hjælp til mere søvn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

376 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. marts 2013

Giraffen

Hej damer

Vores datter er 1 år lige om lidt og på en god standardaften så ser hendes rytme ud som følger:

puttes kl 20 (sover ca 20:20)

vågner kl 12 - får en flaske

vågner kl 4 - får en flaske

vågner ca 5:15-5:30 og står op

derefter sover hun ca 1 time 10:30-11:30 og igen ca 14-15

og det er virkelig hårdt for forældrene, når hun skal op så tidligt 

er der andre der har været i samme situation og har nogle tips? vi har prøvet at tage hende med ind i sengen der om morgenen men hun er bare FRISK 

hun har aldrig været en, der sov tiden væk, men hvis man på nogen må kan hjælpe hendes søvnrytme lidt på vej, så hun kan trække den lidt længere så kunne det være så skønt

derude til de andre early-birds

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2013

Frejsmor

Nu er min søn godt nok så stor at han ikke får flaske om natten mere(han vågner heller ikke), han får dog stadig når han puttes, han er 17mdr..

Men han står også rigtig tidligt op 5-5.30 og det er sjældent han gider putte hos os om morgenen, for ja han er også bare FRISK, her til morgen var jeg dog heldig at han ville putte helt til kl. 7, men tror det skyldes en dårlig middagslur igår..

Åh det er så svært, jeg synes vi har prøvet så mange forskellige ting, uden nogen virkning, rykke sengetid, give mere mad der ligger tungere i maven inden sengetid, begrænse hans middagslur lidt hvis den har været for lang..

Så jeg har desværre ikke mange gode råd(måske jeg selv skal kigge lidt med her ), men måske det kan virke for jer at give hende et lidt mere solidt måltid inden sengetid(så kunne I måske få held af at sløjfe natteflaskerne og få en lidt mere sammenhængende søvn trods alt)

Og måske I kan slå hendes to lure sammen, ved måske at aktivere hende rigtig meget om formiddagen, så hun først sover ved 11-12 tiden?

Jeg forstår i hvert fald fuldt ud, hvordan det er at have et barn der står tidligt op!!

Anmeld

10. marts 2013

Giraffen

Frejsmor skriver:

Nu er min søn godt nok så stor at han ikke får flaske om natten mere(han vågner heller ikke), han får dog stadig når han puttes, han er 17mdr..

Men han står også rigtig tidligt op 5-5.30 og det er sjældent han gider putte hos os om morgenen, for ja han er også bare FRISK, her til morgen var jeg dog heldig at han ville putte helt til kl. 7, men tror det skyldes en dårlig middagslur igår..

Åh det er så svært, jeg synes vi har prøvet så mange forskellige ting, uden nogen virkning, rykke sengetid, give mere mad der ligger tungere i maven inden sengetid, begrænse hans middagslur lidt hvis den har været for lang..

Så jeg har desværre ikke mange gode råd(måske jeg selv skal kigge lidt med her ), men måske det kan virke for jer at give hende et lidt mere solidt måltid inden sengetid(så kunne I måske få held af at sløjfe natteflaskerne og få en lidt mere sammenhængende søvn trods alt)

Og måske I kan slå hendes to lure sammen, ved måske at aktivere hende rigtig meget om formiddagen, så hun først sover ved 11-12 tiden?

Jeg forstår i hvert fald fuldt ud, hvordan det er at have et barn der står tidligt op!!

vi har godt overvejet det med at slå lurene sammen vores udfordring er lidt at mad bare SLET ikke rigtig har hendes interesse, så hun spiser generelt meget lidt - og hvis hun er træt spiser hun næsten ingenting, så det er svært for os at mætte hende af om aftenen fordi hun er ved at være aftentræt der.... men vi har faktisk før fået hende "flaskefri" om aftenen, det tager lidt tid men kan lade sig gøre - men så kommer der en tand = vi starter forfra, eller hun har haft én dårlig middagslur = vi starter forfra osv (ja du kender det sikkert )

men uden tvivl, ville det være lettere at stå op kl 5 hvis man ikke er oppe to gange om natten også

men ku odt være vi sku til at komme af med natflaskerne igen igen :p

men det er da lidt en trøst at man ikke er den eneste der tænder stuelampen før solen står op i weekenderne 

Anmeld

10. marts 2013

Frejsmor

Giraffen skriver:

vi har godt overvejet det med at slå lurene sammen vores udfordring er lidt at mad bare SLET ikke rigtig har hendes interesse, så hun spiser generelt meget lidt - og hvis hun er træt spiser hun næsten ingenting, så det er svært for os at mætte hende af om aftenen fordi hun er ved at være aftentræt der.... men vi har faktisk før fået hende "flaskefri" om aftenen, det tager lidt tid men kan lade sig gøre - men så kommer der en tand = vi starter forfra, eller hun har haft én dårlig middagslur = vi starter forfra osv (ja du kender det sikkert )

men uden tvivl, ville det være lettere at stå op kl 5 hvis man ikke er oppe to gange om natten også

men ku odt være vi sku til at komme af med natflaskerne igen igen :p

men det er da lidt en trøst at man ikke er den eneste der tænder stuelampen før solen står op i weekenderne 

Åh jeg kender det godt.. Frej kan også være ret småtspisende, især om aftenen, hvis han har spist godt i dp f.eks.. Men måske I kan få aftensmad lidt tidligere, hvis du kan se hun allerede er træt når I normalt får aftensmad?

Jeps, det kender jeg alt for godt, det kan hurtigt komme ting og sager til der ødelægger den gode rytme man lige havde fundet hehe, og det sker typisk altid liiige når man syntes det gik så godt..

Det er jo altid værd at overveje om det måske kunne passe ind nu og om I måske kunne få noget positivt ud af det, som en bedre nattesøvn.. Jeg plejer altid at veje for og imod, man skal ikke gøre tingene mere besværlige for sig selv, hvis man i forvejen har en lidt lavenergi periode.. Vi vil f.eks gerne af med godnat-flasken, men det bliver ikke lige nu, sådan som han sover, skal ikke risikere at det bliver endnu værre..

Helt sikkert!! Det hjælper lidt på den jalousi man somme tider kan føle, når andre beklager sig over at være stået op kl. 8 i en weekend..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.