Musse21 skriver:
Ja sagen er den at vi har en lille carrin terrier på 3 år som jo selvfølgelig har været vandt til at få alt vores opmærksomhed..
Begynder dog at frygte den dag baby kommer..
Har flere gange haft fornøjelsen af min lille nevø på 8 mdr. Og hunden er simpelthen så jaloux når jeg sidder med ham og kan slet ikke finde ud af det er et lille barn den skal passe på...
Hvad gør i andre med hund og baby?
Snak med hunden.. Uanset hvor lamt det lyder.. Snak med den, og inddrag den i børneværelset.. Lad den se alt hvad du laver derinde og fortæl det er til den nye baby..
De forstår mere end man lige regner med 
Vi står selv i samme situation, dog med en kat, men han er også "fars mis" og når far så skal ligge med en lille baby på maven frygter jeg hvordan Zeuz reagerer, men der er bare ikke andet at gøre end at fortælle dem hvordan det hele er..
Hvis ikke i bor langt fra sygehuset, når du har født, så lad far få en stofklud eller et stykke tøj med hjem, som baby har haft på, så hunden kan vænne sig til lugten, så den ikke bliver totalt forvirret når der kommer sådan en lille skabning ind i huset 
Vi har også herhjemme taget snakken om, hvad vi skal gøre, hvis Zeuz begynder at blive aggressiv overfor os, jeg vil ikke byde ham, at han skal aflives, han er en god kat, så vi har forberedt os på, at han skal have en ny familie, hvis det "går galt"..
Det er skide svært at skulle skille sig af med dyr, mine forældre var nødt til at få aflivet deres hund da jeg blev født fordi hun angreb min far når han ville tage mig med ud i bilen, hun passede på mig, men det dur jo altså heller ikke..
Håber I finder ud af det!