Hvornår kontakte fødegangen pks/sædefødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.711 visninger
10 svar
1 synes godt om
1. marts 2013

Filuka

Ja, som overskriften lyder, så er jeg meget i tvivl om hvornår jeg skal ringe til fødegangen. Vores lille pige ligger i UK og der er booket pks på tirsdag. Jeg har termin på søndag og planen er, at hvis/når jeg får veer eller vandet går, så skal vi på fødegangen ret tidligt for at tage stilling til om det skal være sædefødsel eller ks. Lægen sagde at jeg ikke skulle vente til at veerne blev så kraftige at man havde lyst til at sidde og bide i en pind!

Men men, hvornår så? Jeg er førstegangs så ved ikke hvordan det føles når plukveer slår over i rigtige veer. Jeg skal jo hverken vente til de er regelmæssige eller gør så ondt, at man ikke længere er i tvivl. Har lagt vågen det meste af natten med kramper,spændinger og plukveer? over skambenet men mest i lænd der trækker ned i ballerne. Har desuden de sidste 2 dage døjet med kvalme og opkast... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2013

mth1987

Filuka skriver:

Ja, som overskriften lyder, så er jeg meget i tvivl om hvornår jeg skal ringe til fødegangen. Vores lille pige ligger i UK og der er booket pks på tirsdag. Jeg har termin på søndag og planen er, at hvis/når jeg får veer eller vandet går, så skal vi på fødegangen ret tidligt for at tage stilling til om det skal være sædefødsel eller ks. Lægen sagde at jeg ikke skulle vente til at veerne blev så kraftige at man havde lyst til at sidde og bide i en pind!

Men men, hvornår så? Jeg er førstegangs så ved ikke hvordan det føles når plukveer slår over i rigtige veer. Jeg skal jo hverken vente til de er regelmæssige eller gør så ondt, at man ikke længere er i tvivl. Har lagt vågen det meste af natten med kramper,spændinger og plukveer? over skambenet men mest i lænd der trækker ned i ballerne. Har desuden de sidste 2 dage døjet med kvalme og opkast... 

jeg aner jo intet om din situation. Men du burde ikk være i tvivl når veer går igang. Mit vand gik og en time efter havde jeg kraftige veer uden pause. men prøv da og ring derop og forklar hvordan din nat har været og at du er i tvivl om hvornår du skal gøre noget

Anmeld

1. marts 2013

simone_jacobsen

Filuka skriver:

Jeg havde veer herhjemme i 12 timer uden at vide, at det var veer jeg døjede med De fulgte de typiske 'retningslinjer' for veer!

Men ring og snak med dem. Syntes nemlig godt, at din beskrivelse kan lyde lidt som begyndende veer.

Ve støv sendes i din retning

Anmeld

1. marts 2013

henh01

Jeg ville også lige ringe derop...

Det er ikke sikkert det er veer du har haft i nat, men det ville være surt hvis den lille begyndte at møve ned i dit bækken når den har numsen først og dermed skal ud ved KS. Så hellere være lidt for hurtig på aftrækkeren.

Krydser for at den lille har valgt at bruge natten på at vende sig så du akn føde naturligt

Anmeld

1. marts 2013

Filuka

har været igennem 2 vendingsforsøg uden held og chancen for at hun selv har vendt sig, er meget lille. Så det bliver sædefødsel eller ks uanset hvad. Højst sandsynligt ks, men de mener at det ville være bedst hvis fødslen gik i gang først, så er både krop og baby klar . Har haft 2 nætter på den her måde, men i nat/morges gjorde det mere ondt. Som om at smerten er blevet mere markant og skarp? Fik sovet en time og det er ikke så slemt når jeg bevæger mig. Slimproppen gik for et par dage siden - så håber da at der snart sker noget. Ringer til fg hvis det tager til, det er vel det de er der for  Kender nemlig flere der har sagt at det først var efter flere timer eller da de kom ind til tjek, at de fandt ud af at det var veer. Vi har jo forskellig smertetærskel og der er forskel på hvilken og hvor store smerter man har erfaring med, så den med at man ikke er i tvivl holder bare ikke altid  Tak for svar, tøser 

Anmeld

1. marts 2013

Gaia

Synes du skal kontakte fg, bare just In case.

Anmeld

1. marts 2013

Filuka

ringer til dem ved middagstid... har nogle af symptomerne på svangerskabsforgiftning, så vil også lige høre om det...

Anmeld

1. marts 2013

Maja88

Filuka skriver:

ringer til dem ved middagstid... har nogle af symptomerne på svangerskabsforgiftning, så vil også lige høre om det...

Forstår ikke du venter... 

Hvis det er veer så risikerer du bare et mere stresset forløb for dig selv hvis du skal have ks..

Og du kan jo også risikere vandet går og så hedder det en tur med ambulancen istedet

Anmeld

1. marts 2013

Filuka

var inde til tjek på fødegangen. Hun vender stadig i uk og jeg havde stadig lidt livmoderhals tilbage og 1 finger åben. Mit blodtryk ligger lidt højt, de målte det 4 gange. Fik kørt en ctg-strimmel og da det så fint ud fik jeg lov til at tage hjem igen, da jeg ikke bor så langt fra fødegangen. Havde plukveer/sammentrækningee hver 10. minut. Skulle ringe ved mindste ændring. Har haft lidt blødning her til aften, men de mente at det nok var undersøgelsen der havde fået nogle blodkar til at briste. Har stadig mange kraftige plukveer, men vi afventer om det bliver til mere. Hvis vandet går skal jeg med ambulance uanset, pga af uk-stilling skal jeg transporteres liggende til fødegangen. Men det foregår stille og roligt.

Anmeld

1. marts 2013

lycly

Du er ikke i tvivl når du har veer og ikke bare plukveer. Jeg synes overhoved ikke det er det samme.
Så ligeså snart du har smerter som ikke er plukveer eller noget andet, så ringer du og forklarer dem smerterne. Så kan de rådgive dig og vurdere om du skal komme ind

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.