Min hund .... vooooov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

584 visninger
7 svar
1 synes godt om
9. marts 2013

Maria_1988

ja for et par aar siden tog jeg en hund en til mig. Den har boet i et hjem hvor de slog den. Saa den var forstaalig nok bange for alt og alle.

Nu efter et par aar elsker dig mig, min mand, naboen og vores barn ... og det er det. Naar gaester kommer paa besoeg og trykker paa doereklokken ringer, bliver den bange og derfor goer den helt vildt og gemmer sig under bordet. Det er en lille hund men den kan goe som om det er en stor ulv!! Det resultere i at min 5 maaneders baby vaagner op pga det, HVER GANG, hvis han lige sover paa det tidspunkt. og det er ikke kun med doerklokken, det er hvis nogle gaar forbi vores balkon. Jeg har proevet forskellige ting uden held... hvad ville i forslaa??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2013

anna111

Profilbillede for anna111
Hm hvad med hunde træning eller har du snakket med dyrelægen om det?
Og det er da osse ekstram synd for den kan simpenheld ikke have dyre mishandling de er jo så forsvarsløse håber i finder en løsning

Anmeld

9. marts 2013

Håber

Maria_1988 skriver:

ja for et par aar siden tog jeg en hund en til mig. Den har boet i et hjem hvor de slog den. Saa den var forstaalig nok bange for alt og alle.

Nu efter et par aar elsker dig mig, min mand, naboen og vores barn ... og det er det. Naar gaester kommer paa besoeg og trykker paa doereklokken ringer, bliver den bange og derfor goer den helt vildt og gemmer sig under bordet. Det er en lille hund men den kan goe som om det er en stor ulv!! Det resultere i at min 5 maaneders baby vaagner op pga det, HVER GANG, hvis han lige sover paa det tidspunkt. og det er ikke kun med doerklokken, det er hvis nogle gaar forbi vores balkon. Jeg har proevet forskellige ting uden held... hvad ville i forslaa??

Vores hund gør det samme og den bliver ved længe og vi kan ikke få fat i den eller få den til at stoppe.

det er virkelig træls så kigger lige med 

Anmeld

9. marts 2013

1990h

Maria_1988 skriver:

Puha det var en svær en..

Kan man få sådan en adfærds træner ud og obsavere når det sker?

ellers tror jeg ikke der andet for end at holde ud

hmm tænker lidt. Når nu folk ringer på og kommer ind og hunden den gøer. Kunne det så være en mulighed at smide en håndfuld godbidder hen af gulvet som hunden så vil gå hen og lede efter og spise imens gæsterne kommer indenfor og sætter sig ned. måske det kan få den til og stoppe med at gø fordi dens opmærksomhed kommer væk fra gæsterne? kunne være en mulighed at prøve, i hvert fald imens jeres dreng sover. behøver jo ikke være altid..måske gæsten kunne tage en godbid og kaste??.

det rigtig svært. får der jo ikke noget at sige til at hunden er blevet sådan med den opvækst

Anmeld

9. marts 2013

Loa

Sådan gør vores også. Og han stopper ikke før at folk sætter sig på hug og hilser på ham og "neutraliserer ham" som vi kalder det herhjemme....

Han er dog aldrig mishandlet eller lign, her tror jeg bare det er vagthunden i ham der kommer op....

Anmeld

10. marts 2013

Maria_1988

1990h skriver:

Puha det var en svær en..

Kan man få sådan en adfærds træner ud og obsavere når det sker?

ellers tror jeg ikke der andet for end at holde ud

hmm tænker lidt. Når nu folk ringer på og kommer ind og hunden den gøer. Kunne det så være en mulighed at smide en håndfuld godbidder hen af gulvet som hunden så vil gå hen og lede efter og spise imens gæsterne kommer indenfor og sætter sig ned. måske det kan få den til og stoppe med at gø fordi dens opmærksomhed kommer væk fra gæsterne? kunne være en mulighed at prøve, i hvert fald imens jeres dreng sover. behøver jo ikke være altid..måske gæsten kunne tage en godbid og kaste??.

det rigtig svært. får der jo ikke noget at sige til at hunden er blevet sådan med den opvækst

godmorgen og tak for dit svar

har faktisk proevet godbider, fordi jeg saa det i et program... men den er saa bange at den ikke engang kommer ud af bordet med godbid... og det skal siges at det var et stykke svinekoed....

Det er saa synd ... og synd for min soen ogsaa.... men maa proeve at se om der er saadan en traener, kunne vaere han havde et raad...

Anmeld

10. marts 2013

Maria_1988

Loa skriver:

Sådan gør vores også. Og han stopper ikke før at folk sætter sig på hug og hilser på ham og "neutraliserer ham" som vi kalder det herhjemme....

Han er dog aldrig mishandlet eller lign, her tror jeg bare det er vagthunden i ham der kommer op....

okay .. here hjaelper det ikke engang... saa bliver den bare endnu mere bange, og loeber ind under et andet bord... det er en svaer gaade at loese.
men tak for dit svar alligevel

Anmeld

10. marts 2013

Maria_1988

Anna111 skriver:

Hm hvad med hunde træning eller har du snakket med dyrelægen om det?
Og det er da osse ekstram synd for den kan simpenheld ikke have dyre mishandling de er jo så forsvarsløse håber i finder en løsning

vil proeve at undersoege det med traeneren.. og havde egentlig ikke overvejet det med dyrlaegen, kunne da godt vaere at han havde et raad, det er da et forsoeg vaerd... ja jeg er ogsaa vred.... det er saa synd, kan ikke forstaa hvordan man kan slaa saadan et lille vaesen... se nu her - de har oedelagt hendes liv... selvom hun lever nu i et trygt hjem...
naar jeg gaar tur med hende, er hun ogsaa bange hvis der gaar nogle mennesker forbi hende.... saa syndt!! normalt eeeeelsker hunde jo ture.
tak for dit svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.