Nu har jeg fået bagt en chokoladekage i en 24 cm diameter form til min første fondant-lagkage i morgen... så nu skal den køles ned så den kan skæres i lag 
Men så melder der sig lige nogle små spørgsmål:
1: Jeg har lavet en portion fløde/chokolade til creme til fyld - af ½ liter fløde og 200 gram hvid chokolade, smeltet sammen i en gryde og nu stillet til afkøling i køleskabet før det kan piskes. Jeg har kun lavet én portion af det, er det nok til 2 lag i lagkagen eller skal jeg hellere nøjes med bare ét tykt lag i midten? Jeg har tænkt mig at smøre noget hindbærsyltetøj ud på bunden og så chokoladecremen ovenpå.
2: Det man "smører kagen op med" før fondanten skal på, det er vel bare ligesom alm. smørfrosting til fx cupcakes - dvs. smør, vanille og flormelis til det er godt tykt? Hvor meget skal jeg lave af det (af hvor meget smør?) og hvor lang tid skal kagen stå i køleskabet efter den er smurt op, før man kommer fondanten på?
3: Pynten som skal ovenpå kagen, kan jeg godt lave det idag? Det bliver lavet af fondant. Kagen bliver først pyntet i morgen formiddag jo, men kan jeg godt lave pynten i dag og hvordan skal det i så fald opbevares?
Der var vist en ting mere, men nu har jeg lige glemt det... men hjælp modtages meget meget gerne til ovenstående spørgsmål 
Anmeld