Vi har med enkelte afstikkere til pampers (sad dårligt) og Vibelle (de højt roste fra Aldi - holdt ikke tæt så der var afføring på bodyen hver eneste gang) altid brugt Libero her i huset og det har for så vidt fungeret udemærket...
MEN.. Freja tisser enormt meget - hendes bleer kan simpelt ikke holde en hel nat. Hun tisser simpelt hen igennem.. det er ikke fordi de er utætte, de bliver simpelt hen druknet... Vi har altid praktiseret at hun ikke bliver skiftet om natten medmindre hun har skidt, da natten er et tidspunkt man sover - ikke et tidspunkt hvor der sker spændende ting. Hun er snart 5 måneder og siden hun var 3 har jeg skiftet ble på hende når hun har fået sit drømmemåltid ved 23 tiden.
Det er rigtigt frustrerende, fordi skiftningen betyder at hun vågner helt op, og nogen gange vil hun ikke falde i søvn igen - hun har jo sovet i 4 timer, og så er vi jo klar til at erobre verden igen. Jeg skifter hende i sengen, for ikke at vække hende for meget, men babyen har super bevægelses sensorer, og så snart mor stikker et øjenbryn ind over sengekanten, vågner hun.
Vi prøver nu med Vibelle igen (foreløbig hedder den Vibelle 1 - Freja 4, så det tegner ikke godt) om dagen - jeg stoler simpelt hen ikke på at den kan håndtere de mængder der kommer fra 23 - 07 om morgenen, og det sparer da alligevel en del penge, og jeg er efterhånden ekspert i at få afføring af babytøj sååå..
Selvom hun sover med Libero 7-11 kg (hun vejer ca. 9), og bliver skiftet ca. 23.30 , vågner hun alligevel op 1-2 gange hver uge med vådt nattøj. Vi har også problemer med svamp i nogle af folderne under bleen, da de bliver fugtige hver eneste nat... Jeg bruger tjæresalve 5-6 dage om ugen for at hun ikke bliver alt for rød, men det er bare ikke optimalt...
Er der nogen der har nogle forslag? Andre bleer der suger bedre, eller? Et eller andet vi kan prøve, som får det hele til at gå lidt nemmere. Jeg vil helst ikke til at vække hende midt om natten for at skifte hende - jeg er faktisk ret tilfreds med at min baby sover fra 19.30 til 7-7.30 de fleste nætter
Anmeld