Lang rejse med små børn? Erfaring søges...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.105 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. marts 2013

Mum33

Sagen er den, at vi overvejer, at tage vores børn med til Thailand i 2 uger. Til den tid vil de være 10 mdr og en på 5år. Men er i tvivl om det er "for meget bøvl -for lidt fornøjelse"? det ville blive planlagt 100% børnevenligt, dvs direkte fly, børnehotel, all inklusive, osv. 

Er der nogen der har erfaring med længere rejser med små børn ? Gode og dårlige. 

Grunden til at det er Thailand er, at det er december vi skal afsted og der er vejret i Europa ikke til strandliv mm. 

Håber nogen kan hjælpe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2013

Nemesis

har været i indonesien da Jonas var 4 og Sara 1 år og det gik fantastisk. Til så lange flyvninger vil jeg dog anbefale i betaler det ekstra for at den mindste også får et sæde.

Det er meget nemmere at sove for både børn og voksne når man ikke skal sidde med en stor baby i armene. Sara var så lille at hun kunne sove i deres babycots, men vægtgrænsen er max 11 kg.

Sidste år var vi så i thailand. også det tog de supergodt. Jeg har dog altid fundet afgange der passer bedst muligt ind i deres rytme - også selvom den kostede lidt mere pr. billet.
Her sov de så på sæderne. Vi hev armlænene op, sædet lidt tilbage og så lå de på hver vores lår med hovedet .

Det er helt fantastisk at være afsted med sine børn og har heldigvis aldrig haft problemer med at rejse med mine børn.

Har haft deres puttedyner med (og der har været guld værd for AC på flyet var ISkold) lidt underholdning i form at ipad, psp, bøger og så har flyet jo også på deres skærme. Dertil kiks, frugtsnacks. Til indonesien havde vi også sutteflaske og en hel liter rismælk med.

Anmeld

4. marts 2013

Mum33

Nemesis skriver:

har været i indonesien da Jonas var 4 og Sara 1 år og det gik fantastisk. Til så lange flyvninger vil jeg dog anbefale i betaler det ekstra for at den mindste også får et sæde.

Det er meget nemmere at sove for både børn og voksne når man ikke skal sidde med en stor baby i armene. Sara var så lille at hun kunne sove i deres babycots, men vægtgrænsen er max 11 kg.

Sidste år var vi så i thailand. også det tog de supergodt. Jeg har dog altid fundet afgange der passer bedst muligt ind i deres rytme - også selvom den kostede lidt mere pr. billet.
Her sov de så på sæderne. Vi hev armlænene op, sædet lidt tilbage og så lå de på hver vores lår med hovedet .

Det er helt fantastisk at være afsted med sine børn og har heldigvis aldrig haft problemer med at rejse med mine børn.

Har haft deres puttedyner med (og der har været guld værd for AC på flyet var ISkold) lidt underholdning i form at ipad, psp, bøger og så har flyet jo også på deres skærme. Dertil kiks, frugtsnacks. Til indonesien havde vi også sutteflaske og en hel liter rismælk med.

Tusinde tak  

Anmeld

4. marts 2013

Mum33

Ingen andre ? 

Anmeld

4. marts 2013

Hulubulu86

Min dreng er 18mdr og jeg har allerede rejst med ham 9gange. Fra dubai til Danmark tager det en 7timer med direkte fly og 8-15 timer med mellemlandinger, derudover er der 2-3 timers venten i lufthavnen og 3 timer i tog (medmindre jeg flyver til en anden by end Kbh). Det er ikke så langt som til Thailand men alligevel.

Jeg har rejst med ham alene 8 ud af 9 gange så jeg siger go for it.

Sørg for at have nyt legetøj med, pak det gerne ind som gaver (så får i lidt tid til at gå med at pakke ud). Fordel pakkerne udover flyveturen så det ikke når at blive kedeligt. Hav eventuelt klistermærker med (dem der kan genbruges) så kan den store klistre sædet til med dem medmindre han/hun er for stor til det (spørg personalet om lov). Medbring modellervoks og malebøger etc.

Medbring mad til den mindste og køb nogle snacks til den store i lufthavnen og evt noget at drikke (har set mange sure og kede af det store børn fordi forældrene ikke havde noget mad de kunne få inden der blev serveret.

Medbring skiftetøj og gerne lidt eksta varmt tøj da nogle fly er ret kolde. Hav evt dyne med til den mindste.

Skriv gerne hvis du har spørgsmål

Anmeld

4. marts 2013

Tulle28

Har kun været afsted med 1 barn og da var hun lige godt 2 år. Det var fantastisk! Vi gad ikke betale for at hun kunne få et sæde for sig selv, når hun nu var under 2 år, men det fortrød vi bittert.... Der er VIRKELIG langt til Thailand med 12 kg på skødet Det er jo lidt noget andet for jeres vedkommende, men ville ikke tøve et sekund. Vi vil gerne afsted til næste vinter, der har vi så en på næsten 4 og en på 1,5 år.

Anmeld

4. marts 2013

Leonora

Vi var i Thailand i julen med Vigga på 1 år og leonora på 4,5 år. Det gik super fint trods lang fly rejse. Men hvis man bare tager den med ro og har masser af underholdning og guf med går det altså fint.
Og så klarer man 11 timers rejse selvom det er langt.

Vi gør det gerne igen

Knus fra mig

Anmeld

5. marts 2013

Mum33

Leonora skriver:

Vi var i Thailand i julen med Vigga på 1 år og leonora på 4,5 år. Det gik super fint trods lang fly rejse. Men hvis man bare tager den med ro og har masser af underholdning og guf med går det altså fint.
Og så klarer man 11 timers rejse selvom det er langt.

Vi gør det gerne igen

Knus fra mig

Dejligt at høre - hvor var i henne dernede, og hvilket type hotel boede i på? Jeg tænker lidt på sikkerhed ift autostoleosv, når man skal rundt. Hvordan klarede i den?

Anmeld

5. marts 2013

Mum33

Tulle28 skriver:

Har kun været afsted med 1 barn og da var hun lige godt 2 år. Det var fantastisk! Vi gad ikke betale for at hun kunne få et sæde for sig selv, når hun nu var under 2 år, men det fortrød vi bittert.... Der er VIRKELIG langt til Thailand med 12 kg på skødet Det er jo lidt noget andet for jeres vedkommende, men ville ikke tøve et sekund. Vi vil gerne afsted til næste vinter, der har vi så en på næsten 4 og en på 1,5 år.

Hvad koster et ekstra sæde? Eller kan man "ønske"/betale sig fra den der "børneplads" hvor der er lidt ekstra plads ved fødderne?

Anmeld

5. marts 2013

Tulle28

E. B. skriver:

Hvad koster et ekstra sæde? Eller kan man "ønske"/betale sig fra den der "børneplads" hvor der er lidt ekstra plads ved fødderne?

Det kommer lidt an på om du rejser charter eller rutefly - er det sidstnævnte, findes der noget som hedder "infant with a seat", som koster en procentdel af den fulde pris.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.