Koffeinfri te og kaffe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.975 visninger
9 svar
1 synes godt om
27. februar 2013

Frkmtc

Når man er gravid , må man vel godt drikke mere kaffe og te , end de anbefalede , hvis bare det er koffein fri?

Jeg drikker meget te , og det vil jeg også gerne når jeg bliver gravid, men jeg har nu købt koffeinfri te , så det må man vel gerne drikke mere af ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2013

AnthonsMor

Frkmtc skriver:

Når man er gravid , må man vel godt drikke mere kaffe og te , end de anbefalede , hvis bare det er koffein fri?

Jeg drikker meget te , og det vil jeg også gerne når jeg bliver gravid, men jeg har nu købt koffeinfri te , så det må man vel gerne drikke mere af ??

Ja det er koffeinen de fraråder, så det tror jeg da godt du må

Anmeld

27. februar 2013

Frkmtc

Martsbaby skriver:

Ja det er koffeinen de fraråder, så det tror jeg da godt du må

Det tænker jeg også , så egentligt må man vel drikke det man har lyst , hvis bare det er uden koffein ?
Jeg vil ikke kunne undvære min te og kaffe !!

Anmeld

27. februar 2013

AnthonsMor

Frkmtc skriver:

Det tænker jeg også , så egentligt må man vel drikke det man har lyst , hvis bare det er uden koffein ?
Jeg vil ikke kunne undvære min te og kaffe !!

Umiddelbart lyder det jo ikke helt tosset..

Men ellers spørg din læge når du kommer dertil De vil kunne fortælle dig det!

Anmeld

27. februar 2013

Miss Kat

Altså, jeg plejer at huske på ordsproget "alt med måde" og så ellers at bruge sin sunde fornuft. Jeg plejede at drikke meget kaffe før jeg blev gravid, men nøjes nu med 1-2 kopper om dagen. Det er vist noget med at koffeinen kan påvirke fosteret, så det vejer for lidt ved fødslen, men min sprælleskid ligger indtil videre over gennemsnittet vægtmæssigt, så jeg tænker, min løsning er okay.

At drikke koffeinfri te tror jeg dog er en helt fin løsning, hvis du fortsat gerne vil drikke større mængder.

Anmeld

27. februar 2013

Kløver

Tror jeg bestemt godt, min veninde er mormon og de drikker hverken the eller kaffe men de må godt drikke the uden thein og er bla nogle rigtig gode varianter i helsekost, det hedder yogi tea og de er rigtig gode, især den med lakrids og den med lime

Anmeld

28. februar 2013

Kat2244

Frkmtc skriver:

Jeg spurgte min læge, jordmoder og på hospitalet om præcis det samme spørgsmål og de sagde at det er bedre at drikke 1-2 kopper almindelig kaffe eller te om dagen end at drikke kofferinfri, da flere undersøgelser har vist at de stoffer der er tilsat de koffeinfri vare er mere skadelige...

Jeg er ikke selv ekspert- men sådan som jeg har forstået det på diverse læger osv. så er det HELT uskadeligt med 1-2 kopper kaffe eller te om dagen. Det står i øvrigt også på sundhedsstyrelsens hjemmeside under Gode råd til gravide 

Hvis du er sund og rask og i øvrigt lever sundt- så tag du bare en kop kaffe i ny og næ 

Anmeld

28. februar 2013

Frkmtc

Kat2244 skriver:

Jeg spurgte min læge, jordmoder og på hospitalet om præcis det samme spørgsmål og de sagde at det er bedre at drikke 1-2 kopper almindelig kaffe eller te om dagen end at drikke kofferinfri, da flere undersøgelser har vist at de stoffer der er tilsat de koffeinfri vare er mere skadelige...

Jeg er ikke selv ekspert- men sådan som jeg har forstået det på diverse læger osv. så er det HELT uskadeligt med 1-2 kopper kaffe eller te om dagen. Det står i øvrigt også på sundhedsstyrelsens hjemmeside under Gode råd til gravide 

Hvis du er sund og rask og i øvrigt lever sundt- så tag du bare en kop kaffe i ny og næ 

Hmm, det har jeg svært ved at tro på , for det er jo koffeinen man ikke må få for meget af ..
Ville gerne vide hvad det er for nogle stoffer der er i det man ikke må få?

Anmeld

28. februar 2013

Frkmtc

Kat2244 skriver:

Hmm, det har jeg svært ved at tro på , for det er jo koffeinen man ikke må få for meget af ..
Ville gerne vide hvad det er for nogle stoffer der er i det man ikke må få?

Anmeld

1. marts 2013

Klokkeblomst88

Frkmtc skriver:

Ja, da det jo er koffeinen, som er problemet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.