Passer det? Stem :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. marts 2013

Tona

Anonym skriver:

Syntes tit jeg hører at kvalme og opkast hører sig til,hvs man venter en pige

Så passer det, jer der har født`?

Arh, mangler en der hedder

Kvalme og opkast og fik en dreng ==> Dem der havde edet, kan de kke stemme blankt

I den bog jeg fik af lægen ved graviditet stod der, at der er en lille overvægt af kvinder med slem kvalme/opkast hvor det er en pige de venter, så det er faktisk ikke helt en myte, der er noget hold i det.

Da jeg ventede min datter kastede jeg op dagligt (og ofte flere gange dagligt) hele vejen igennem graviditeten og ligeledes havde jeg den voldsomste kvalme jeg har haft i hele mit liv.

Nu her hvor jeg er gravid med lillebror havde jeg syg kvalme og opkast de første 3-4 mdr hvorefter det gik væk. Nu er der ingenting med mindre jeg er meget udkørt hvor jeg så kan få en anelse kvalme. Så i mit tilfælde holdt det i alt fald stik

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2013

Frk. Himmelblå

Altså, jeg kan ikke rigtigt svare, for jeg havde begge gange bare sådan almindelig/moderat kvalme og lidt opkast (ikke mere end et par gange om ugen), og jeg fik piger .

Men det kan selvfølgelig godt være, at nogle ville definere det som mega  kvalme, men tror nu bare, det er meget normalt for en graviditet.

Men mon ikke mine erfaringer trods alt mest bakker op om teorien..?

(Men selvfølgelig er der ikke nogen sammenhæng reelt, men hyggeligt er det da..)

Anmeld

11. marts 2013

FamilenStorm

Anonym skriver:

Kvalme og opkast og fik en dreng ==> Dem der havde edet, kan de kke stemme blankt

Jeg har stemt blankt..

Med Alberte havde jeg 14 dage med meget kvalme og ingen opkast..

Med Elias havde jeg 3-4 uger med meget kvalme og utilpashed om det var værre end ved Alberte kan jeg ikke huske..

Anmeld

11. marts 2013

Aabye

jeg har stemt blankt... førstegang havde jeg voldsom kvalme og rigtig meget opkast i 5 mdr og jeg fik en dreng..

her anden gang havde jeg intet.. og fik en dreng igen..

Anmeld

11. marts 2013

Annette A

1 gang: Meget kvalme og meget opkast. Fik en dreng.

2 gang: Kun lidt kvalme. Endte med SA i 11 uge.

3. gang: Kvalme og kun lidt opkast. Fik en dreng.

4. gang: Kun kvalme. Fik en pige.

Anmeld

11. marts 2013

Nille-pigen

jeg har stemt blank for jeg manglede en mulighed til at jeg havde mega kvalme og opkast stort set hele graviditeten og jeg fik en dreng...

nu har jeg også kvalme og lidt opkast og jeg håber at få at vide i morgen hvad kønnet er

Anmeld

11. marts 2013

molle85

1 gang havde jeg mega kvalme og opkast i 4 md og fik en pige.

2 gang. Har kvalme men det er til at overskue og ved ikke hvad jeg venter endnu.

Anmeld

11. marts 2013

Hønsemor

Anonym skriver:

Jeg havde i første graviditet så meget kvalme og opkast at jeg tabte mig 10 kg på 14 dage og var indlagt i længere perioder igennem graviditeten og ved nr. 2 havde jeg også meget kvalme og opkast, men ikke nær så meget som første gang..

Begge gange har jeg fået en dreng

Anmeld

11. marts 2013

StudPsyk

Anonym skriver:

Mangler at kunne vælge flere ting. Jeg havde lige meget kvalme og opkast både første og anden gang. Første gang var det en pige, anden gang en dreng. Så ingen sammenhæng

Anmeld

11. marts 2013

Rikke _ Mor til Ida <3

Ingen kvalme og opkast og jeg har en pige :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.