fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

676 visninger
7 svar
4 synes godt om
3. marts 2013

Anonym trådstarter

hej.

Ville gerne høre om der er nogen af jer her inde der kan fortælle lidt om hvordan en fødsels forløb er sådan nogen lunde, ved godt der ikk er to fødsler der ens, men er så nervøs for at skulle føde. har hørt så meget fra forskellige, venter mit første barn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2013

Risen

Anonym skriver:

hej.

Ville gerne høre om der er nogen af jer her inde der kan fortælle lidt om hvordan en fødsels forløb er sådan nogen lunde, ved godt der ikk er to fødsler der ens, men er så nervøs for at skulle føde. har hørt så meget fra forskellige, venter mit første barn

Hej du, 

det er helt naturligt at være lidt nervøs for at føde når man aldrig har prøvet det før. Som du selv skriver er to fødseler ikke ens, så derfor synes jeg du skal gå ind under "Fødselsberetninger" herinde, så kan du læse lidt der. Ellers kan du google fødsel - faser og få en professionel beskrivelse over hvilke faser man går igennem ved en vaginal fødsel. Kh

Anmeld

3. marts 2013

Anonym trådstarter

Okay tak for det. det må jeg lige prøve

Anmeld

3. marts 2013

simone_jacobsen

Anonym skriver:

hej.

Jeg har født mit første barn for 6 uger siden. Jeg var hunderæd for selve fødslen, allerede fra start af. Jeg overvejede i meget af graviditeten, at få lavet et kejsersnit!!

Jeg vil være helt ærlig og sige, at det gjorde MØG ondt - fødte uden nogen former for smertelindring - men jeg gjorde det gerne igen i morgen! At få dit barn, DIT vidunder, i armene og vide, at du har skabt og født dette smukke væsen får smerterne til at 'forsvinde'.

Du skal være mere end velkommen til, at skrive privat hvis du har brug for flere detaljer eller andet!

Mvh Simone

Anmeld

3. marts 2013

LilleLene

Anonym skriver:

hej.

altså jeg fik den første ve fredag kl 15 ca (ve og ve, det nev hvert tilffælde)
det tog lidt mere til i løbet af dagen, gik i seng kl 22 tror jeg nok

kl 00 kunne jeg ikke sove mere pga veerne og kl 04 kom jeg på sygehuset

Kom ind på en stue og blev undersøgt og var kun 1 cm åben

Så ved en 8-9 tiden fik jeg en ve-storm og besvimmede, så kom jeg ned på en fødestue, selvom jeg kun var 1 cm åben

og så havde jeg bare veer og veer og veer (man har INGEN tidsfornemmelse) kl 14.30 fik jeg en epi, så jeg kunne komme til at ligge ned (havde så ondt i ryggen at jeg kun kunne stå op)

og fødte kl 18.32

Det var en lorte fødsel, spare dig for de trælse detaljer... Men når det er sagt, så var det den mest fantastiske oplevelse i verden... Der gik 1 måned, så var jeg skruk igen

Anmeld

3. marts 2013

Tulle28

Nu ved jeg ikke, hvor længe du har til termin, men kan varmt anbefale "smertefri fødsel" (smertefrifoedsel.dk). Det lever op til sit navn og jeg er helt sikker på at det kan gøre at du bliver fri for din angst for at føde.

Anmeld

3. marts 2013

Anonym trådstarter

Tak alle sammen.. jeg frygter bare den fødsel så meget har termin om små 3 mdr

Anmeld

3. marts 2013

B&J

Jeg har altid frygtet at skulle føde HALLO der skal en baby ud af min BIP!!!!!!

men som sagt mit vand gik den 1marts og den 3marts fik jeg veer, i mellem tiden fik jeg stikpiller op for at sætte det igang og jeg blev lyttet på og de lyttet at baby havde det godt, da jeg endelig fik veer kunne jeg ikke arbejde med dem da de hoppede oven i hinanden så meget så min krop gik lidt i chok så jeg kastede op begynte at ryste af kulde og kom i dejligt varmt bad også fik jeg lidt tøj på og kom ind i sengen der fra og til meget sener kan jeg ikke huske en dyt, min krop vælger at lukke af for det hele, kan huske jeg var ude og tisse og jeg fik saftevand og jeg fik min epb. fordi jeg var så stor så jeg skulle have den men det var dejligt jeg fik 2 timers søvn på den JUBIII og kan huske en sygeplejse kommer ind og giver mig en kold klud på panden også da jeg skulle over og føde og imens jeg føder men det tog også 10 minutter så var han ude sund og rask....

MEN da jeg havde født og i mens jeg ligger og har veer er jeg ikke nervøs jeg tænker slet ikke over det fordi man tænker på en masse ander ting, og da han endelig kom om på min mave hold nu kæft jeg var stolt at jeg havde skabt så fin og smuk en dreng

men ja det gør skisme ondt at føde, men hold op hvor er det sejt jeg har født en baby,

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.