Mad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

729 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. juni 2009

Vingummien

Hvor gammel var jeres børn da de spiste 100% det samme mad som jer?

Emil er snart 11 mdr og kan stadig ik blive mæt hvis han kun får vores mad, men han bliver så gal hvis han ik får det samme som os, er så sjovt, og hvis han så ik kan lide det el ik må få det fordi han ik kan tygge det bliver han virkelig gal.
Viser jo bare at han rigtig gerne vil spise vores mad, han får også af det men kan endnu ik blive mæt af det og er ik alt han kan spise endnu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2009

supertrunte30

Caroline er også 11 mdr. nu og det foregår på samme måde som dig. Så jeg laver en kombi af hun får noget af "hendes egen mad" samt efterfølgende vores mad, hvis hun ikke er mæt nok.
Ellers kan jeg finde på også at give hende noget let, efter hun har spist aftensmad, såsom rosiner, riskage frugt eller andet.
På et eller andet tidspunkt må de da blive mætte  

Anmeld

22. juni 2009

KWL

jeg tror bare jeg lavede mad pigerne kunne spise og blive mæt af på det tidspunkt. Boller i karry - kødsovs og pasta eller kartoffelmos - forloren hare med kartofler osv. Vi spiste aldrig mad som de ikke kunne spise. Jo det gjorde vi engang imellem og så fik de noget andet eller rester.
jeg synes nemlig det er vigtig at spise det samme mad hels familien.

Anmeld

22. juni 2009

Vingummien

Kristinewl skriver:

jeg tror bare jeg lavede mad pigerne kunne spise og blive mæt af på det tidspunkt. Boller i karry - kødsovs og pasta eller kartoffelmos - forloren hare med kartofler osv. Vi spiste aldrig mad som de ikke kunne spise. Jo det gjorde vi engang imellem og så fik de noget andet eller rester.
jeg synes nemlig det er vigtig at spise det samme mad hels familien.

Det syntes jeg nemlig også, jg går meget op i at vi spiser sammen også videre.
Men selvom det er noget han kan spise så spiser han ik nok til han er mæt, ved ik hvorfor han gør det, men er som om at det gr for langsomt for ham så han begynder at kede sig og så gider han ik mere

Anmeld

22. juni 2009

Karo

Marcus var 6 måneder da han spiste det samme som os.

Jeg snakkede med sundhedsplejesken da han ikke ville spise mos, men var mere end almindelig nysgerig i vores mad. Hun foreslog at vi prøvede at give ham noget af vores madog se hvad han sagde til det. Det tog han rigtigt pænt og derfor skiftede vi over der.

Anmeld

22. juni 2009

Vingummien

Emil gider heller ik rigtig mos, han får grød som øllebrød og havregrød og rugbrød og franskbrød og så får han det han vil spise af vores.
Hvis han får mos er det frugtmos med fuldkorn og sveskemos til hans mave.

Han kan ik lide kartoffelmos, han vil bare ik æde det, så vi har aldrig haft de problem med han ik vil spise det, det mætter ham bare ik.
Han får kartoffelstykker, kødstykker osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.