den slimprop der..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.064 visninger
9 svar
0 synes godt om
6. marts 2013

StudPsyk

... kender i det med man kan blive så skrækkeligt optimistisk? suk :p

hvad er jeres erfaring med slimproppen? i forhold til fødsel.. måske især hvor den ikke gik på en gang.

min er begyndt at gå i små klumper her til morgen (er 36+0 i dag), og straks tænker man.. uha, måske får jeg lov at føde før termin (dog ikke lige NU tak. tager lige en uge mere). især fordi min livmoderhals i forvejen er konstateret blød og eftergivelig.

men i virkeligheden ved jeg godt det intet betyder. for den begyndte at gå samme tid med Rose og jeg fødte altså først 41+1, altså 5 uger senere :p

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har ikke nogen erfaring med den da mine gik umiddelbart lige før begge fødsler. Men slipproppen kan sagtens gå så tidligt, da den gendaner sig selv. Så du må væbne dig lidt med tålmodighed

Anmeld

6. marts 2013

Masig

Janne T. skriver:

hvad er jeres erfaring med slimproppen? i forhold til fødsel.. måske især hvor den ikke gik på en gang.

min er begyndt at gå i små klumper her til morgen (er 36+0 i dag), og straks tænker man.. uha, måske får jeg lov at føde før termin (dog ikke lige NU tak. tager lige en uge mere). især fordi min livmoderhals i forvejen er konstateret blød og eftergivelig.

men i virkeligheden ved jeg godt det intet betyder. for den begyndte at gå samme tid med Rose og jeg fødte altså først 41+1, altså 5 uger senere :p

Min røg løbende hen over et par dage inden fødslen. Fødte tre uger før termin, og ville ønske jeg havde født lidt senere, da der har været nogle ting efterfølgende, som muligvis kan have at gøre med den lidt for tidlige fødsel. 

Men ja min prop røg altså først der omrking fødslen 

Anmeld

6. marts 2013

StudPsyk

MoarHvidovre skriver:

Jeg har ikke nogen erfaring med den da mine gik umiddelbart lige før begge fødsler. Men slipproppen kan sagtens gå så tidligt, da den gendaner sig selv. Så du må væbne dig lidt med tålmodighed

det ved jeg som jeg skriver i indlægget, gik den også 5 uger før jeg fødte Rose, så ved godt det ikke behøver betyde noget

Anmeld

6. marts 2013

StudPsyk

Masig skriver:

Min røg løbende hen over et par dage inden fødslen. Fødte tre uger før termin, og ville ønske jeg havde født lidt senere, da der har været nogle ting efterfølgende, som muligvis kan have at gøre med den lidt for tidlige fødsel. 

Men ja min prop røg altså først der omrking fødslen 

det er sjovt der er så stor forskel gik det hele på en gang? med Rose gik der nemlig lidt af gangen og fødte jo så først 5 uger efter det startede. og så gik der en ordentlig klump da fødslen gik i gang

Anmeld

6. marts 2013

baby012

Her gik den første gang i uge 33 .. Fødte 41+0

anden gang gik den i uge 34 .. blev sat igang 41+3 

man kan desværre ikke regne med slimproppen  

Anmeld

6. marts 2013

Masig

Janne T. skriver:

det er sjovt der er så stor forskel gik det hele på en gang? med Rose gik der nemlig lidt af gangen og fødte jo så først 5 uger efter det startede. og så gik der en ordentlig klump da fødslen gik i gang

Altså det foregik ved at jeg natten til tirsdag opdagede at der var ret meget slim/udflåd da jeg tørrede mig efter jeg havde været oppe og tisse. Meget mere end normalt. Og sådan fortsatte det. Tirsdag formiddag startede veerne så uregelmæssigt, og føltes bare som lidt kraftige mens smerter. Natten til onsdag opdager jeg at der er lidt blod med i den der slim (der kommer stadig meget slim i forhold til normalt), og jeg begynder så om onsdagen at bløde ret voldsomt så kan ikke længere se om der kommer mere slimprop med ud, da det bare er blod alt sammen. Fødte onsdag aften lige inden midnat. 

Så her røg den altså sådan rimelig jævn over et par dage, ingen store klumper eller noget, bare noget der virkede som meget kraftigt udflåd...

(undskyld de lidt klamme detaljer)

Anmeld

6. marts 2013

sne190810

Min røg onsdag eftermiddag ( terminsdag) og fødte dagen efter.  

Jeg er nu også ret sikker på at det var hele slimproppen som gik på en gang,  for havde ikke oplevet noget lignede op til. 

Anmeld

6. marts 2013

AnthonsMor

Janne T. skriver:

Jeg har slet ikke bemærket om min er gået eller ej.. Jeg har termin i morgen

Anmeld

6. marts 2013

DitteFisk

Gad godt vide om min slimprop har tænkt sig at gå.. tror ikke det skete i første graviditet.. lagde i hvert fald ikke mærke til det så... og well, jeg har da små-slimet udflåd, mere her i slutningen.. men en decideret prop er ikke kommet da... SKAL sådan én gå? O_o.. for jeg gad da godt snart føde  (37+6)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.