hjælp angående løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

736 visninger
5 svar
3 synes godt om
2. marts 2013

Rixer

Hej

Jeg står her og undrer mig vitterligt over hvorfor jeg ikke har fået løn i min 1. lønnet praktik for min første måned og jeg har en masse regninger husleje og el. Jeg startede i praktik 1. feb. da jeg spurgte lederen sagde han undskyld det er min fejl og det skal nok blive ordnet i de kommende uge. Min praktikvejleder sagde at jeg skulle ned til kommunen og få mine bank konto oplysninger og i kommunen fandt de faktisk ingenting om mig, da de ingen gang havde lavet ansættelsesbrev, hvor er det uansvarligt ! Lederen mente ikke at jeg skal opgive noget form for bankoplysninger til kommunen, men at det går indover CPR nummer..

Hvad gør jeg på mandag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2013

La´chrissen

Rixer skriver:

Hej

Jeg står her og undrer mig vitterligt over hvorfor jeg ikke har fået løn i min 1. lønnet praktik for min første måned og jeg har en masse regninger husleje og el. Jeg startede i praktik 1. feb. da jeg spurgte lederen sagde han undskyld det er min fejl og det skal nok blive ordnet i de kommende uge. Min praktikvejleder sagde at jeg skulle ned til kommunen og få mine bank konto oplysninger og i kommunen fandt de faktisk ingenting om mig, da de ingen gang havde lavet ansættelsesbrev, hvor er det uansvarligt ! Lederen mente ikke at jeg skal opgive noget form for bankoplysninger til kommunen, men at det går indover CPR nummer..

Hvad gør jeg på mandag

Det lyder godt nok mystisk.
Du kontakter dem, og beder dem få styr på det. Og ja din nemkonto skulle gerne være tilknyttet dit CPR nr.
Det er jo rigtig træls. Jeg mener det er efter en månede ens kontrakt skal være i orden. Så håbet jeg din bank forstår så de kan hjælpe indtil.

Anmeld

2. marts 2013

Rixer

Tusind tak for svar..

Ja, for jeg vil virkelig ikke vente på næste måned en gang til, for at få penge, da jeg har mange regninger..

Anmeld

3. marts 2013

wamse

Det er godt nok meget ringe af den leder Gad vide hvordan h*n selv ville have det, hvis dennes løn heller ikke kom som forventet, fordi en leder ikke havde ordnet det...

Håber du finder en løsning for dig

Anmeld

3. marts 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nu ved jeg ikke hvilket seminar du er på. Men på Frøbel har har vi fået dato for hvornår ansættelsesbrev senest skal ordnes for dit seminar  skal også have en kopi. Vi fik bare alle de her praktiske ting at vide og at vi selv skal sørge for de bliver sat i værks. 

Men det kan selvfølgelig være dit seminar ikke Informerede jer lige så godt. 

Men du må sige til lederen at du ikke kan vente da du har husleje, regninger og mad der skal købes/betales. 

Hos os var der en vikar som heller ikke fik sin løn. Lederen gjorde et eller andet og lønnen kom efter 2dage 

Anmeld

3. marts 2013

Rixer

Jeg har snakket med lederen og han sagde undskyld at det er hans og at jeg nok skulle få løn i den kommende uge måske mandag eller tirsdag men ja det var hans fejl og til mor : ) : Vi fik kun vide at vi skulle sige at de skulle trække fra hovedkort, at det var det vi skulle sige og intet andet.

Der var ingen der sagde til mig at jeg skulle give mine bankoplysninger til kommunen, da det ordner sig nok over cpr.nummer som er tilnyttet ens NemKonto...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.