Andre der fejrer Tærtedag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.248 visninger
14 svar
2 synes godt om
5. marts 2013

asphodel

Som nogen sikkert ved, og andre ikke gør, så er 14. marts international tærtedag (Pi Day). Det skyldes at datoen skrives 3.14 på amerikansk vis, hvilket jo er lig med pi, og pi = pie = tærte. 

Jeg elsker at bage, så jeg forsøger altid at markere de vigtige højtider, såsom Pandekagens Dag, Nutella Dag og nu den opkommende Tærtedag. Sidste år bagte jeg en fantastisk karamel og pecannøddetærte, men jeg kan ikke rigtig finde på noget spændende at bage i år!

For et par måneder siden holdt jeg noget selskab og bagte der tre tærter (lime, coconut cream, græskar), så nu mangler inspirationen. Jeg kan godt lide at prøve noget nyt.

Jeg overvejer lidt en solbærtærte, da vi har nogle solbær i fryseren, og så kan jeg få flødeskum til.  Men jeg ved ikke om en almindelig bærtærte ikke er for simpel! Det er jo kun Tærtedag én gang om året. 

Er der nogen af jer andre, der har nogle spændende idéer? Andre der fejrer Pie Day?  Hvad er favorittærterne her omkring? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2013

Mamalou

asphodel skriver:

Som nogen sikkert ved, og andre ikke gør, så er 14. marts international tærtedag (Pi Day). Det skyldes at datoen skrives 3.14 på amerikansk vis, hvilket jo er lig med pi, og pi = pie = tærte. 

Jeg elsker at bage, så jeg forsøger altid at markere de vigtige højtider, såsom Pandekagens Dag, Nutella Dag og nu den opkommende Tærtedag. Sidste år bagte jeg en fantastisk karamel og pecannøddetærte, men jeg kan ikke rigtig finde på noget spændende at bage i år!

For et par måneder siden holdt jeg noget selskab og bagte der tre tærter (lime, coconut cream, græskar), så nu mangler inspirationen. Jeg kan godt lide at prøve noget nyt.

Jeg overvejer lidt en solbærtærte, da vi har nogle solbær i fryseren, og så kan jeg få flødeskum til.  Men jeg ved ikke om en almindelig bærtærte ikke er for simpel! Det er jo kun Tærtedag én gang om året. 

Er der nogen af jer andre, der har nogle spændende idéer? Andre der fejrer Pie Day?  Hvad er favorittærterne her omkring? 

Nu har det ikke så meget at gøre med det du spørger om, men hvornår er det nutella dag? Og pandekagedag?

Herhjemme laver vi kun madtærter, men det kunne da være vi skulle springe med på den (amerikanske mode) og lave en lækker tærte! 

Har du en opskrift på den karamel og pecannødde tærte? Lyder GUF

Vh. Louise

Anmeld

5. marts 2013

B&J

vi fejer pandekage dag her hjemme super hyggeligt men desværre den 14marts har min mor fødselsdag så nu vil vi sige den 15 her hjemme som tærtedag og det vil jeg hoppe med på det er så hyggeligt når det er

men Ja kunne være dejligt med en masse opskrifter på forskellige lækre tærter mums

Anmeld

5. marts 2013

Troldemommi

asphodel skriver:

Er det kun dessert tærter du leder efter, ellers kunne du bage en løgtærte med karry, den smager fantastisk men du risikerer at jeg kommer og banker på din dør

Monica

Glædelig tærtedag

Anmeld

5. marts 2013

HeidiØ

asphodel skriver:

Ej spændende Det vil jeg fejre med en hindbærtærte og en porretærte til aftensmad

Anmeld

5. marts 2013

asphodel

Mamalou skriver:

Nu har det ikke så meget at gøre med det du spørger om, men hvornår er det nutella dag? Og pandekagedag?

Herhjemme laver vi kun madtærter, men det kunne da være vi skulle springe med på den (amerikanske mode) og lave en lækker tærte! 

Har du en opskrift på den karamel og pecannødde tærte? Lyder GUF

Vh. Louise

Pandekagens Dag er altid tirsdag efter fastelavnssøndag. Det har noget at gøre med tiden før fasten, hvor man i gamle dage skulle opbruge alle de fordærvelige fødevarer inden da. I år faldt dagen på 12. februar. 

Nutella Dag er 5. februar. Knapt så kendt i Danmark, men jeg arbejder på det. 

Jeg snakker om pekantærten på min blog her: http://madelskerneskogebog.wordpress.com/2012/03/19/valnodde-og-pekantaerte/ 

Jeg er ikke så god til at få lavet madtærter, det synes mig så besværligt på almindelige hverdage, og i weekender får vi typisk noget andet. Hvilket er en skam, for jeg kan faktisk rigtig godt lide madtærter, også. 

Anmeld

5. marts 2013

asphodel

B&J skriver:

vi fejer pandekage dag her hjemme super hyggeligt men desværre den 14marts har min mor fødselsdag så nu vil vi sige den 15 her hjemme som tærtedag og det vil jeg hoppe med på det er så hyggeligt når det er

men Ja kunne være dejligt med en masse opskrifter på forskellige lækre tærter mums

Vi fejrer også tærtedag forskudt i år, for den 14. marts skal jeg have fjernet en visdomstand ved en kirurg, og kan sikkert ikke spise noget i mange dage efter.  Så vi spiser vores tærte den 13. i stedet. 

Anmeld

5. marts 2013

asphodel

Monica P skriver:

Er det kun dessert tærter du leder efter, ellers kunne du bage en løgtærte med karry, den smager fantastisk men du risikerer at jeg kommer og banker på din dør

Monica

Glædelig tærtedag

Jeg er alt for glad for søde sager til ikke at tænke på søde tærter per automatik.  Men løgtærte med karry lyder meget godt. Er der kun løg i som fyld? Jeg tænker man eventuelt kunne komme kylling i også, og så har man et helt måltid i sig selv. 

Anmeld

5. marts 2013

B&J

asphodel skriver:

Vi fejrer også tærtedag forskudt i år, for den 14. marts skal jeg have fjernet en visdomstand ved en kirurg, og kan sikkert ikke spise noget i mange dage efter.  Så vi spiser vores tærte den 13. i stedet. 

hvis den visdomstand ryger ud helt alm så kan du sagtens jeg har næsten lige fået det gjord og jeg havde ikke engang ondt dagen efter eller samme dag, bare mærkeligt der var et hul ....

Anmeld

5. marts 2013

Troldemommi

asphodel skriver:

Jeg er alt for glad for søde sager til ikke at tænke på søde tærter per automatik.  Men løgtærte med karry lyder meget godt. Er der kun løg i som fyld? Jeg tænker man eventuelt kunne komme kylling i også, og så har man et helt måltid i sig selv. 

Jeg har ikke smagt det med kylling i, men det tror jeg da sagtens man kan  Uhmm bliver helt sulten nu

monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.