Igangsættelse med ballonkateter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.377 visninger
9 svar
4 synes godt om
5. marts 2013

Hullabullabulla

Hej skønne baby-folk

Sagen er den, at jeg pga slem svangerskabsforgiftning skal sættes i gang med ballonkateter i morgen aften hvor jeg vil være 36+5..

Er der nogen af jer der har erfaringer med det ?

Kom frisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

Miss Church

Britt88 skriver:

Hej skønne baby-folk

Sagen er den, at jeg pga slem svangerskabsforgiftning skal sættes i gang med ballonkateter i morgen aften hvor jeg vil være 36+5..

Kom frisk

Jeg har ingen erfaringen - men nej hvor spændende!  

Håber du får en god fødsel  

Anmeld

5. marts 2013

Hullabullabulla

Miss Church skriver:

Jeg har ingen erfaringen - men nej hvor spændende!  

Håber du får en god fødsel  

Jamen lige over - du er jo også ved at nærme dig

Anmeld

5. marts 2013

Miss Church

Britt88 skriver:

Jamen lige over - du er jo også ved at nærme dig

Jo tak  
Ja på mandag! 

Anmeld

5. marts 2013

Trinebaby

Britt88 skriver:

Hej skønne baby-folk

Kom frisk

Min søster fik lagt en da stik pillerne ikk ville virke , og hun sagde det gjorde ondt men hun fik lagt den om aften om næste morgen tig de vandet og fødte samme aften held og lykke med det hele 

Anmeld

5. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg fik lagt ballon kateter da jeg sku sættes igang med alberte.

Fik den lagt tirsdag d 3/7-12, omkring kl 15. Den sku sidde i til næste morgen kl 8, med mindre den selv faldt ud inden. Det gjorde den ik. 

Den var ubehalig at få lagt, men da den først sad oppe, mærkede jeg ik meget til den. Man ka bare ik sidder ret op og ned! 

Næste morgen, onsdag d 4/7-12, kl 8 ku jordmoren tage vandet. Alberte er født kl 20.55. 

Man siger at ballon kateter, er en mere skånsom måde for kroppen, at blive sat i gang på! 

Du ska nok også være forberedte på at du ska ha en epidural, så de bedre ka holde styr på dit blodtryk, og eller hurtigt ka gi dit ks, hvis det bliver nødvendigt.

Rigtig meget held og lykke med det hele! Vh stine

Anmeld

5. marts 2013

Livsmor

Fik det i anden graviditet pga aks første gang og SSF, man kan da mærke det, men det er ikke så slemt. Fik det sat op ved 14-15 tiden om tirsdagen og vandet blev taget onsdag ved 10 tiden. Kom på fødestuen ved 12 tiden uden veer, fik ve drop 12:30 og så kom der veer. Fødte uden smertestillende da det pludseligt gik stærkt kl 17:09 :0) For mig en ganske fik oplevelse.

Håber du får en god fødsel.

Anmeld

5. marts 2013

Hullabullabulla

StineW79 skriver:

Jeg fik lagt ballon kateter da jeg sku sættes igang med alberte.

Fik den lagt tirsdag d 3/7-12, omkring kl 15. Den sku sidde i til næste morgen kl 8, med mindre den selv faldt ud inden. Det gjorde den ik. 

Den var ubehalig at få lagt, men da den først sad oppe, mærkede jeg ik meget til den. Man ka bare ik sidder ret op og ned! 

Næste morgen, onsdag d 4/7-12, kl 8 ku jordmoren tage vandet. Alberte er født kl 20.55. 

Man siger at ballon kateter, er en mere skånsom måde for kroppen, at blive sat i gang på! 

Du ska nok også være forberedte på at du ska ha en epidural, så de bedre ka holde styr på dit blodtryk, og eller hurtigt ka gi dit ks, hvis det bliver nødvendigt.

Rigtig meget held og lykke med det hele! Vh stine

Dejligt med rare oplevelser det gør mig lidt mere tryg

Ja har fået af vide at jeg også skal have epidural, men det gør mig ikke spor - så slipper jeg forhåbentligt for ve-storms-smerter

Anmeld

5. marts 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Britt88 skriver:

Dejligt med rare oplevelser det gør mig lidt mere tryg

Ja har fået af vide at jeg også skal have epidural, men det gør mig ikke spor - så slipper jeg forhåbentligt for ve-storms-smerter

Ja skræk historie ka man hurtig finde, så det er rigtig rart med positive oplevelser! Jeg spurte også ind til det herinde i sin tid, fordi jeg havde hørt trælse historie om det. Men blev virkelig også beroligt efter folks feedback herinde!!

Ang epi, så syntes jeg i hvert fald det var rart at den tog toppen af veerene. Jeg ku sagtens stadig mærke dem, og alt hva der ellers foregik dernede, så ku følge med i udviklingen vh stine

Anmeld

6. marts 2013

Holbæktrunten

Britt88 skriver:

Hej skønne baby-folk

Kom frisk

Ja, jeg er ked af at måtte fortælle at det ikke var en behagelig oplevelse.... Men ville selv være ked af en evt negativ overraskelse...

Jeg fik lagt ballonkatheter da stikpiller over 1,5 døgn ikke hjalp. Det gjorde pisse hamrende ondt, var slet ikke forberedt på det! Det var nu også en dum kvindelig læge der vist havde travlt, og tilsyneladende ikke syntes at det var vigtigt at patienten kunne følge med i processen. I stedet forsøgte de at give mig lattergas, og det gik jeg HELT i panik over, kunne slet ikke have at jeg mistede den smule kontrol jeg havde tilbage...

Bagefter blev det ved at gøre ondt - de sagde at det var meget normalt, og at det ville gå over inden for et kvarters tid. Gjorde det ikke, fik veer i 5 timer, og så sluttede det. Næste morgen var de meget i tvivl om de kunne tage vandet, trods ballonkatheteret, men efter et par forsøg og lidt vandren gik det da :0)

Endte dog med ve-drop - og ve storm. Skulle du komme ud for dette, så anbefaler jeg dig kraftigt at tage imod en epidural.

Held og lykke senere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.