Bleer - gode råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.744 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. juni 2009

Skouboe

Vi har med enkelte afstikkere til pampers (sad dårligt) og Vibelle (de højt roste fra Aldi - holdt ikke tæt så der var afføring på bodyen hver eneste gang) altid brugt Libero her i huset og det har for så vidt fungeret udemærket...

MEN.. Freja tisser enormt meget - hendes bleer kan simpelt ikke holde en hel nat. Hun tisser simpelt hen igennem.. det er ikke fordi de er utætte, de bliver simpelt hen druknet... Vi har altid praktiseret at hun ikke bliver skiftet om natten medmindre hun har skidt, da natten er et tidspunkt man sover - ikke et tidspunkt hvor der sker spændende ting. Hun er snart 5 måneder og siden hun var 3 har jeg skiftet ble på hende når hun har fået sit drømmemåltid ved 23 tiden.

Det er rigtigt frustrerende, fordi skiftningen betyder at hun vågner helt op, og nogen gange vil hun ikke falde i søvn igen - hun har jo sovet i 4 timer, og så er vi jo klar til at erobre verden igen. Jeg skifter hende i sengen, for ikke at vække hende for meget, men babyen har super bevægelses sensorer, og så snart mor stikker et øjenbryn ind over sengekanten, vågner hun.

Vi prøver nu med Vibelle igen (foreløbig hedder den Vibelle 1 - Freja 4, så det tegner ikke godt) om dagen - jeg stoler simpelt hen ikke på at den kan håndtere de mængder der kommer fra 23 - 07 om morgenen, og det sparer da alligevel en del penge, og jeg er efterhånden ekspert i at få afføring af babytøj sååå..

Selvom hun sover med Libero 7-11 kg (hun vejer ca. 9), og bliver skiftet ca. 23.30 , vågner hun alligevel op 1-2 gange hver uge med vådt nattøj. Vi har også problemer med svamp i nogle af folderne under bleen, da de bliver fugtige hver eneste nat... Jeg bruger tjæresalve 5-6 dage om ugen for at hun ikke bliver alt for rød, men det er bare ikke optimalt...

Er der nogen der har nogle forslag? Andre bleer der suger bedre, eller? Et eller andet vi kan prøve, som får det hele til at gå lidt nemmere. Jeg vil helst ikke til at vække hende midt om natten for at skifte hende - jeg er faktisk ret tilfreds med at min baby sover fra 19.30 til 7-7.30 de fleste nætter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2009

Lilac

I min mødregruppe var der en der havde lignende problem, og hun gik en størrelse op, så selvom hun vejer 9 kg., så kiggede hun på det mindste tal i vægt på bleen, altså de 7 kg. i vibelle 1 (som jeg har forstået det), så de ville være for små, så ville du skulle tage næste i rækken... Håber det kan være behjælpeligt. Jeg bruger selv stofbleer her i huset, og der lægger jeg bare ekstra indlæg i... Det holder tæt...

Anmeld

22. juni 2009

TbCp

Jeg har simpelthen også været omkring alle bleer!!! Problemet var ikke at Liva tissede mere end bleen kunne rumme, det var afføringen der hver eneste gang var langt op af ryggen. Vi gik en størrelse op i ble og det var løsningen her, så jeg vil foreslå, ligesom xxx skriver, at gå en størrelse op og se om det kan løse tisse problemet.

Anmeld

22. juni 2009

KWL

Bilka har et mærke der hedder "babycare" mener også at have set det i Føtex. Det mærke er vi meget glade for og de er ret billige også. Bleerne er meget høje og det har været en succe hjemme hos os.

Kristine

Anmeld

22. juni 2009

Milka

herhjemme er aldi bleerne de bedste – babycare, som kristine taler om (som også kan fås i føtex) holder bare ikke tæt! når min mor er her køber hun altid gourmet bleerne, altså pampers og libero, og de er gode, men for dyre til mit babybudget : )

det kan du nok ikke bruge til noget, men lidt spøjst så forskellige oplevelser vi hver især har med de forskellige mærker. det handler vel i bund og grund om pasform og sugeevne til den enkelte bøtte.

camilka

Anmeld

22. juni 2009

Vingummien

Jeg vil også foreslå at gå et nr op, Emil er 10½ måned og bruger str 6 i libero bleerne.
Vi kan heller ik bruge andre en Libero, Pampers hang fast i ham og de billige fra aldi holder bare ik til ham.

Anmeld

22. juni 2009

Karo

hmmmmmmm.

Herhjemme bruger vi også aldi bleer, og vi har aldig haft et uheld, hvor der er sevet noget ud fra den. Men når nu de ikke virker for jer, har du så prøvet huggie, for dem har jeg også kun hørt godt om.

Anmeld

22. juni 2009

Ida.

Vi har også erfaret, at det hjælper at gå en str. op - i overgangsperioder har Annika brugt en større str. ble om natten end om dagen. Desuden kan det faktisk også hjælpe at købe liberos up and go-bleer - det var en overgang det eneste, der kunne holde tæt om natten.

Vi har i øvrigt også prøvet tæt på alle ble-mærker på markedet - Libero er det eneste, der dur til Annika...

/Ida

Anmeld

22. juni 2009

Klumpe-dumpe

Da Malucca brugte trusseindlæg (de var ikke større end det) var det pampas, da hun så kom i "dukke-bleer" var det pampas, (tror kun det er pampas der laver micro bleer) derefter libero, men ved dem lugtede hun virkelig slemmere end en baggyde... Så nu bruger hun dem fra Aldi, hun bruger en 2, er lige før hun skal i 3érn. så det er sådan en hun har på om natten.

Nu ved jeg ikke om i har en Rema1000 hvor du bor, men har hørt deres egen bleer også er rigtig gode (landlord, som også er billige).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.