Lille bryllup?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

726 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. marts 2013

Anonym trådstarter

Min kæreste snakker om at vi måske burde gifte os, nu vi skal have barn sammen... og det siger jeg da i hvert fald ikke nej til  men da vi først lige er begyndt at snakke om det er det lige lidt hemmeligt endnu...  

Hvis det skulle være, skulle det bare være på rådhuset. Kæresten syntes så kun det skal være de nærmeste vi inviterer med, også til spisning og kaffe/kage bagefter. Dvs. kun hans nære familie og min nære familie (forældre, søskende+kærester+børn).

Men jeg har det sådan lidt mærkeligt med at det kun skal være for dem. Nu er 3 af mine nære veninder blevet gift for nylig og vi har jo været med til deres bryllupper og jeg har også været med til deres polterabender. Vil det så ikke virke lidt mærkeligt hvis jeg skal giftes og så ikke skal have veninderne med? Men kæresten syntes at det i første omgang kun skal være for familie og så kan vi holde noget fest for vennerne på et andet tidspunkt... jeg kan selvfølgelig godt se det fornuftige i hans idé, for vi har ikke råd til at holde dyr fest, men på den anden side, føler jeg lidt dårlig samvittighed overfor de veninder...

Kunne godt bruge lidt erfaringer fra andre og hvad I har gjort, hvis I gjorde noget lignende?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

Svenne

Det har vi gjort! Blev gift sidste år i august og vi valgte overhovedet ikke at holde noget, fordi vi gerne vil holde en "rigtig" fest engang, hvor vi har bedre råd og børnene er blevet lidt større.

Så vi tog på rådhuset om formiddagen, havde to af vores venner med som vidner, som var med hjemme og spise frokost - og så tog drengene ellers til fodboldkamp

Anmeld

7. marts 2013

foto på lærred

Anonym skriver:

Min kæreste snakker om at vi måske burde gifte os, nu vi skal have barn sammen... og det siger jeg da i hvert fald ikke nej til  men da vi først lige er begyndt at snakke om det er det lige lidt hemmeligt endnu...  

Hvis det skulle være, skulle det bare være på rådhuset. Kæresten syntes så kun det skal være de nærmeste vi inviterer med, også til spisning og kaffe/kage bagefter. Dvs. kun hans nære familie og min nære familie (forældre, søskende+kærester+børn).

Men jeg har det sådan lidt mærkeligt med at det kun skal være for dem. Nu er 3 af mine nære veninder blevet gift for nylig og vi har jo været med til deres bryllupper og jeg har også været med til deres polterabender. Vil det så ikke virke lidt mærkeligt hvis jeg skal giftes og så ikke skal have veninderne med? Men kæresten syntes at det i første omgang kun skal være for familie og så kan vi holde noget fest for vennerne på et andet tidspunkt... jeg kan selvfølgelig godt se det fornuftige i hans idé, for vi har ikke råd til at holde dyr fest, men på den anden side, føler jeg lidt dårlig samvittighed overfor de veninder...

Kunne godt bruge lidt erfaringer fra andre og hvad I har gjort, hvis I gjorde noget lignende?

Jeg har ingen erfaring af dele ud af. Men synes ikke, at du skal tænke på at du "skylder" dine veninder at være med fordi du var med til deres. Ens bryllup er jo så vigtig en ting, at jeg synes, at I kun skal tænke på hvad I har lyst til. Men hvis det er fordi du et eller andet sted godt vil have lidt flere af dem du elsker omkring dig til at dele dagen, så synes jeg, at I skal genoverveje om det kun er familie.

Selv om mange er med, så behøver det jo ikke være så dyrt. I sidste ende er det jo ægeskabet I skal fejre og hvis I ikke har pengene så kunne I måske også bare invitere alle dem I holder af og vil dele dagen med og så invitere til kaffe og kage bagefter (uden mad). Ved godt, at det ikke er sådan man normalt gør. Men derfor behøver det jo ikke at være forkert. Jeg ville personligt, aldrig rynke af næsten af venner der gjorde sådan. Jeg ville bare være glad for at kunne dele deres dejlige dag sammen med dem. Ellers kunne I måske også invitere venner og familie med og så holde en slags reception for venner mv og så senere så kun have den nærmeste familie med til spisning. Det kender jeg flere der har gjort. (altså reception for alle feks venner, kollegaer osv) og så spisning for de nærmeste.  Til dem som var inviteret med til reception stod der på "indbydelsen", at det var uden gave til bryllupsparret.

Held og lykke med det hele og tillykke med frieriet.

Camilla

www.foto-paa-laerred

foto på lærred, wallstickers og invitationer til dåb og fødseldag

Anmeld

7. marts 2013

Jupiter

Vi har besluttet det samme - at blive gift til sommer når nu vi får en bebs

Her er kompromiset at det kun er familie der inviteres. Vi har også været til venners bryllup, men det har vi valgt at se bort fra, netop fordi det jo ikke er en stor fest vi skal holde.

Kæresten synes bare vi skulle gå op og få det ordnet selv, og jeg ville gerne lidt mere, så derfor bliver det familien med på rådhuset og hjem og grille i haven bagefter

Vi slår det i øvrigt sammen med en lille fejring af navngivning af vres datter, som ikke skal døbes - så dagen handler ikke kun om os

Anmeld

7. marts 2013

Anonym trådstarter

Han har ikke friet "rigtigt" endnu, men jeg har sagt til ham at jeg skal fries til, hvis vi skal giftes så nu kigger vi på ringe...

Det var en god idé at slå det sammen med noget navngivning, men jeg ved ikke helt om han har tænkt sig at vi så skulle giftes før eller efter lillepigen er kommet til verden... tror måske han tænker før? (i så fald har vi travlt, der er kun lidt over 3 mdr til fødslen)...

Jeg kan måske også godt lidt lide idéen med lidt reception eller lignende for vennerne og så middag med familien senere måske - det kunne være et fint kompromis 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.