Nogen der er ledig og skal på barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

887 visninger
10 svar
0 synes godt om
25. februar 2013

hansen1

Hej piger..

Jeg går ledig, hvilket vil sige jeg får penge fra fagforeningen.. Ringer så til dem idag for at høre hvad jeg får når jeg går på barsel den 7 marts.

Han siger så til mig jeg får det samme som jeg gør nu. hvilket er 5000 kr efter skat. 

Hvordan fanden skal jeg kunne leve for det med et barn !?

nogen der ved hvordan jeg skal forholde mig og om jeg kan få nogen anden form for hjælp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2013

M (:

hansen1 skriver:

Hej piger..

Jeg går ledig, hvilket vil sige jeg får penge fra fagforeningen.. Ringer så til dem idag for at høre hvad jeg får når jeg går på barsel den 7 marts.

Han siger så til mig jeg får det samme som jeg gør nu. hvilket er 5000 kr efter skat. 

nogen der ved hvordan jeg skal forholde mig og om jeg kan få nogen anden form for hjælp.

Hvorfor får du så lidt?

Jeg får ca. 9000 udbetalt, og jeg er på laveste sats..

Anmeld

25. februar 2013

hansen1

M (: skriver:

Hvorfor får du så lidt?

Jeg får ca. 9000 udbetalt, og jeg er på laveste sats..

Jeg er deltidsforsikret, derfor.. og da jeg spurgte om en anden mulighed sagde han at det vidste han intet om..

Anmeld

25. februar 2013

MinNoah

Åh nej.. man skal aldrig deltidsforsikre sig... :-( Surt surt!!

Jeg får laveste sats og får ca. 9800 kr udbetalt om måneden på barselsdagpenge.... (hvor meget man får ud afhænger jo af ens fradrag, og da vi ejer hus har vi lidt højere).

Anmeld

25. februar 2013

hansen1

MinNoah skriver:

Åh nej.. man skal aldrig deltidsforsikre sig... :-( Surt surt!!

Jeg får laveste sats og får ca. 9800 kr udbetalt om måneden på barselsdagpenge.... (hvor meget man får ud afhænger jo af ens fradrag, og da vi ejer hus har vi lidt højere).

Jeg valgt ikke selv deltid, men manglede 137 timer for at kunne blive fuldtidsforsikret, og de timer har jeg bare ikke kunne finde nogen steder

Anmeld

25. februar 2013

M (:

hansen1 skriver:

Jeg er deltidsforsikret, derfor.. og da jeg spurgte om en anden mulighed sagde han at det vidste han intet om..

Så er der nok desværre ikke så meget at gøre. Men husk på, at du også får ca. 1400 kr i børneydelse hver måned (udbetales en gang i kvartalet)..

Anmeld

25. februar 2013

hansen1

M (: skriver:

Så er der nok desværre ikke så meget at gøre. Men husk på, at du også får ca. 1400 kr i børneydelse hver måned (udbetales en gang i kvartalet)..

Ja ved godt jeg får de ekstra penge, men synes bare 5000 kr også med et barn .

Anmeld

25. februar 2013

Troldemommi

hansen1 skriver:

Ja ved godt jeg får de ekstra penge, men synes bare 5000 kr også med et barn .

Din forlovede har vel også en form for indtægt som kan forsørge barnet

Monica

Anmeld

25. februar 2013

Miss Church

hansen1 skriver:

Hej piger..

Jeg får omkring 10.000 udbetalt og jeg får laveste sats, fordi jeg er nyuddannet. 

Men det er nok desværre fordi du er deltidsforsikret  Jeg ved ikke om du kan nå at gøre noget.
Jeg kunne selv vælge om jeg ville være deltids- eller fuldtidsforsikret, da jeg meldte mig ind i min a-kasse. 
Hvilken a-kasse er du medlem af? 

Anmeld

25. februar 2013

Victoria2013

Du får vel også nogle børnepenge, men det er jo selvfølgelig kun en gang i kvartalet, så vidt jeg kan læse mig til... 

Jeg er selv ledig og forventer ikke at finde et job før jeg skal på barsel om en 3 mdrs tid... men jeg er så fuldtidsforsikret og får omkring 11.000 udbetalt på 4-ugers "måneder" fra min a-kasse. Og min kæreste har fast arbejde og tjener godt, så hér går det nok... men ved ikke lige hvad jeg ville gøre hvis jeg fik meget mindre...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.