5 måneder og svært ved at sove?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

329 visninger
3 svar
0 synes godt om
24. februar 2013

MorDk

Vores datter på 5 mdr. har indtil nu været meget nem at ligge til at sove om dagen. Aldrig noget brok og der er max gået 5 minutter så sov hun. Hun har så sovet mellem 1-4 timer.

I den sidste uges tid har soverytmen ændret sig om dagen.

Hun har meget svært ved at falde til ro og græder en del. Når hun endelig falder i søvn (typisk efter  ml. 15-30 minutter) sover hun max ml. 20-40 minutter ad gangen.

Lige nu ligger hun og sover og har sovet ca. 30 minutter. Hun har holdt sig vågen siden kl.06.30  

Andre hvis unger pludslig ikke vil sove om dagen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2013

modesty

MorDk skriver:

Vores datter på 5 mdr. har indtil nu været meget nem at ligge til at sove om dagen. Aldrig noget brok og der er max gået 5 minutter så sov hun. Hun har så sovet mellem 1-4 timer.

I den sidste uges tid har soverytmen ændret sig om dagen.

Hun har meget svært ved at falde til ro og græder en del. Når hun endelig falder i søvn (typisk efter  ml. 15-30 minutter) sover hun max ml. 20-40 minutter ad gangen.

Lige nu ligger hun og sover og har sovet ca. 30 minutter. Hun har holdt sig vågen siden kl.06.30  

Andre hvis unger pludslig ikke vil sove om dagen?

Det lyder som noget tigerspring eller lignende. Hele min drengs første år kom og gik faserne hvor han var sværere at lægge og hvor han sov mere overfladisk. Her kolliderede det altid med tigerspring, men der kan sikkert også være andre årsager. Der sker jo så meget i deres små hjerner hele tiden - det skal nok gå over igen. 

Anmeld

24. februar 2013

sandramor

Kan ugerne passe med et evt tigerspring?

Altså min datter sov rigtig godt indtil hun blev 3 mdr og så begyndte det at svinge rigtig meget.... Nogengange sov hun SUUUPER godt og andre dage sov hun en halv time her og der

Hvordan med tænder? For de kan tit generer sådan at de ikke rigtig kan finde ro og hvis de sover så vågner de hurtigt igen....

Anmeld

24. februar 2013

MorDk

sandramor skriver:

Kan ugerne passe med et evt tigerspring?

Altså min datter sov rigtig godt indtil hun blev 3 mdr og så begyndte det at svinge rigtig meget.... Nogengange sov hun SUUUPER godt og andre dage sov hun en halv time her og der

Hvordan med tænder? For de kan tit generer sådan at de ikke rigtig kan finde ro og hvis de sover så vågner de hurtigt igen....

Jeg har ikke rigtig mærket til Tigerspringene... og der er jo 19 ugers Tigeren men hun er jo ældre? Men tænder? Sys de har været på vej siden hun blev født hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.