Cupcake sos!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.096 visninger
10 svar
1 synes godt om
8. marts 2013

Fenja09

Jeg er ved at lave cupcakes for anden gang i mit liv og denne gang har jeg købt nogle fine papirsforme, MEN som i kan se på billedet så kommer fedtet fra dejen til syne og det vil jeg meget gerne have væk  Hvordan gør jeg det?

Jeg bager dem i silikoneform og så putter jeg papirsformen ned i - og så dejen. Aner ikke om det er den rigtige fremgangsmåde, så gode råd modtages med kyshånd

/Fenja

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

Mette.

Jeg er ved at lave cupcakes for anden gang i mit liv og denne gang har jeg købt nogle fine papirsforme, MEN som i kan se på billedet så kommer fedtet fra dejen til syne og det vil jeg meget gerne have væk  Hvordan gør jeg det?

Jeg bager dem i silikoneform og så putter jeg papirsformen ned i - og så dejen. Aner ikke om det er den rigtige fremgangsmåde, så gode råd modtages med kyshånd

/Fenja

Det kan du desværre kke gøre noget ved - der er ikke ret mange papirsforme som er fedtafvisende.

du kan eventuelt bage kagerne i silikoneformene også først sætte dem i papirsforme når de er bagt.

Anmeld

8. marts 2013

Fenja09

Ok, øv! Jeg har prøvet at bage dem i nogle andre papirsforme og så bagefter prøvet at få dem ned i de lyserøde med prikker, men de passer ikke rigtig når de ikke er bagt i dem.

Men mange tak for svar

Anmeld

8. marts 2013

Fenja09

Mette. skriver:

Det kan du desværre kke gøre noget ved - der er ikke ret mange papirsforme som er fedtafvisende.

du kan eventuelt bage kagerne i silikoneformene også først sætte dem i papirsforme når de er bagt.

Ok, øv! Jeg har prøvet at bage dem i nogle andre papirsforme og så bagefter prøvet at få dem ned i de lyserøde med prikker, men de passer ikke rigtig når de ikke er bagt i dem.

Men mange tak for svar

Anmeld

8. marts 2013

Mette.

Fenja09 skriver:

Men mange tak for svar

Nej, det gør de nok desværre ikke

måske du kunne bage kagen i en bradepande også udstikke dem med en cylinderform så de kan passe, men det er godt nok lidt omstændigt.

men prøv næste gang at gå efter de fedtafvisende forme, selvom der desværre ikke er ret mange forskellige slags af dem.

Anmeld

8. marts 2013

Victoria2013

Kan du ikke bare bruge de fine forme du har vist på billedet som en slags "wrappers" og så bage dine cupcakes i en hvid eller lyserød "almindelig" papirsform. Og så dumpe cupcaken, stadig i den alm. papirsform, ned i din fine form - så kan man vel ikke se den alligevel? 

Anmeld

8. marts 2013

Mamalou

Kan du ikke sætte dem i to papirsforme fra starten af? Så vil de forme sig efter de yderste, så dine cup cakes bliver fine? 

Anmeld

8. marts 2013

Fenja09

Kia2013 skriver:

Kan du ikke bare bruge de fine forme du har vist på billedet som en slags "wrappers" og så bage dine cupcakes i en hvid eller lyserød "almindelig" papirsform. Og så dumpe cupcaken, stadig i den alm. papirsform, ned i din fine form - så kan man vel ikke se den alligevel? 

Jo det kunne man også gøre. Jeg endte med at bage dem i alm. kedelige papirsforme og så tage papiret af og sætte dem ned i det "fine" papir. De passer ikke 100 % men det er i hvert fald pænere end at man kan se fedtet igennem

Tak for svar!

Anmeld

8. marts 2013

Fenja09

Mette. skriver:

Nej, det gør de nok desværre ikke

måske du kunne bage kagen i en bradepande også udstikke dem med en cylinderform så de kan passe, men det er godt nok lidt omstændigt.

men prøv næste gang at gå efter de fedtafvisende forme, selvom der desværre ikke er ret mange forskellige slags af dem.

Jeg skulle desværre bruge en bestemt farve papir til de her cupcakes, men vidste heller ikke så meget om papirsforme til det - men skal huske til næste gang at der fåes fedtafvisende

Anmeld

8. marts 2013

Fenja09

Mamalou skriver:

Kan du ikke sætte dem i to papirsforme fra starten af? Så vil de forme sig efter de yderste, så dine cup cakes bliver fine? 

Jeg valgte at bage dem i en slags papir og så efter afkøling kom de i de lyserøde - de passer ikke 100 %, men det ser bedre ud end når fedtet kommer til syne

Det er til pigerne i morgen - Magnolia´s Vanilla Cupcakes som de får i SATC

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.