Gravid - han vil ikke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.084 visninger
11 svar
13 synes godt om
4. marts 2013

Anonym trådstarter

Jeg er i det store dilemma, at jeg er blevet gravid (på p-piller), og faren til det kommende barn ønsker ikke at vi får det. Vi har i forvejen en søn på ca. 2 år.

Han siger at han vil ikke have flere børn, da han har nok i det vi har. Og hvis jeg vælger at beholde det, så flytter han.

Jeg vil ikke miste ham, men ønsker ikke at få en abort, da jeg vil gå fuldstændig ned hvis jeg får det, og jeg vil gerne have et barn mere.

Hvad skal jeg gøre? Gode råd og meninger modtages meget gerne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2013

baby012

Anonym skriver:

Jeg er i det store dilemma, at jeg er blevet gravid (på p-piller), og faren til det kommende barn ønsker ikke at vi får det. Vi har i forvejen en søn på ca. 2 år.

Han siger at han vil ikke have flere børn, da han har nok i det vi har. Og hvis jeg vælger at beholde det, så flytter han.

Jeg vil ikke miste ham, men ønsker ikke at få en abort, da jeg vil gå fuldstændig ned hvis jeg får det, og jeg vil gerne have et barn mere.

Du skal følge dit 

Anmeld

4. marts 2013

Nemesis

du skal følge dit hjerte!

Desuden vil jeres forhold få to problemer hvis du vælger abort..dels din nedtur men sandelig også din følelse af at være blevet presset til det..det vil helt sikkert komme i mellem jer.

Dels har han jo nu meldt ud at han ikke vil have flere børn..og det vil du gerne. Så før eller siden får jeres forhold et problem.

Desuden hverken kan eller skal man træffe så store beslutninger med sådan en trussel hængende over sig. Han beder dig jo direkte vælge mellem ham eller barnet.

Anmeld

4. marts 2013

Bshizzle

Hvor er han unfair.. .. 

Du skal selvfølgelig gøre det du bedst kan leve med. 

Men han burde nok tænke på at han selv har lagt klatten og ergo selv med til dette "uheld" kunne ske. 

Så derfor skal man tænke på fremtiden og om det kan bære eller ej.

Hvorfor mener han at han har NOK i jeres ene barn der? 

Anmeld

4. marts 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Sikke en kærste,hvem behøver fjender,når man har sådan en kærste.. 

Øv hvor er han tavlig,men min uforbeholden mening er,at hvis han vil skride,hvis du beholder JERES barn,så elsker han dig ikke,som du fortjener,og han vil under alle omstændigheder,forlade dig på et tidspunk,og nu har han en undskyldning.

Så jeg ville personligt ikke være i tvivl,jeg ville beholde spiren,og droppe kærsten,han er det simpelhent ikke værd.

Hvis han ikke ville have flere børn,stod det ham jo frit for,at han for længst var gået til lægen,og fået klippet stringene. 

Anmeld

4. marts 2013

Holbæktrunten

Der er godt nok en ærgelig situation at stå i... Først og fremmest vil jeg anbefale at i bliver ved at søge en fælles løsning på situationen - for jeres, jeres barns og måske kommende barns skyld. Du skal gøre op med dig selv hvad du ønsker hvis ikke han ændrer standpunkt. Og forberede dig på konsekvenserne for jer alle. Det er nemt at høste opbakning på en side som denne når man står i din situation, og sat på spidsen ville jeg også bakke dig op til enhver tid. Det er din krop i sidste ende, og du har ikke mulighed for at fralægge dig ansvar overfor et evt nyt barn, som han har. Alligevel vil jeg opfordre dig til at forsøge at se situationen fra hans side. Han gør klar at han ikke ønsker flere børn- og han har troet på at i var beskyttede i og med du var på p piller. Han ved at du har det sidste ord. Det eneste desperate magtmiddel han har, er at true med at forlade dig. Jeg ville i desperation bruge det samme hvis jeg var i hans sko. Jeg håber at i finder en fælles løsning, og hvis ikke, så håber jeg at du opvejer fordele og ulemper nøje inden du træffer det valg du mener er det rette for dig og dine (eventuelle) børn...

Anmeld

4. marts 2013

Bassemor<3

Anonym skriver:

undskyld men hold nu op hvor har jeg lyst til at give ham et los i kuglerne !!!!!

Han kan sgu da ikke bare stille sig med korslagte arme og sige han ikke vil have det og hvis du ikke får det fjernet flytter han?! Du er på p-piller så det er jo ikke fordi du ikke har beskyttet dig ! Uheld sker og så må han fandme mande sig op og støtte ! Det kan godt være han ikke har lyst/er klar til en mere, men han kan sgu da i det mindste lade være med at true med at skride hvis han ikke får hans vilje.

undskyld men hold kæft en narrehat !

KÆMPE KRAM!

HUSK ikke at lade dig presse til en abort !

Anmeld

4. marts 2013

Ciss

Forstår dig godt.

Jeg håber, I kan få snakket godt sammen, når det første chok har lagt sig.

Uanset, om han bliver til at snakke med eller ej, så er det dit valg, hvad som sker videre.

Jeg tror heller ikke, at forholdet holder, hvis du får abort kun, fordi han tvinger det igennem. Om forholdet holder, hvis du tvinger ham til at blive far for anden gang, ved jeg ikke. Det kommer meget an på, hvad som ligger bag hans krav.

Giv ham lidt tid  - hvis du kan - og prøv så, om I klarer at få snakket roligt om detteher. Hvis I klarer at blive enige om noget, så er det jo det bedste. Ellers må du vælge det, du selv bedst kan leve med.

Anmeld

4. marts 2013

C-Dog

Jeg ville ikke sætte et uplanlagt barn i verden mod farens ønske, et barn er noget der skal tænkes igennem, planlægges og elskes af mor og far! Men nøj en røv, ja ærligtalt og dybt personligt ville jeg aldrig nogensinde tilgive min mand hvis jeg blev gravid og han så truede mig til abort. En ting er hvis det er det bedste med abort og så støtter man hinanden og måske især kvinden for det er hendes krop, men trusler om at gå fra hende? Omg. Jeg havde fået en abort- og var skredet fra ham.

Anmeld

4. marts 2013

Dorthe1986

CC23 skriver:

Jeg ville ikke sætte et uplanlagt barn i verden mod farens ønske, et barn er noget der skal tænkes igennem, planlægges og elskes af mor og far! Men nøj en røv, ja ærligtalt og dybt personligt ville jeg aldrig nogensinde tilgive min mand hvis jeg blev gravid og han så truede mig til abort. En ting er hvis det er det bedste med abort og så støtter man hinanden og måske især kvinden for det er hendes krop, men trusler om at gå fra hende? Omg. Jeg havde fået en abort- og var skredet fra ham.

Enig med dig, jeg havde heller ikke sat et barn i verden, der ikke var ønsket. Havde også fået en abort og så smidt ham ud.

Men hvor er det dog synd for den 2-årige. Tænk at det barns familie går i opløsning, enten på den eller den anden måde...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.