Kan jeg være gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

610 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. marts 2013

vædder

Hej  

Jeg tror muligvis jeg er gravid...

Ca. 10-14 dage efter min forrige mens, glemte jeg min p-pille i halvanden døgn. Min kæreste og jeg beskyttede os derefter ikke, andet at jeg fortsatte på pillerne. Jeg begyndte at få nogle små tegn på graviditet, men da min mens kom (3-4 dage  forsinket) tænkte jeg at det ikk var noget... Nu har jeg de sidste par dage haft stikken i underlivet, været meget oppustet, taget 5 kg på, på 14 dage, og bliver meget svimmel F.eks. Ved gå ture... Derudover har jeg haft pletblødning 2 gange siden sidste mens, men kun med 1-2 dages varighed... Jeg har taget 2 graviditets test, men begge negative...

Men trods negative tests, så føler jeg min krop er anderledes end normalt- og 5kg på 14 dage, synes nu er lidt vildt, når mine madvaner ikk er ændret...

Hvad tænker folk??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2013

AnthonsMor

vædder skriver:

Hej  

Ca. 10-14 dage efter min forrige mens, glemte jeg min p-pille i halvanden døgn. Min kæreste og jeg beskyttede os derefter ikke, andet at jeg fortsatte på pillerne. Jeg begyndte at få nogle små tegn på graviditet, men da min mens kom (3-4 dage  forsinket) tænkte jeg at det ikk var noget... Nu har jeg de sidste par dage haft stikken i underlivet, været meget oppustet, taget 5 kg på, på 14 dage, og bliver meget svimmel F.eks. Ved gå ture... Derudover har jeg haft pletblødning 2 gange siden sidste mens, men kun med 1-2 dages varighed... Jeg har taget 2 graviditets test, men begge negative...

Men trods negative tests, så føler jeg min krop er anderledes end normalt- og 5kg på 14 dage, synes nu er lidt vildt, når mine madvaner ikk er ændret...

Hvad tænker folk??

5 kg på 14 dage er altså utroligt selv som gravid.. Det er kun allersidst i graviditeten sådan noget burde ske - ikke inden man overhovedet er kommet igang nærmest

Jeg synes du skal vente et par dage og tage en ny test, og hvis den stadig er negativ kan du jo ringe til din læge og sige du har mistanke om, at du er gravid, men du kan ikke teste positivt på urintests, om de evt. kan lave en blodprøve

Anmeld

9. marts 2013

vædder

Ja synes også de 5 kg. Var lidt vildt... Men har intet gjort anderledes... De har sat sig som en "pæn" topmave :/ 

Jeg skal tage en test imorgen, og har planer om at ringe til lægen mandag... 

jeg kan havde bare brug for lidt meninger fra andre, da mine tanker flyver rundt i hovedet på mig... Meget furstrende... Ikke fordi jeg ikk vil være gravid, men de sidste dages ubehagligheder i kroppen, gør jo en lidt nervøs og undrene...

Anmeld

9. marts 2013

Frk. Himmelblå

vædder skriver:

Hej  

Hvad tænker folk??

Jeg tror ikke, du er gravid.

Men jeg synes da, du skal tage til lægen alligevel, for det kan jo være noget andet.

Det er aldeles usandsynligt, at du bliver gravid af at glemme en enkelt p-pille. (Ikke at jeg dermed vil anbefale folk at glemme pillerne!). 

Hvis du ellers har været punktlig med pillerne, er risikoen/chancen for graviditet fortsat meget lille.

Men det lyder da ikke rart med pletblødning og oppustethed. - Se hellere at få bestilt tid til lægen...

"God bedring" med det.

Anmeld

9. marts 2013

AnthonsMor

vædder skriver:

Ja synes også de 5 kg. Var lidt vildt... Men har intet gjort anderledes... De har sat sig som en "pæn" topmave :/ 

Jeg skal tage en test imorgen, og har planer om at ringe til lægen mandag... 

jeg kan havde bare brug for lidt meninger fra andre, da mine tanker flyver rundt i hovedet på mig... Meget furstrende... Ikke fordi jeg ikk vil være gravid, men de sidste dages ubehagligheder i kroppen, gør jo en lidt nervøs og undrene...

Jeg forstår absolut godt din frustration! Især fordi du så ikke kan teste positivt og så egentlig ikke ved hvad det er der er på færde

Anmeld

10. marts 2013

vædder

Tak for jeres svar

jeg har indtil videre læst at der er en del der bliver gravide på trods af p-piller... Det hedder sig at hvis man har glemt p-pille i over 12 timer, skal man beskytte sig den næste uges tid, så jeg tror ikk det er usandsynligt at man kan blive gravid ved glemt pille... Jeg glemte min i halvandet døgn...

Jeg har igår og idag, haft "mudren" i underlivet, og kvalme- dog uden opkast... Og min voldsomme svimmelhed fortsætter også...

Jeg ringer og snakker med min læge imorgen, og så må jeg eller se om min mens dukker op på lørdag- spændende

Selvom det ikk er planlagt, så tror jeg nu alligevel jeg bliver skuffet hvis det viser sig jeg ikk er gravid... Er meget klar- mangler bar min kæreste også bliver det (han har allerede en datter på 3) Men jo mere vi snakker om chancen for jeg er gravid- jo mere parathed og glæde kan jeg se i hans øjne

Anmeld

11. marts 2013

vædder

Så er der ringet til lægen, og jeg skal testes kl 13- spændende... Igen selvom det ikk var planlagt, så håber jeg på positivt svar

Anmeld

11. marts 2013

MariaKyedDK

vædder skriver:

Hej  

Hvad tænker folk??

Hej

Når man tager p-piller og glemmer nogle og så fortsætter videre med dem, så kan de godt lave en masse splid i cyklus.

så det er ikke sikkert at du er gravid, måske bare kroppen reagere på den halvanden dag du ik har taget p.pillen.

men hvornår forventer du mens igen ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.