Argghhhh, jeg må UD med det!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

327 visninger
2 svar
0 synes godt om
23. juni 2009

lonemus

Her til morgen, da jeg afleverer børnene i vuggstuen, skal de direkte ud og lege. Børnene begynder straks at lege, så jeg snakker lige hurtigt med en pædagog på min søns stue - en rigtig sød pædagog, som jeg taler rigtig godt med

Hun er som sagt pædagog på min søns stue, men hun har en søn på samme alder som Stefanie. (Stefanie går jo bare på en anden stue deroppe).
Nå, men hun fortæller så hendes søn lige har smidt bleen osv. Jeg fortæller så at Stefanie vist ikke er helt klar, da vi prøvede for 1 måneds tid siden, dog vil hun gerne have den af om morgnen nu, hvor hun selv siger det.
Jeg forklarede så, at pædagogerne på Stefanies stue ikke mener hun er klar til at prøve og derfor vil de have hun har ble på deroppe, da hun er lidt utryg ved deres toilet.
Pædagogen på min søns stue siger så, at vi skal gribe bolden, nu hvor hun selv siger til. Hun syntes vi skulle prøve at lade være med at give hende ble på i vuggestuen - hvis hun selv sagde det, hvilket hun har gjort! Og hvis hun ikke har ble på var hun rimelig sikker på, at Stefanie nok skulle prøve at besøge toilettet.
Hun syntes helt sikkert hun skulle have lov til at være blefri i vuggestuen osse.......desværre er Stefanies stue ikke enig i det! Og det er bare SÅ frustrerende......jeg tror desværre ikke pædagogerne på Stefanies stue "gider" besværet, fordi de har flest små børn og passe derinde, men de laver sjældent noget sammen med dem, men sidder altid bare i hygge-krogen med dem!! Derimod på min søns stue er de super aktive og har altid gang en masse - både kreativt, leg osv.

Lige nu er jeg sgu lidt ked af, at Stefanie ikke er inde på samme stue som min søn's....for hende pædagogen går meget op i at opfordre børnene til noget, så jeg er næsten sikker på hun ville kunne give Stefanie det sidste skub, for Stefanie er nemlig rigtig glad for hende og meget tryg ved hende...hun er bestemt ikke lige så tryg ved pædagogerne på hendes egen stue....!!

Puha, men nu skal Stefanie jo starte i børnehave om 1 måneds tid, så det kan jo ikke betale sig at gøre en stor sag ud af noget....men det er lige præcis en pædagog som hende, hun ville kunne få stor støtte af.....argghhhhh, hvor frustrerende......................

Tak fordi du læste med

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2009

Stumpen

Ja nu er der blot en månede tilbage, ellers ville jeghave foreslået at du evt. spurgte om hun kunne komme på den stue -selvom jeg ikke er fortaler for at søskende går på samme stue..

Men ellers skulle du hive fat i ledelsen og sige det som det er, at på hendes stue siger de sådan, men at du talte med en gog -tilfældigt- på din søns stue som stilte spørgsmålstegn ved det der var blevet sagt på Stefanies stue.. og at du synes det er frustrerende at de taler med to tunger... selvfølgelig kører stuer ikke ens i institutionerne, men synes ikke der burde være forskel mht. at om man vil at børnene skal af med bleen eller ej.. Det burde da hedde sig, at når barnet er klar -som jeg mener stefanie er udfra det du fortæller- jamen så skal de gribe bolden og hjælpe!!

Anmeld

23. juni 2009

lonemus

Stumpen skriver:

Ja nu er der blot en månede tilbage, ellers ville jeghave foreslået at du evt. spurgte om hun kunne komme på den stue -selvom jeg ikke er fortaler for at søskende går på samme stue..

Men ellers skulle du hive fat i ledelsen og sige det som det er, at på hendes stue siger de sådan, men at du talte med en gog -tilfældigt- på din søns stue som stilte spørgsmålstegn ved det der var blevet sagt på Stefanies stue.. og at du synes det er frustrerende at de taler med to tunger... selvfølgelig kører stuer ikke ens i institutionerne, men synes ikke der burde være forskel mht. at om man vil at børnene skal af med bleen eller ej.. Det burde da hedde sig, at når barnet er klar -som jeg mener stefanie er udfra det du fortæller- jamen så skal de gribe bolden og hjælpe!!

Hej Stumpen!

Tusind tak for dit indlæg .

Ja, det skal ikke gøres til et problem, at hun skal smide bleen - uanset om det bliver nu eller senere.
Men som pædagogerne på hendes stue siger, så er hun en meget følsom og genert pige, derfor mener de ikke hun er klar endnu, eftersom hun ikke vil sidde på toilettet i vuggestuen - hun siger nej med det samme. Derfor mener de det er et nederlag for hende, at hun tisser i bukserne foran alle vennerne, da hun endnu ikke helt kan mærke, hvornår hun skal tisse - hun mærker det oftest når det sker i bukserne!
Og jeg står som mor og vil jo heller ikke have hun skal få et nederlag og en dårlig oplevelse....jeg kan godt se der er noget rigtigt i det, som de siger.
Men omvendt var den anden pædagog bare så positiv og var sikker på hun sagtens kunne klare det......!

Lige nu er det faktisk kun om morgnen hun selv tager bleen af....når hn står op går hun direkte på toilettet og sætter sig selv op og det hele...hun kalder ikke en gang på mig, men klarer det hele selv. Der kommer dog ikke noget tis, men bare det at hun gør det helt af sig selv, syntes jeg er vildt flot. Nogle dage vil hun så ikke have ble på igen, mens hun andre gange selv tager en på.
Omvendt kan hun osse blive frygtelig gal over hun skal have bleen på - enten i vuggestue eller når hun skal sove!!
Jeg har købt nogle hello kitty underbukser til hende, som hun skal have på når hun ikke har ble på - dem er hun helt vil med, så jeg er sikker på de er med til at gøre det spændende I går morges ville hun have de nye underbukser på i vuggestuen og ikke ble på..okay sagde jeg..men så lidt efter ville hun gerne have ble på - og det fik hun!

Puha, jeg syntes det er svært.....vil gerne støtte hende alt det jeg kan, men jeg har svært ved at finde ud af hvor langt hun er og hvor klar hun er....derfor får hun lige nu lov til at bestemme tempoet.....jeg vil bare så nødig blande for meget sammen, så det hele kokser helt!

Knus fra
Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.