Erfaringer med spinalbedøvelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.166 visninger
14 svar
9 synes godt om
24. februar 2013

Jupiter

Hej piger

Har nogle af jer erfaring med spinalbedøvelsen under fødslen?

Så vidt jeg kan læse mig frem til, er det ligesom en epidural, men den kan gives senere i forløbet og varer ikke lige så længe.

Er det korrekt?

Og hvad tænker i om den?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2013

Maja88

Jupiter skriver:

Hej piger

Har nogle af jer erfaring med spinalbedøvelsen under fødslen?

Så vidt jeg kan læse mig frem til, er det ligesom en epidural, men den kan gives senere i forløbet og varer ikke lige så længe.

Er det korrekt?

Og hvad tænker i om den?

Jeg fik en i forbindelse med mit pks.. og er da så glad for jeg ikke skulle presse.. for jeg var lam fra solar pleksus og ned..besøvelsen varede ca 2 timer efter den var lagt

Anmeld

24. februar 2013

Jupiter

Maja88 skriver:

Jeg fik en i forbindelse med mit pks.. og er da så glad for jeg ikke skulle presse.. for jeg var lam fra solar pleksus og ned..besøvelsen varede ca 2 timer efter den var lagt

Ja jeg har også læst at den oftest gives i den forbindelse, men at den også kan gives ved fx hurtigt fremskredne fødsler.

Anmeld

24. februar 2013

Frejsmor

Jeg har hverken erfaring med epidural- eller spinalblokade, men det ville da undre mig meget hvis man fik spinalblokaden, med mindre det var pga. KS, da man jo ikke kan mærke noget og dermed kan man vel ikke være aktivt med til at presse, og det må da også være en rigtig ubehagelig følelse ikke at have kontrol over det man laver..

Anmeld

24. februar 2013

Jupiter

Frejsmor skriver:

Jeg har hverken erfaring med epidural- eller spinalblokade, men det ville da undre mig meget hvis man fik spinalblokaden, med mindre det var pga. KS, da man jo ikke kan mærke noget og dermed kan man vel ikke være aktivt med til at presse, og det må da også være en rigtig ubehagelig følelse ikke at have kontrol over det man laver..

Okay, vil det sige at spinal bedøver mere (Altså større område) eller at den bedøver "stærkere" (altså kan man mærke mere ved en epidural) eller hvordan?

Anmeld

24. februar 2013

Frejsmor

Jupiter skriver:

Okay, vil det sige at spinal bedøver mere (Altså større område) eller at den bedøver "stærkere" (altså kan man mærke mere ved en epidural) eller hvordan?

Altså de bliver lagt to forskellige steder vil jeg mene.. epidura er den hinde der ligger udenom rygmarven og det er der en epiduralblokade lægges, jeg vil umiddelbart tro at en spinalblokade lægges dybere i selve rygmarven og at den dermed lammer fuldstændigt ned efter, den skal jo give fuld bedøvelse i det område hvor man skal foretage KS, ellers gør det jo pænt avs..

Men du må ikke hænge mig helt op på det, men det er sådan jeg mener det fungerer..

Anmeld

24. februar 2013

2babygirls

Jupiter skriver:

Jeg kan fortælle at ved min første fødsel fik jeg en epi, og de slukkede for den to timer før jeg fødte, men kunne intet mærke så måtte føle på min mave når jeg havde presseveer. Så nogle virker den jo bare alt for godt på.

Anmeld

24. februar 2013

Jupiter

Frejsmor skriver:

Altså de bliver lagt to forskellige steder vil jeg mene.. epidura er den hinde der ligger udenom rygmarven og det er der en epiduralblokade lægges, jeg vil umiddelbart tro at en spinalblokade lægges dybere i selve rygmarven og at den dermed lammer fuldstændigt ned efter, den skal jo give fuld bedøvelse i det område hvor man skal foretage KS, ellers gør det jo pænt avs..

Men du må ikke hænge mig helt op på det, men det er sådan jeg mener det fungerer..

Det er helt fint, jeg har ingen forstand på det heller, så lidt info er bedre end ingen

Anmeld

24. februar 2013

Frejsmor

Jupiter skriver:

Det er helt fint, jeg har ingen forstand på det heller, så lidt info er bedre end ingen

Helt sikkert.. Men spørg da hos din JM eller læge næste gang du ser dem, de må da vide hvad den præcise forskel er på de to i hvert fald..

Anmeld

24. februar 2013

Maja88

Frejsmor skriver:

Det er super ubehageligtm. Kunne mærke mit ben lå forkert og prøvede at flytte det.. men kunne ingenting

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.