prævention efter fødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

428 visninger
2 svar
0 synes godt om
24. februar 2013

Bertris

Er i morgen 37+0 så tiden nærmer sig med hastige skridt til at jeg skal være mor, og er begyndt at tænke lidt over hvilken form for prævention jeg skal vælge efter fødslen, er i fast forhold med min forlovede, har indtil jeg blev gravid været på p-piller, inden da havde jeg p-ring (fungerede ikke særlig godt for mig). 

Men efter fødslen har jeg overvejet at skifte prævention, men er meget i tvivl om hvilken type jeg skal vælge, jeg er ikke super god til det med at skulle tage en pille hver dag, så jeg vil gerne have noget andet end p-piller, men jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. 
Nogen gode forslag som ikke indbære at skulle huske pillen hver dag? 

- og hvorfor? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2013

FruK

Altså de første 8 uger er det jo kondom. 

Jeg skal til 8 ugers undersøgelse i morgen, det plejer at indbefatte en snak om prævention. Jeg regner med enten at starte på P-piller igen (mini-piller så længe jeg ammer) eller få en spiral. Jeg har ikke haft spiral før - en fra min mødregruppe har lige fået hormon spiral og siger hun har spist lige siden  Så jeg skal lige høre om det er noget der normalt følger med.

Anmeld

24. februar 2013

Bertris

FruK skriver:

Altså de første 8 uger er det jo kondom. 

Jeg skal til 8 ugers undersøgelse i morgen, det plejer at indbefatte en snak om prævention. Jeg regner med enten at starte på P-piller igen (mini-piller så længe jeg ammer) eller få en spiral. Jeg har ikke haft spiral før - en fra min mødregruppe har lige fået hormon spiral og siger hun har spist lige siden  Så jeg skal lige høre om det er noget der normalt følger med.

Ved godt det med de første 8 uger, bare lidt fordi at hvis jeg skal have spiral som er en af de ting jeg har overvejet vil jeg gerne have den lagt op i forbindelse med 8 ugers undersøgelse, hvis det kan lade sig gøre, eller kunne starte op med det samme der  
Men er bare også i tvivl om hvor godt det ville være 
vil helst hverken på mini eller p piller efter fødslen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.