Hpv vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
10 svar
3 synes godt om
2. marts 2013

AnthonsMor

Jeg har et spørgsmål.. Nu ved jeg jo, at lægerne tilbyder gratis HPV vaccine indtil udgangen af dette år.. Jeg er gravid nu, har termin i næste uge og jeg er udemærket klar over, at under graviditet må man ikke få denne vaccine..

Men hvad med når man ammer? Og hvor længe skal man egentlig have den vaccine? Altså hvor længe går der fra første skud til sidste?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2013

Miss-86

Jamen det tager ½ år fra du har fået den første, til du kan få den sidste!

Nedenstående er taget fra Statens Serum Insitut:

Ved graviditet anbefales det, at vaccinationen med Gardasil® udsættes til graviditeten er afsluttet. Gardasil® kan gives i amme perioden.

Anmeld

2. marts 2013

AnthonsMor

Miss-86 skriver:

Jamen det tager ½ år fra du har fået den første, til du kan få den sidste!

Nedenstående er taget fra Statens Serum Insitut:

Ved graviditet anbefales det, at vaccinationen med Gardasil® udsættes til graviditeten er afsluttet. Gardasil® kan gives i amme perioden.

Tak for det!

Så behøver du ikke besvare samme spørgsmål i din egen tråd

Anmeld

2. marts 2013

Miss-86

Martsbaby skriver:

Tak for det!

Så behøver du ikke besvare samme spørgsmål i din egen tråd

Hihi, har jeg næsten li gjort

Anmeld

2. marts 2013

M (:

Martsbaby skriver:

Jeg har et spørgsmål.. Nu ved jeg jo, at lægerne tilbyder gratis HPV vaccine indtil udgangen af dette år.. Jeg er gravid nu, har termin i næste uge og jeg er udemærket klar over, at under graviditet må man ikke få denne vaccine..

Men hvad med når man ammer? Og hvor længe skal man egentlig have den vaccine? Altså hvor længe går der fra første skud til sidste?

Og lige en tilføjelse: 3. vaccine SKAL være givet inden 1/1-2014.. Det er altså ikke nok at være i gang med programmet, det skal være afsluttet inden udgangen af året. (:

Anmeld

2. marts 2013

AnthonsMor

M (: skriver:

Og lige en tilføjelse: 3. vaccine SKAL være givet inden 1/1-2014.. Det er altså ikke nok at være i gang med programmet, det skal være afsluttet inden udgangen af året. (:

Det var faktisk også det jeg havde forventet Derfor jeg tænkte mega tidspres mht. amning, hvis man nu ikke måtte få den under amning..

Anmeld

2. marts 2013

M (:

Martsbaby skriver:

Det var faktisk også det jeg havde forventet Derfor jeg tænkte mega tidspres mht. amning, hvis man nu ikke måtte få den under amning..

Ja, kan sagtens følge dig - er selv i samme båd, bare en måned forsinket (:

Min læge anbefaler, at man venter så længe som muligt med at påbegynde programmet, da man jo desværre endnu ikke kender effekterne af at give den under amning. Ved at "skubbe" vaccinen længst muligt, er der mindre sandsynlgihed for, at man (fuld)ammer gennem alle tre vacciner. 

Anmeld

2. marts 2013

1990h

Martsbaby skriver:

Min læge har givet grønt lys for at jeg kan starte op når jeg.har født selv om jeg ammer. Bare amningen er oppe og køre. Så det skal jeg

Anmeld

2. marts 2013

AnthonsMor

M (: skriver:

Ja, kan sagtens følge dig - er selv i samme båd, bare en måned forsinket (:

Min læge anbefaler, at man venter så længe som muligt med at påbegynde programmet, da man jo desværre endnu ikke kender effekterne af at give den under amning. Ved at "skubbe" vaccinen længst muligt, er der mindre sandsynlgihed for, at man (fuld)ammer gennem alle tre vacciner. 

Ja det er selvfølgelig rigtigt.. Så kan man nærmest bare planlægge bagfra, altså først se på hvornår den sidste vaccine skal være givet, også regne tilbage

Anmeld

2. marts 2013

AnthonsMor

1990h skriver:

Min læge har givet grønt lys for at jeg kan starte op når jeg.har født selv om jeg ammer. Bare amningen er oppe og køre. Så det skal jeg

Jeg tror jeg vil snakke med min læge om, hvordan vi kan gøre det bedst muligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.