble på i vuggestuen - hvis hun selv sagde det, hvilket hun har gjort! Og hvis hun ikke har ble på var hun rimelig sikker på, at Stefanie nok skulle prøve at besøge toilettet.
Hun syntes helt sikkert hun skulle have lov til at være blefri i vuggestuen osse.......desværre er Stefanies stue ikke enig i det! Og det er bare SÅ frustrerende......jeg tror desværre ikke pædagogerne på Stefanies stue "gider" besværet, fordi de har flest små børn og passe derinde, men de laver sjældent noget sammen med dem, men sidder altid bare i hygge-krogen med dem!! Derimod på min søns stue er de super aktive og har altid gang en masse - både kreativt, leg osv.
Lige nu er jeg sgu lidt ked af, at Stefanie ikke er inde på samme stue som min søn's....for hende pædagogen går meget op i at opfordre børnene til noget, så jeg er næsten sikker på hun ville kunne give Stefanie det sidste skub, for Stefanie er nemlig rigtig glad for hende og meget tryg ved hende...hun er bestemt ikke lige så tryg ved pædagogerne på hendes egen stue....!!
Puha, men nu skal Stefanie jo starte i børnehave om 1 måneds tid, så det kan jo ikke betale sig at gøre en stor sag ud af noget....men det er lige præcis en pædagog som hende, hun ville kunne få stor støtte af.....argghhhhh, hvor frustrerende.....................

.
Tak fordi du læste med

Lone