En hel kylling..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

699 visninger
4 svar
1 synes godt om
8. marts 2013

AnnaK89

Hej piger

Jeg har en hel kylling, som jeg gerne vil have i ovnen
Men jeg har aldrig lavet en hel kylling i ovnen, så er der nogle af jer der har nogle gode tips til hvordan man laver en lækker kylling i ovnen?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2013

K&S

AnnaKJ skriver:

Hej piger

Men jeg har aldrig lavet en hel kylling i ovnen, så er der nogle af jer der har nogle gode tips til hvordan man laver en lækker kylling i ovnen?

På forhånd tak

Vi plejer aldrig lave den hel, men mander klipper den i 2 halve, skyller dem, smører den ind i marinade af knust hvidløg, rød karrypasta og olie 

Og så en tur i ovnen ca. 30-35 min. 

Anmeld

8. marts 2013

Karla

AnnaKJ skriver:

Hej piger

På forhånd tak

Kom den i en stegepose med lidt marinade af en art og så i ovnen. Den bliver rigtig lækker saftig så

Anmeld

8. marts 2013

Tulle28

Vi laver rigtig tit en hel kylling. Vi smører den enten bare i olivenolie eller laver en blanding af smør, parmaskinke i strimler og revet citronskal, som bliver puttet op under skindet (du snitter sådan nogle små "lommer" med en skarp kniv. Smager SÅ godt! Så lægger vi kartofler og evt. også nogle andre rodfrugter rundt om kyllingen, så de steger med. Tror vi giver den 1 times tid ved 200-220 grader.

Anmeld

9. marts 2013

La´chrissen

http://www.youtube.com/results?search_query=how+to +butterfly+a+chicken&oq=how+to+butt&gs_l=y outube.1.4.0l10.7044.36010.0.41151.46.29.12.5.7.1. 997.5291.8j9j1j2j1j0j2.23.0...0.0...1ac.1.O2J3bry3 OS8
Det er den første video jeg lærte det fra.

Nu har du jo nok lavet den. Men til en anden gang kan du lave en butterflied kylling eller djævlekylling. Hvad man nu vil kalde den.

Så laver jeg en blanding af persille,limeskal,smør,hvidløg,peber og lidt salt.omkring 1 pakke smør til en kylling på 1500.
Det skal køres godt i en blender/mini hakker så det er helt kørt glat. Det skal fordeles under skindet.

Det kan fordeles ind i ved toppen af brystet, man kan lige så stille presse hul i hinden mellem skind og kød og massere det ind, uden at rive hul på skindet. Og ellers på samme måde i sider og ved lårerne.man kan sagtens få et par fingre ind under huden og så ellers skubbe det let ude fra. Men brug kun dine hænder som redskab.

I bunden af fadet ligger jeg godt med salt og lime skiver, så det stille trækker op i kødet under tilberedning og lidt salt på skindet. Og så en lille time i ovnen ved 200 ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.