Hurtig fødsel 1. gang - hvad med 2. gang?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2013

Krussedulle

Janne T. skriver:

Hej piger!

En debat som sikkert ahr været oppe mange gange, men efterhånden som flere føder, kan man jo frisk syn på det

Lillebror vender laaaaangt om længe rigtigt og min JM siger, at jeg godt kan gå ud fra, at fødslen går endnu hurtigere her anden gang, med mindre der skulle være noget komplikationer eller noget.

Første gang tog det 6½ time - det havde taget kortere, hvis hun havde stået fast i bækkenet fra start, men det gjorde hun ikke. Så nu er jeg self. nervøs for hvordan det går denne gang!

Hvad er jeres erfaringer? I må gerne nævne, om i gik i gang af jer selv eller om det var igangsættelse. Tænker det er relevant

Jeg fødte langt hurtigere 2 og 3 gang!

Første gang gik mit vand, og jeg fødte først 25 timer senere!

Anden gang, gik der 5 timer, fra vandet gik!

Og tredje gang gik der 2 timer og 20 min, fra første ve, til jeg fødte

Jeg måtte ringe efter en ambulance 3 gang, pga pressetrang.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2013

Bshizzle

1 gang blev jeg sat igang og fødte 4 timer og 6 min efter 

2 gang gik jeg selv i fødsel samme dag jeg ellers skulle sættes igang.. Men fødslen tog kun 45 min 

( - et held min mand nåede at komme.. Men Svigermor og svigerinde + barn nåede ikke at komme ud af stuen... Ergo.. De var med!). 

Anmeld

25. februar 2013

StudPsyk

tak! er lige nu ret glad for vi bor 5 min fra ,Skejby i bil :p

Anmeld

25. februar 2013

Chrizta

Profilbillede for Chrizta
Janne T. skriver:

Hej piger!

En debat som sikkert ahr været oppe mange gange, men efterhånden som flere føder, kan man jo frisk syn på det

Lillebror vender laaaaangt om længe rigtigt og min JM siger, at jeg godt kan gå ud fra, at fødslen går endnu hurtigere her anden gang, med mindre der skulle være noget komplikationer eller noget.

Første gang tog det 6½ time - det havde taget kortere, hvis hun havde stået fast i bækkenet fra start, men det gjorde hun ikke. Så nu er jeg self. nervøs for hvordan det går denne gang!

Hvad er jeres erfaringer? I må gerne nævne, om i gik i gang af jer selv eller om det var igangsættelse. Tænker det er relevant

1. Gik igang af sig selv d. 24/11-09 (38+5) om eftermiddagen.
Var på 2-3 cm åben ved ankomst til hospitalet omkring kl. 16 den 25/11-09. Jeg fødte knap 10 timer senere (01:52 den 26/11-09).

2. Fik en hindeløsning d. 25/09-12 (40+1) og fik veer sent samme aften. Var 2-3 cm åben da jeg ankom til hospitalet omkring kl. 12:20 den 26/09-12. Elina blev født 15:15 den 26/09-12, så det gik pænt stærkt

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

25. februar 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

1. gang fødte jeg i uge 38+6 og det tog 12 timer

2. gang fødte jeg i uge 40+5 og det tog 22 timer

Jeg gik i gang selv begge gange

Anmeld

25. februar 2013

2babygirls

M (: skriver:

Kan endnu kun svare på min mors vegne (men håber på at være lige så sej!):

1. fødsel (4 dage over termin): Vandafgang kl. 02, veer kl. 04, endt fødsel kl. 06. 

2. fødsel (4 dage før termin): Igængsættelse kl. 21, endt fødsel 00.41

3. fødsel (tre uger over termin): Veer kl. 04.30, endt fødsel kl. 07.

4. fødsel (tre uger over termin): Igangsættelse. Varighed 5 kvarter.

5. fødsel (10 dage før termin): Igangsættelse. Varighed 45 minutter. 

Uha, din mor smutter mandler
Av av.

Anmeld

25. februar 2013

Rsa

Første fødsel tog 8 timer, igangsættelse i uge.42 ved hindesprængning.

Anden fødsel tog 3 timer fra første ve, til hun kom ud! Fødte her 40 + 2, hvor fødslen gik igang af sig selv.

Så jeg stemmer også for, at der er noget om det

Anmeld

25. februar 2013

M (:

Baby2påvej skriver:

Uha, din mor smutter mandler
Av av.

Det er en familiestyrke - alle kvinder, der har født i min familie (faster (2 børn) + 2 kusiner på fars side (2 børn hver), min mor (5 børn), moster (1 barn), mormor (5 børn) og oldemor (6 børn)) har alle født på under 6 timer! 

Anmeld

25. februar 2013

2babygirls

M (: skriver:

Det er en familiestyrke - alle kvinder, der har født i min familie (faster (2 børn) + 2 kusiner på fars side (2 børn hver), min mor (5 børn), moster (1 barn), mormor (5 børn) og oldemor (6 børn)) har alle født på under 6 timer! 

Måske det bare er mig der var i benægtelse her anden gang med mine veer, men fuuuuuck hvor gør det da nas når det går så hurtigt..

Anmeld

25. februar 2013

M (:

Baby2påvej skriver:

Måske det bare er mig der var i benægtelse her anden gang med mine veer, men fuuuuuck hvor gør det da nas når det går så hurtigt..

Så må man overveje, hvad man tror er rarest; at have møg ondt i få timer, eller rimelig ondt i mange timer.. Tror jeg snupper den korte version

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.