hvordan holder i jer i sving

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.640 visninger
4 svar
0 synes godt om
16. marts 2008

laurasmor

hejsa
hvordan holder i jer i sving, jer som er hjemmegående.
jeg søger efter et fleksjob, men der er ik så meget at få lige pt.
men lige nu, synes jeg jeg bliver "stresset" over det mindste.
utroligt, ja, for jeg har vireklig intet at blive stresset over. og måske er det det der er galt.

hvad går i og laver, når i går hjemme?

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

17. marts 2008

MorCamilla

Hejsa...

Stress er meget almindeligt hos hjemmegående, netop fordi man bruger meget tid på at tænke over sin jobsituration osv...

Jeg går hjemme på 4 år - godt på vej til 5 år.. og jeg elsker det... (L)

Jeg bruger meget tid her på baby.dk og ved computeren i det hele taget...
Jeg laver scrapbog til Mikkel, som også tager meget tid (og det er hyggeligt at klippe/klistre)
Jeg elsker at læse en god bog..
Tage ud med veninderne (de der heller ikke arbejder, eller hvis de har fri)
Jeg har brugt meget tid på at rydde op i vores papire..
Jeg laver aftensmaden klar, så der ikke er så meget at lave når Mikkel og Kasper kommer hjem..
Jeg får handlet ind hvis vi mangler noget..
Om sommeren elsker jeg at gå og nusse i haven - plante nye blomster, gøre fliser rene, slå græsset osv...

Jeg elser det - de dage jeg ikke gider noget kan jeg stå i badet i 2 timer hvis det er det jeg har lyst til og så ligge mig ind på sofaen og se en god film... Men de dage har jeg heldigvis ikke så ofte..

Jeg har lavet en liste med ting jeg skal nå i løbet af ugen.. mandag til fredag..
Om mandagen skal jeg rydde op efter weekenden (mikkels legetøj ind på værelset osv) og vaske tøj.
Om tirsdagen skal jeg støvsuge og vaske gulv i hele huset og vande blomsterne..
Om onsdagen skal jeg tørre støv af og vaske Mikkels sengetøj..
Om torsdagen skal jeg sortere og rydde op i de papire vi har fået i løbet at ugen og gøre rent på badeværelset..
Om fredagen skal jeg støvsuge og vaske gulv og vaske tøj..

Sådan ser min uge ud ca.. self. kommer der noget ind i mellem, ekstra støvsugning, vaske vinduer, ekstra tøj vask... osv..
Og ud over min liste laver jeg som før skrevet mange forskellige ting..

Da jeg havde gået hjemme ca ½ år blev jeg temmelig doven og udskød ofte ting fordi det kunne jeg jo gøre i morgen...:$ Men efter jeg har fået min liste har jeg altid lidt at lave hver dag og det gør at jeg ikke bliver doven..

Håber du kan bruge det til lidt..

Knus fra Camilla.

Anmeld

18. marts 2008

MUTT3

Med 3 børn (den ene er spæd) i hytten, sys jeg godt nok her er rigeligt at se til, hvis du keder dig har jeg massere af projekter du kan gå i krig med for mig, så vil jeg i stedet give mig til at nyde mine hobbies.

Her er gulvet altid beskidt, altid vasketøj der skal ordnes, altid noget der trænger til at blive gjort rent eller rydet op, samtidig er der en amning at tænke på, det i sig selv er jo fisme næsten et helt fuldtidsjob.
Mit fristed er computeren, uden den til afslapning ville jeg simbelthen dø af stress.

Jeg elsker at være min egen chef, jeg fungere rigtig godt med det, men jeg sørger så også for at komme ud og lave noget fornuftigt fra tid til anden, hvis jeg ikke kom ud og bruge mig selv til noget fornuftigt (dvs ikke caffebesøg med veninderne og ikke en masse baby-mødre tam tam) så ville jeg simbelthen visne, jeg ville ikke kunne holde ud kun at gå og glo på vasketøj dagen lang, jeg har behov for at være noget for andre voksne, og få noget fornuftigt voksent tilbage.

Anmeld

7. maj 2009

Malthesmoar

Uha Jeg syntes også tiden flyver afsted
Har en masse at lave...
Barn,mand,hest,rengøring,indkøb,madvavning & så laver Jeg jo mine Dåbsbamser der også tager en del af min tid

Tror en god hobby/fritidsinteresse er sundt så man ikke keder sig el rettere bliver sindsyg af alt det huslige mv

Kh Susanne

Anmeld

7. august 2009

SteVic

Jeg går pt også hjemme på barsel og jeg keder mig heller ikke. Jeg har en lille dreng på snart 2 måneder som jo kræver en del opmærksomhed og ellers går jeg og pusler lidt herhjemme med rengøring, oprydning, tøjvask, indkøb, madlavning og opvask.

Derudover bruger jeg tid på at lave en Barnets Bog til Victor og i det hele taget er jeg meget på nettet hvor jeg fiser rundt og finder en masse sjove og til tider unyttige ting og information. Jeg har også en hjemmeside som jeg bruger meget tid på at opdatere, skrive blog og lægge billeder ind på. Og så går jeg selvfølgelig tur hver dag med Victor og besøger familie og venner.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+