Maria_1988 skriver:
ja for et par aar siden tog jeg en hund en til mig. Den har boet i et hjem hvor de slog den. Saa den var forstaalig nok bange for alt og alle.
Nu efter et par aar elsker dig mig, min mand, naboen og vores barn ... og det er det. Naar gaester kommer paa besoeg og trykker paa doereklokken ringer, bliver den bange og derfor goer den helt vildt og gemmer sig under bordet. Det er en lille hund men den kan goe som om det er en stor ulv!! Det resultere i at min 5 maaneders baby vaagner op pga det, HVER GANG, hvis han lige sover paa det tidspunkt. og det er ikke kun med doerklokken, det er hvis nogle gaar forbi vores balkon. Jeg har proevet forskellige ting uden held... hvad ville i forslaa??
Puha det var en svær en..
Kan man få sådan en adfærds træner ud og obsavere når det sker?
ellers tror jeg ikke der andet for end at holde ud
hmm tænker lidt. Når nu folk ringer på og kommer ind og hunden den gøer. Kunne det så være en mulighed at smide en håndfuld godbidder hen af gulvet som hunden så vil gå hen og lede efter og spise imens gæsterne kommer indenfor og sætter sig ned. måske det kan få den til og stoppe med at gø fordi dens opmærksomhed kommer væk fra gæsterne? kunne være en mulighed at prøve, i hvert fald imens jeres dreng sover. behøver jo ikke være altid..måske gæsten kunne tage en godbid og kaste??.
det rigtig svært. får der jo ikke noget at sige til at hunden er blevet sådan med den opvækst
Anmeld