Hvordan gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

915 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. marts 2013

Anonym trådstarter

Sagen er den, at jeg har fundet ud af, at den uddannelse jeg er i gang med er helt forkert så jeg skal jo så have fundet noget andet at læse. Min mand mener det er bedst, hvis jeg færdiggør det semester jeg er igang med - slutter til sommer. Jeg ved bare ikke om jeg kan det. Jeg er så ked af at skulle afsted, og er slet ikke motiveret til at lave lektier, opgaver og slet ikke til at skulle til eksamen.

Hvis jeg færdiggør dette semester, vil skolen slutte i juni, og en ny uddannelse vil starte i august/september. Jeg kan vel ikke få su i sommerferien så?

Hvis jeg stopper nu, hvad kan jeg så få af indtægt?

Håber I kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2013

mth1987

Anonym skriver:

Sagen er den, at jeg har fundet ud af, at den uddannelse jeg er i gang med er helt forkert så jeg skal jo så have fundet noget andet at læse. Min mand mener det er bedst, hvis jeg færdiggør det semester jeg er igang med - slutter til sommer. Jeg ved bare ikke om jeg kan det. Jeg er så ked af at skulle afsted, og er slet ikke motiveret til at lave lektier, opgaver og slet ikke til at skulle til eksamen.

Hvis jeg færdiggør dette semester, vil skolen slutte i juni, og en ny uddannelse vil starte i august/september. Jeg kan vel ikke få su i sommerferien så?

Hvis jeg stopper nu, hvad kan jeg så få af indtægt?

Håber I kan hjælpe.

Kan jo ikk svare på hvad du kan få af indtægt når vi ikk ved noget om din baggrund!? 

Jeg ville nok gøre som din mand siger. Og har selv stået i samme situation og var også møg ked af at sku afsted. Med det blev jeg nødt til grundet økonomien. Der er jo ingen der siger du behøver at lave alt det du skriver når du alligevel har planer om at stoppe. På videregående uddannelser er der som regel ikk mødepligt men for at være su berretiget så ska du være aktiv i de ting der skal laves som eksaminer osv. Så undersøg hvad du har pligt til på din uddannelse og så nøjes med det

Anmeld

7. marts 2013

Anonym trådstarter

mth1987 skriver:

Kan jo ikk svare på hvad du kan få af indtægt når vi ikk ved noget om din baggrund!? 

Jeg ville nok gøre som din mand siger. Og har selv stået i samme situation og var også møg ked af at sku afsted. Med det blev jeg nødt til grundet økonomien. Der er jo ingen der siger du behøver at lave alt det du skriver når du alligevel har planer om at stoppe. På videregående uddannelser er der som regel ikk mødepligt men for at være su berretiget så ska du være aktiv i de ting der skal laves som eksaminer osv. Så undersøg hvad du har pligt til på din uddannelse og så nøjes med det

Nej det er selvfølgelig rigtigt, det havde jeg ikke lige tænkt over

Min plan må være at fortsætte indtil sommer. Skal jeg så informere uddannelsesstedet om, at jeg ikke ønsker at fortsætte?
Du fik ikke su i sommerferien, da du valgte at stoppe?

Anmeld

7. marts 2013

mth1987

Anonym skriver:

Nej det er selvfølgelig rigtigt, det havde jeg ikke lige tænkt over

Min plan må være at fortsætte indtil sommer. Skal jeg så informere uddannelsesstedet om, at jeg ikke ønsker at fortsætte?
Du fik ikke su i sommerferien, da du valgte at stoppe?

kan ikk huske hvad jeg gjorde. Men jeg valgte at starte på en ny uddannelse efter sommerferien og havde også fundet et deltidsjob. 

Du behøver ikk melde noget til skolen før du i teorien er stoppet. Det var hvert fald det jeg fik af vide. Det selvfølgelig bedst at stoppe hurtigst muligt at økonomien tillader da du jo bruger su klip på ingenting

Anmeld

7. marts 2013

Anonym trådstarter

mth1987 skriver:

kan ikk huske hvad jeg gjorde. Men jeg valgte at starte på en ny uddannelse efter sommerferien og havde også fundet et deltidsjob. 

Du behøver ikk melde noget til skolen før du i teorien er stoppet. Det var hvert fald det jeg fik af vide. Det selvfølgelig bedst at stoppe hurtigst muligt at økonomien tillader da du jo bruger su klip på ingenting

Okay, tak

Jeg er i gang med at søge deltidsjob, så håber det kan lade sig gøre.

Men i princippet, hvis jeg har su klip til det, kan det så lade sig gøre, at jeg søger ny uddannelse med opstart i august/september, og så først melder mig ud af den gamle uddannelse i august?

Anmeld

7. marts 2013

mth1987

Anonym skriver:

Okay, tak

Jeg er i gang med at søge deltidsjob, så håber det kan lade sig gøre.

Men i princippet, hvis jeg har su klip til det, kan det så lade sig gøre, at jeg søger ny uddannelse med opstart i august/september, og så først melder mig ud af den gamle uddannelse i august?

Ja det tror jeg da godt du kan. Men det ikk noget jeg ved med sikkerhed. 

Anmeld

7. marts 2013

Anonym trådstarter

mth1987 skriver:

Ja det tror jeg da godt du kan. Men det ikk noget jeg ved med sikkerhed. 

Okay, det må jeg lige prøve at undersøge
Tak

Anmeld

7. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du ville alligvel ikke kunne starte ny udd. før aug/sep. Så hvis du stopper nu ville der bare gå længere tid uden indkomst. 

Anmeld

7. marts 2013

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Du ville alligvel ikke kunne starte ny udd. før aug/sep. Så hvis du stopper nu ville der bare gå længere tid uden indkomst. 

Det er rigtigt. Jeg fortsætter til sommerferien. Jeg har bare læst noget forskelligt om hvorvidt jeg ville kunne få su i sommerferien eller ej.
Nogle skriver de har kunnet få mellem skift og andre skriver de har skulle betale tilbage.

Anmeld

7. marts 2013

Louise Jørgensen

Hej hej.

For det meste fungerer det sådan at man ikke modtager SU i sommerferien imellem 2 uddannelser. Jeg har selv prøvet det og var heldig at få et sommerjob indtil jeg startede. Ellers kan du melde dig på a-kassen hvis du har været medlem 1 år ellers er det desværre kontanthjælp indtil du starter på uddannelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.