det der med terminen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. marts 2013

Snartmortil3

Jeg har efterhånden været igennem en del scanninger pga blødninger i starten af graviditen og også en del selvbetalte scanninger for hyggens skyld ;-) jeg er i dag 31+1 i følge NF, så vidt jeg husker... jeg har opgivet at finde hoved og hale i det, da vi de første 3 mdr fik rykket terminen ti gange. I følge min mens skulle jeghave termin den 6. Maj. I følge NF den 12. Maj... nu har jeg lige været til scanning lørdag hvor scanningsdamen sagde at tallene gav en terminsdato der hed den 4. Maj.. hvorfor svinger det så forbandet meget? Jeg kan ikke få den 12. Maj til at passe med hvornår jeg testede positiv. Så skulle jeg have testet positiv 3 dage efter ægløsning, hvilket jo er ret usandsynligt, selvom den var svag... 

Kan min termin virkelig være 8 dage før end de har skønnet til NF og kan jeg få rykket min termin? For hvis den nu slet ikke ligger så sent som de siger og jeg så går over tid, så vil jeg jo gå endnu længere over tid end man må? Har læst at moderkagen kan stoppe med at fungere korrekt hvis man går for længe over tid??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2013

Tona

110811 skriver:

Jeg har efterhånden været igennem en del scanninger pga blødninger i starten af graviditen og også en del selvbetalte scanninger for hyggens skyld ;-) jeg er i dag 31+1 i følge NF, så vidt jeg husker... jeg har opgivet at finde hoved og hale i det, da vi de første 3 mdr fik rykket terminen ti gange. I følge min mens skulle jeghave termin den 6. Maj. I følge NF den 12. Maj... nu har jeg lige været til scanning lørdag hvor scanningsdamen sagde at tallene gav en terminsdato der hed den 4. Maj.. hvorfor svinger det så forbandet meget? Jeg kan ikke få den 12. Maj til at passe med hvornår jeg testede positiv. Så skulle jeg have testet positiv 3 dage efter ægløsning, hvilket jo er ret usandsynligt, selvom den var svag... 

Kan min termin virkelig være 8 dage før end de har skønnet til NF og kan jeg få rykket min termin? For hvis den nu slet ikke ligger så sent som de siger og jeg så går over tid, så vil jeg jo gå endnu længere over tid end man må? Har læst at moderkagen kan stoppe med at fungere korrekt hvis man går for længe over tid??

Jeg kender ikke svaret på dit spørgsmål, men jeg syntes da bestemt at det er en meget, meget relevant bekymring du her har. Kan du ikke tale med din JM om det og få vejledning der? De må kunne tage en nærmere vurdering når du nu er sådan lidt et særtilfælde.

Anmeld

11. marts 2013

louisevl

110811 skriver:

Jeg tror heller ikke altid man kan regne med den terminsdato de giver til nakkefoldsscanningen....Jeg havde selv regnet ud, at jeg havde termin d. 13 juli og dette regnede lægen også ud i forhold til hvornår jeg sidst havde haft min mens. Men til nakkefold sagde hun, at jeg havde termin d. 17 juli.

Jeg fødte dog d. 12 juli, så ifølge mig selv 1 dag før termin

Men angående din bekymring kan jeg faktisk ikke hjælpe med, mon ikke din jordmoder kan svare på det?

Anmeld

11. marts 2013

Snartmortil3

Jo jeg må snakke med min jordmoder næste gang. Det er i midten af april.. ved min nr 1 fik jeg samme termin til nf som min mens sagde... fødte 6 dage før. Så håber at det giver sig selv og lillemanden kommer i starten af maj :-)

Anmeld

11. marts 2013

Jupiter

Jeg synes også du skal ringe til JM og få en snak om det.

Min veninde er blevet scannet på en privat klinik, for at se om der var hjerteblink. De har prøvet at blive gravide længe.

Der sagde personalet som scannede hende, at hvis de målte én milimeter forkert på skærmen, kunne det godt svare til 5-6 dage.

Så det giver jo god mening - hvis der er forskellige der har scannet dig og målt forskelligt.

Men det hjælper selvfølgelig ikke på problemet kan jeg godt se, det var bare en mulig forklaring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.