Sur/tvær/negativ datter :/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.181 visninger
7 svar
5 synes godt om
4. marts 2013

Anonym trådstarter

HJÆLP!!
Min datter på 9 år brokker sig over alt. Hun plejer at være glad, hjælpsom og kærlig. Men lige i tiden kommer der kun brok fra hende og negativitet. Jeg får snart fnidder og har prøvet at snakke med hende om hvorfor hun opfører sig sådan. Hun ved det ikke, men kan godt se, hun har tendens til at brokke sig og hun bliver selv ked af det, når hun bliver gjort opmærksom på det og undskylder efterfølgende. Men kan jo ikke bruge undskyld til noget når hun 10 min efter kommer med endnu en negativ bemærkning.
What to do??

p.s. er anonym af personlige årsager- håber det er ok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2013

Noahmor

Anonym skriver:

HJÆLP!!
Min datter på 9 år brokker sig over alt. Hun plejer at være glad, hjælpsom og kærlig. Men lige i tiden kommer der kun brok fra hende og negativitet. Jeg får snart fnidder og har prøvet at snakke med hende om hvorfor hun opfører sig sådan. Hun ved det ikke, men kan godt se, hun har tendens til at brokke sig og hun bliver selv ked af det, når hun bliver gjort opmærksom på det og undskylder efterfølgende. Men kan jo ikke bruge undskyld til noget når hun 10 min efter kommer med endnu en negativ bemærkning.
What to do??

Tænker at teenagealderen er startet tidligt og så er der nok ikke det vilde at gøre andet end at tælle til ti. 

Anmeld

4. marts 2013

MomInTheMaking

Anonym skriver:

HJÆLP!!
What to do??

Jah, jeg tænker også tidlig præpupertets tendenser. altså hormonerne er begyndt at røre på sig. Så er det jo ret typisk at humøret svinger og der kommer en del brok ud. Så kan vidst kun sige "held og lykke".  

Var du selv tidligt ude? 

Anmeld

4. marts 2013

Valle81

Har selv en datter på 9, og hun lyder som hende:0)

Min datter er total teenage agtig. Hun kan skælde smælde, vrisse, tage alle sorger på forskud, brokke sig af alt og overalt.

Hun er dog også lige så glad og sød, som hun plejer, men der er bare kommet mere af det andet:0)

Tror ikke der er så meget du kan gøre de næste mange laaaaaaange år:0)

Anmeld

9. marts 2013

frk andreasen

min datter er kun 6 år og hun lyder som din

Anmeld

9. marts 2013

DitteFisk

Anonym skriver:

HJÆLP!!
What to do??

Jeg tror desværre ikke det hjælper at snakke hende ud af det. Hun er sikkert godt klar over det og det vil måske forværre hendes dårlige humør at mor fortæller hende at hendes brokkeri er træls. Så får hun det også skidt over det. 

Tror ikke der er andet for end at lade hende rase ud og tage det med et gran salt. Jo mere afslappet, overbærende, tålmodig og smilende du selv er desto mere vil hun måske selv slappe lidt af  

Har en 5-årig der kan være noget så grumpy i perioder (ved godt det ikke er helt det samme grundet alderen) så jeg ved det kan være træls og frustrende at stå model til.. men det er kun mindre perioder. Det tror jeg man som mor skal kunne rumme.

Anmeld

9. marts 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

HJÆLP!!
What to do??

Jeg tænker præteenager.. Og der er simpelthen bare ikke andet at gøre end lade hende være hende.. Hos nogen starter det jo tidligere end hos andre!

For mit vedkommende startede f.eks. brystvækst og mens i en alder af 10-11 år, og med de to ting følger jo 100000000 hormoner, som man skal lære at håndtere..

Jeg kan huske hvordan jeg selv var, og det lyder meget som din datter, så det er nok ved at være tid til at hun bliver en dame

Du får også lige et  med på vejen!

Anmeld

11. marts 2013

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. Ja måske er det preteen vi oplever hos hende. Dog skal det lige sige, at hun ikke er vred på den måde at hun råber og skriger Der er bare intet der er godt nok. Men efter utallige snakke, hvor hun selv kan se, at det intet formål har at brokke sig er det som om det har hjulpet. Hendes eget forslag var at tænker lidt mere før hun siger noget, kunne jo kun give hende ret og synes virkelig det har hjulpet, og har også fortalt hende, at jeg har lagt mærke til ændringerne. Så jo, det hjælper at have en konstruktiv dialog. Ikke skæld ud, men en dialog

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.