Faste sovetider?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.393 visninger
10 svar
1 synes godt om
5. marts 2013

FamilenStorm

Er i begyndt at have nogle fast soverutine/tider?

Kan huske vi med Alberte på et tidpunkt begyndte at komme hende i nattøjet til kl 19, og så var det "sovetid" det vil sige at så var leg og snak slut og hun var kun oppe når hun skulle have mad..

Problemet er bare at jeg ikke kan huske hvornår vi begyndte at have disse faste rutiner.. Lige nu ligger bettemanden og sover her ved siden af. Så tænker lidt at det kunne være rart hvis han lå oppe i sin seng, så vi kunne få lidt kæreste tid på sofaen...

Men gider heller ikke at skulle rende op og ned af trappen hele tiden.. hehe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2013

frk andreasen

min lille pige siger godnat kl 19,30 om aftnen som mine andre børn. og vågner kun for at spise.vågner et par gange om natten. så vågner hun ved 6-7 tiden om morgen klar til en ny dag. sover igen kl 8 til 9 og så kommer hun ud i barnevognen igen ved 11 -12 tiden og sover et par timer også en lille lur ved 5-6 tiden inden det er godnat tid kl 19,30- 20.00
hun blveir 3 mdr her d 12 marts knus

Anmeld

6. marts 2013

Miss BananaHammock

Vi startede putteritual for et godt stykke tid siden og det kører bare ubeklageligt. Han bliver puttet mellem 18 og 19. I starten var det mellem 19 og 20, men vi opdagede at ulvetimen opstod fordi han var træt, så nu skal han kun ha en enkelt godnstsang også sover han før 7. Typisk indtil midnat også til 5-6 tiden.

Alexander bliver 3 mdr d. 14/3 

Anmeld

6. marts 2013

FamilenStorm

frk andreasen skriver:

min lille pige siger godnat kl 19,30 om aftnen som mine andre børn. og vågner kun for at spise.vågner et par gange om natten. så vågner hun ved 6-7 tiden om morgen klar til en ny dag. sover igen kl 8 til 9 og så kommer hun ud i barnevognen igen ved 11 -12 tiden og sover et par timer også en lille lur ved 5-6 tiden inden det er godnat tid kl 19,30- 20.00
hun blveir 3 mdr her d 12 marts knus

Hvor lækkert..

Vil se om jeg lige så stille kan få lidt rutine ind og se om jeg kan få ham puttet tidligt på aftenen, og så håbe at han vil sove til midnat og til hvor han ellers får mad..

Er sjovt hvor hurtig man glemmer fra den 1. af

Anmeld

6. marts 2013

FamilenStorm

Miss BananaHammock skriver:

Vi startede putteritual for et godt stykke tid siden og det kører bare ubeklageligt. Han bliver puttet mellem 18 og 19. I starten var det mellem 19 og 20, men vi opdagede at ulvetimen opstod fordi han var træt, så nu skal han kun ha en enkelt godnstsang også sover han før 7. Typisk indtil midnat også til 5-6 tiden.

Alexander bliver 3 mdr d. 14/3 

Tror jeg vil starte lige så stille så og se om jeg kan få lidt fast rutine ind så..

Han er dog kun liige blevet 2 mdr i dag, men han kan vel lige så godt "lærer" det først som sidst

Kan ske man også kunne få den store ind og sove på hendes eget værelse så, når han så bliver puttet i soveværelset.. Så det vil jo egentlig være win win..

Anmeld

6. marts 2013

Miss BananaHammock

FamilenStorm skriver:

Tror jeg vil starte lige så stille så og se om jeg kan få lidt fast rutine ind så..

Han er dog kun liige blevet 2 mdr i dag, men han kan vel lige så godt "lærer" det først som sidst

Kan ske man også kunne få den store ind og sove på hendes eget værelse så, når han så bliver puttet i soveværelset.. Så det vil jo egentlig være win win..

tror ikke alexander var mere end 7 uger da vi startede. Han har sovet på eget værelse siden da.

Anmeld

8. marts 2013

Tøs85

Hold da op.. Vildt i har puttetider.. Vi ligger vores søn når han er træt og det er meget forskelligt om det er kl 21 eller om det er kl 23.30..
Har i så faste rutiner om dagen også og hvordan får i jeres børn til at sove..?
Vores søn vil nogle dage slet ikke sove om dagen og blir rigtig overtræt men han VIL bare ikke sove..

Anmeld

9. marts 2013

frk andreasen

FamilenStorm skriver:

Hvor lækkert..

Vil se om jeg lige så stille kan få lidt rutine ind og se om jeg kan få ham puttet tidligt på aftenen, og så håbe at han vil sove til midnat og til hvor han ellers får mad..

Er sjovt hvor hurtig man glemmer fra den 1. af

man glemmer alt for hurtigt

Anmeld

10. marts 2013

Miss BananaHammock

Tøs85 skriver:

Hold da op.. Vildt i har puttetider.. Vi ligger vores søn når han er træt og det er meget forskelligt om det er kl 21 eller om det er kl 23.30..
Vores søn vil nogle dage slet ikke sove om dagen og blir rigtig overtræt men han VIL bare ikke sove..

Om dagen bestemmer han (tildels). Jeg kan efterhånden læse hans træthedsklynk også ryger han i barnevognen med det samme. Eller pakket ind i en dyne og får en lur på min arm hvis han har en pyller dag. Vi døjede meget med "ulvetimen" hvor han bare var utilfreds konstant - det forsvandt da vi begyndte at putte han ved en halv syv tiden. Han var simpelhen bare træt og blev derfor pyller og utilfreds.

Man skal jo kun gøre det der passer til ens barn tænker jeg. Så det er jo ikke sikkert at puttetider er for jer endnu. Men rutiner kan alle børn vist godt li'. Så måske bare en putterutine så han kan genkende det og ved at nu skal han sove?!

De dage hvor Alexander ikke har ville sove har jeg gået en laaaaang tur med ham i barnevognen så han kunne få sovet lidt. Han sover godt når jeg går med ham i barnevognen men vågner ofte når den så holder stille igen. Så de dage går jeg så længe at det passer med en god lur. Også plejer det at hjælpe på resten af dagen.

Anmeld

11. marts 2013

FamilenStorm

Tøs85 skriver:

Her har vi nogen lunde faste puttetider... Kan huske fra Alberte at det var rart at vide hvornår hun ca sov og hvor længe.. Så kunne man planlægge lidt efter det

Her kommer Elias ud i barnevognen omkring 10:30 og så sover han faktisk til et sted mellem kl. 14 og 15.. Derefter er der ikke så meget fast i det mere, før omkring aften hvor vi nu er begyndt at Putte ham mellem kl 19 og 19:30...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.