Hvad gør I til sommer?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.360 visninger
11 svar
3 synes godt om
5. marts 2013

Trollebaby

Jeg er studerende på ungdomsuddannelse, og er åbenbart ikke så forudseende at det var gået op for mig at jeg står uden indkomst i min. 2 måneder til sommer i perioden fra min uddannelse er slut til jeg starter på en ny... 

Der er INGEN hjælp at hente på kommunen...

Jeg er enlig med to piger, så jeg har svært ved at se at det skulle være muligt at skaffe et arbejde jeg kan leve af i de måneder, og jeg kan ikke nå at spare penge op..

Så hvad gør man??

Hvad gør du?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

Hvem?

solhau skriver:

Jeg er studerende på ungdomsuddannelse, og er åbenbart ikke så forudseende at det var gået op for mig at jeg står uden indkomst i min. 2 måneder til sommer i perioden fra min uddannelse er slut til jeg starter på en ny... 

Jeg er enlig med to piger, så jeg har svært ved at se at det skulle være muligt at skaffe et arbejde jeg kan leve af i de måneder, og jeg kan ikke nå at spare penge op..

Så hvad gør man??

Hvad gør du?

Hvorfor kan du ik nå at spare penge op?

Hvis det kun drejer sig om 2 mdr, ville jeg allerede nu holde øje med gode tilbud på noget som; vaskepulver, bleer (hvis ble-børn), som man skal bruge

2 måneder ka nemt klares på max skrumpe-budget, så tænker hvis du slet slet ingen penge har, så snak med banken mht. de 2 mdr og så lev som absolut minimum...

Anmeld

6. marts 2013

serinasmor

Så hvad gør man??

Hvad gør du?

1 spar det op du kan - selvom det ikke er nemt som mor på Su
2 tag Su lån de sidst mdr inden sommerferien hvis du ikk allerede har det - det er det billigste lån der findes og hvis det alligevel ender med lån er det bedst det er billigt
3 søg med lys og lygte efter job og vær ikke kræsen - der er mange fabrikker der benytter sig af vikarer i ferier
4 meld dig ind i et vikarbureau - du skal kunne tage på arbejde alle dage så ungerne kan ikke have faste ferieuger
5 lev af ingenting og sørg for at bruge de gratis/billige fornøjelser som at have ungerne med til at bage og lave kold saft og find en park at holde skovtur i

God arbejdslyst

Anmeld

6. marts 2013

MariaKyedDK

solhau skriver:

Så hvad gør man??

Hvad gør du?

det er bare rigtig surt show - jeg har lige stået i samme situation, jeg blev færdig med mine to uddannelser d. 18 dec, og har derefter ikke været så heldig at finde et arbejde eller en elevstilling, og søgte derfor kontanthjælp men jeg fik afslag fordi man minumum skal vente 2 måneder efter endte uddannelser med at kunne få hjælp, så ja jeg har lige siddet uden indtægter i tre måneder...

det har / er været rigtig hårdt, grunden til det er hårdt nu er jo fordi jeg er kommer bag ud med ALLE betalinger osv.

men når du er enlig forsørger er der nok andre regler for hvad man kan ? selvom det sagde de til mig på kommnunen at der ikk var noget at gøre efter endt uddannelse.

jeg håber du finder en god løsning

Anmeld

6. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg ville spare allerede nu og så ville jeg søge job i supermarkeder. Du kan jo arbejde fuldtid mens dine børn er i institution. Det kan man da godt leve for og hvis du er god til at spare, kan du nøjes med at arbejde deltid 

Anmeld

6. marts 2013

baby012

Så vidt jeg ved er man berettiget til dagpenge .. 

Du kan som regel melde dig ind i en a kasse gratis under uddannelse. 

Anmeld

6. marts 2013

LilleChelle

baby012 skriver:

Så vidt jeg ved er man berettiget til dagpenge .. 

Du kan som regel melde dig ind i en a kasse gratis under uddannelse. 

Det kan man kun hvis det er en videregående uddannelse eller en erhvervsfaglig uddannelse. 

Formoder TS enten er færdig med HHX eller HG, når hun står til at gå på handelsskolen  

Anmeld

6. marts 2013

LilleChelle

TS: Der er intet hjælp at få fra kommunen. 

Du må tage su-løn + supplerende su-lån indtil sommer og så leve minimalt de to måneder. 

Jeg stod der sidste år. Så jeg ved hvordan det er. 

Anmeld

6. marts 2013

baby012

LilleChelle skriver:

Det kan man kun hvis det er en videregående uddannelse eller en erhvervsfaglig uddannelse. 

Formoder TS enten er færdig med HHX eller HG, når hun står til at gå på handelsskolen  

jeg var da gratis medlem af HK da jeg gik på handelsskolen ? 

og fik dagpenge bagefter .. 

Men det selvfølgelig også nogen år siden  

Anmeld

6. marts 2013

serinasmor

baby012 skriver:

jeg var da gratis medlem af HK da jeg gik på handelsskolen ? 

og fik dagpenge bagefter .. 

Men det selvfølgelig også nogen år siden  

Reglerne siger at for at du er berettiget til dagpenge efter uddannelse skal du have været medlem af akassen i 1 år og når du melder dig ind skal du have haft mindst 1 arbejdstime de sidste 30 dage.. er du ikke det får du karantæne og ingen penge og så er ts jo lige vidt

Ts når du starter på din videregående uddannelse så meld dig ind i akasse med det samme .. så glemmer du det ikke og det er gratis i de fleste akasser mens du studerer ... så står du ikke i samme problem når du er færdiguddannet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.