Hvad/hvor meget pakker i til baby/fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

635 visninger
8 svar
7 synes godt om
6. marts 2013

Jupiter

Ja, nu hvor jeg har måtte acceptere at gå sygemeldt resten af tiden indtil lilleputten kommer ud, er jeg gået i gang med alt det praktiske.

Eftersom hun kommer i maj, synes jeg det er lidt svært at pakke tøj. Jeg tænker at pakke lidt i str. 50 og lidt i 56 - men hvad? Lange ærmer, korte ærmer, bukser/shorts/kjole, hue, natdragter???

Og hvad med alt det andet? Altså  fx sutter, flasker (jeg skal nemlig ikke amme), ting til os selv?

Kom endelig med jeres gode huskelister

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2013

CaWi

Jupiter skriver:

Ja, nu hvor jeg har måtte acceptere at gå sygemeldt resten af tiden indtil lilleputten kommer ud, er jeg gået i gang med alt det praktiske.

Eftersom hun kommer i maj, synes jeg det er lidt svært at pakke tøj. Jeg tænker at pakke lidt i str. 50 og lidt i 56 - men hvad? Lange ærmer, korte ærmer, bukser/shorts/kjole, hue, natdragter???

Og hvad med alt det andet? Altså  fx sutter, flasker (jeg skal nemlig ikke amme), ting til os selv?

Her er hvad jeg havde med. Vi var der kun 24 timer efter fødslen, var vi blevet længere, havde manden hentet mere.

1 sæt tøj til mig (bukser efter hvor varmt det er, t-shirt, trøje, sokker, undertøj)
Badesandaler
Telefon
Oplader til telefon
Kamera
Oplader til kamera
Tandbørste + pasta
Hårbørste
Shampoo
Læbepomade
Deo roll-on

Til baby havde vi:
2 sæt tøj (2 langærmet body'er, 2 par bukser, 2 par strømper, 1 hue og 2 stofbleer) han blev kørt hjem i kørepose så overtøj var ikke nødvendigt (fødte 26/4)

Anmeld

6. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville pakke

Til baby:

hel dragter, natdragter, langærmede boddyer, bløde bukser, strømper, sutter, flasker, mme.

Til dig selv:

Jogging bukser, store trusser, løse t-shirts, amme toppe, amme indlæg, brystorte creme fra apoteket, tandbørste, tandpasta, shampo, balcam, creme, børste, hår elastikker, læbepomade, snaks, blade, bøger, oplader, kamara, evt computer/ i-pad, strømper.

Til manden:

T-shirts, bukser, undertøj, toiletsager, strømer, blade, bøger, snaks igen! Vh stine

Anmeld

6. marts 2013

lycly

Jeg har også termin i maj og jeg har kun tænkt mig at pakke 56 da jeg intet har købt i 50. Fik ikke brug for det da jeg fødte min datter Men jeg har tænkt mig at pakke 3 par bukser, 3 bodystockings, en bomuldshue, strømper, en trøje til hjemturen og så måske en sut. Igen noget jeg heller ikke fik brug for med min datter, man bør jo ikke give dem sut før amningen fungerer

Andet behøver man vist ikke til den lille

Til mig selv pakker jeg leggings, strømper, ammeindlæg, bluser, bløde behagelige trusser (ikke g-strenge da man nærmest går med ble de første par dage) og så ellers toiletsager osv som man normalt ville pakke til en weekend fx. Udover det så tager jeg mit eget toiletpapir med for hospitalets er ren sandpapir!

Anmeld

6. marts 2013

DitteFisk

Nu venter jeg meget snart en marts-baby, så du kan jo lige få min liste men det er andet barn, derfor er der kun pakket til den ene dag vi forhåbentlig kun skal være der.. 

Behageligt ekstra tøj til mor

Store underbukser til mor

AmmeBh + amme indlæg

Stofbleer

To sæt tøj til baby (1i 50 og 1 i 56 alt efter hvor stor hun bliver)

Hue

Overtøj

Futter

Sutter (tror dog ikke de kommer i brug)

Tæppe

Stofbleer

Poser til beskidt tøj

Lidt snacks til hvis man går sukkerkold (både til mor og far)

Vandrejournal

Kamera med ekstra batterier

Tror det var det.

Anmeld

6. marts 2013

pastry26

Jeg har pakket meget simpelt; til dels fordi vi bor lige ved siden af hospitalet (man kan gå derover) og fordi jeg synes lidt det er noget "pjat" at slæbe alt muligt med.. Fx tænker jeg at bøger osv er unødvendigt, da man bruger mest tid på baby, hinanden og evt besøgende. Men det er bare min mening. Desuden spiser vi ikke alle mulige snacks og skulle vi få lyst til frugt eller kiks, så kan min kæreste eller mor hente det..

Noget vi gerne ville ha med var en flaske asti og flag men det tager min mor med, så vores taske er udelukkende tøj.

Baby:

1 natdragt

1 heldragt str 50 (eneste stykke tøj vi har i str 50)

1 heldragt str 56

2 bodyer - en med korte ærmer, en med lange ærmer

1 stofble

1 køredragt

1 uld/bomuld hue

2 par strømper

1 papirble

1 stk nusse klud

Mor/Far:

1 sæt tøj hver

afslapningsbukser og hjemmesko

2 par strømper hver

2 sæt under tøj hver

1 amnebh (universal str)

2 ammetoppe fra H&M

toilet taske

hårtørrer

1 rulle toilet papir

Evt dyne/tæppe bliver hentet hvis der er brug for det. Autostol bliver også hentet senere.. 

Anmeld

6. marts 2013

pastry26

Og vandrejournalen 

Anmeld

6. marts 2013

AnthonsMor

Jupiter skriver:

På mit sygehus er der lavet en liste over ting man skal tage med til efter fødslen, og den har jeg brugt

http://www.hospitalsenhedmidt.dk/afdelinger/kvindeafdeling/graviditet+og+f%C3%B8dsel/f%C3%B8dsel/n%C3%A5r+f%C3%B8dslen+g%C3%A5r+i+gang#1022_117437

Anmeld

6. marts 2013

Tona

Jeg har pakket følgende i lillebrors og min sygehus-taske

2 par kortærmede bodyer str. 56

2 par natdrager str. 56

stofbleer

kyse

mme og flasker og sutter og narresut

og så har jeg også pakket lunt overtøj og futter ned til når han skal hjem fra sygehuset, men han skal jo også fødes her indenfor 14 dage.

Til mig selv har jeg pakket toiletsager, bind, og 2 sæt tøj

Desuden har jeg pakket kamera, et par ruller toiletpapir (fordi det de har på fødegangen er ligesom sandpapir og det er ikke særlig rart når man lige har født og evt er blevet syet ). Ud over det har jeg pakket snacks og danskvand ned til fødslen.

Der er måske mere, men jeg kan ikke huske mere nu

Det er så baseret på at jeg er 2 gangs fødende og regner med at komme hjem igen efter nogle timer, så jeg har ikke så meget med. Hvis man skulle være indlagt i flere dage skulle man have mere tøj med til mor og barn med mindre man har tænkt sig selv at gå i sygehusets tøj og også give barnet sygehusets tøj på. Det gjorde jeg selv da jeg fik min datter de første par dage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.