Erfaringer fra NF på Roskilde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.231 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. marts 2013

anjamusen

Hej skønne, kommende mødre 

Skal til NF på Roskilde på torsdag, hvor jeg vil være 11+4  Jeg er førstegangs gravid og det hele er splinternyt, så vi glæder os helt viiildt!!! Nogen der har nogle erfaringer med NF fra Roskilde Hospital?

Jeg var til TS, hvor de beregnede mig til at være 2 dage længere bagud end mine egne beregninger, altså så jordemoderen fra skanningsklinikken tror kun jeg vil være 11+2 på torsdag, når jeg skal til NF, men jeg er 100 på hvornår det er sket, så er sikker på, at jeg er 11+4 på torsdag. 

Hvad nu hvis jeg kun er 11+2, som der er mistanke om, kan de så stadig foretage NF, eller det for tidligt?

Håber nogen kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2013

Trekløver(:

Tillykke med graviditeten

For 5 uger siden var vi til NF på Roskilde sygehus, og syntes de var super søde, og at det var en god oplevelse 

Anmeld

2. marts 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Var også rigtig glade for dem da vi fik lavet NF og misdannelsesscanningen...

Tror sagtens de kan se selvom der er 2 dage til forskel... det er mere ugerne der ændrer noget så hvis det var uge 11 eller uge 12 der var tale om så ville der være forskel på hvad de så på billederne

Specielt hvis hun sender dig afsted selvom hun mener du er kortere tid henne end du selv mener

hendes beregninger bygger jo på dine informationer om menstruation og udfra hvor længe din cyklus er normalt... De er aldrig 100% sikre

Jeg vidste også præcis hvornår det var sket for vågnede med morgenkvalme dagen efter ægløsning og en nat med sex

Anmeld

2. marts 2013

Kløver

Kender intet til roskilde, men siger de ved scanning du kun er 11+2 er det, det du er, man følger babys mål, og det kan sagtens rykke sig uden problemer, grænsen for nf er 11+0 og er du under der får du en ny tid, så ingen problem så scanningen afgør hvor langt du er og så længe baby er sund og rask

Ved min 2 graviditet blev jeg først rykket nogle dage ved tidlig scanning omkring uge 6, da jeg så kom til nf blev jeg sat næsten en måned tilbage og fik med nød og næppe nf den dag så vores spire måtte ha vokset langsomt, vores pige blev født 37+6 ved ks, vejede 2.5 kg og var 49 cm og i dag er hun stor af sin alder ( storebror har lavet samme kurvespring fra lille til stor)

Så ingen grund til nervøsitet over de par dage baby skal nok vokse i det rigtige tempo og terminsdatoen bliver næsten altid rykket en smule uden det har nogen betydning

Stort tillykke med spiren

Anmeld

2. marts 2013

anjamusen

Tak for svarene piger - det beroliger mig lidt 

Jeg er bare MEGA nervøs og spændt 

Hvis de ikke kan måle nakkefolden, kan de så stadig sige "din baby ser pt. sund og rask ud"?  

Anmeld

4. marts 2013

Trekløver(:

anjamusen skriver:

Tak for svarene piger - det beroliger mig lidt 

Jeg er bare MEGA nervøs og spændt 

Hvis de ikke kan måle nakkefolden, kan de så stadig sige "din baby ser pt. sund og rask ud"?  

Jeg var til nakkefoldscanning to gange, fordi de ikke kunne måle nakkefolden, de scannede i over 30 minutter og jeg hoppede og de skubbede til min mave, for at få den lille til at vende ordentligt. 

Men de sagde, at det lignte en sund og rask baby. 

Vi var til nakkefoldscanning torsdag og fik allerede en ny tid dagen efter kl. 8. Og der gik kun 10 min. så havde de det de skulle bruge.

Bekymrer dig ikke så meget, er sikker på du har en sund og rask lille en i maven 

Anmeld

4. marts 2013

anjamusen

Det lyder godt, så er jeg mere rolig - MEN STADIG MEGET NERVØS!

Kommer til at være et nervevrag hele onsdagen (ligesom jeg kan læse, er meget normalt herinde) 

Anmeld

4. marts 2013

Maja88

Jeg villr nu stole på scanningerne.. havde en veninde med samme sidste mens første dag men hun blev rykket 2 uger tilbage

Anmeld

4. marts 2013

hautecouture

anjamusen skriver:

Hej skønne, kommende mødre 

Skal til NF på Roskilde på torsdag, hvor jeg vil være 11+4  Jeg er førstegangs gravid og det hele er splinternyt, så vi glæder os helt viiildt!!! Nogen der har nogle erfaringer med NF fra Roskilde Hospital?

Jeg var til TS, hvor de beregnede mig til at være 2 dage længere bagud end mine egne beregninger, altså så jordemoderen fra skanningsklinikken tror kun jeg vil være 11+2 på torsdag, når jeg skal til NF, men jeg er 100 på hvornår det er sket, så er sikker på, at jeg er 11+4 på torsdag. 

Hvad nu hvis jeg kun er 11+2, som der er mistanke om, kan de så stadig foretage NF, eller det for tidligt?

Håber nogen kan hjælpe

Jeg nåede at få mine 2 første scanninger på Roskilde inden vi flyttede - det var to super gode oplevelser og de var virkelig søde og tog sig rigtig god tid. - MD scanningen tog ret lang tid fordi hun ikke umiddelbart kunne se kønnet (og vi ville gerne vide det), men hun fortsatte til hun fandt ud ad det. 

De var også meget behjælpelige mht at vi skulle flytte sygehus (vi flyttede, så skulle flytte fødested til Kolding) - de tog helt over og ringede selv til Kolding og snakkede med dem og fortalte jeg skulle have en ekstra scanning (men det var fordi der var nogle bekymringer omkring billederne fra MD scanningen) - SÅ søde altså, du kan godt glæde dig 

Anmeld

4. marts 2013

anjamusen

Det lyder godt, glæder mig virkelig også meget!!!

Havde bare en mega dårlig oplevelse med TS hos skanningsjordemoderen.dk, hun var meget sjusket og det virkede meget "vi skal bare have så mange igennem som muligt" -agtigt!

Og I ved jo selv, at man næsten altid ved hvilken dag det er sket og så stoler man på det, så håber jeg får ret til NF 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.