Får vi automatisk fælles forældremyndighed ? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

892 visninger
9 svar
3 synes godt om
24. februar 2013

banana3

Hej de damer -som overskriften lyder :-) får vi automatisk fælles dorældremyndighed, eller skal de indberettes nogen steder ? Og evt. Hvor vi har boet samme på nuværende adresse i 1,5 år, går det er jo så godt 2 år når Lillemanden kommer :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2013

FogL

banana3 skriver:

Hej de damer -som overskriften lyder :-) får vi automatisk fælles dorældremyndighed, eller skal de indberettes nogen steder ? Og evt. Hvor vi har boet samme på nuværende adresse i 1,5 år, går det er jo så godt 2 år når Lillemanden kommer :-)

Hvis I ikke er gift, får i en seddel når du har født, om hvem der er faderen. Og så gør i... Men ikke før

Anmeld

24. februar 2013

banana3

Tusind tak

Anmeld

24. februar 2013

tarkoflen

Jeg fik at vide ved første JM besøg, at man kan melde fadderskabet på nettet inden man har født, så er det ordnet jeg mener faktisk, at det er via skejbys hjemmeside, men kan ikke lige huske det, har nemlig ikke selv fået det gjort endnu

Men prøv evt. at spørge din JM

Anmeld

24. februar 2013

Enirt

banana3 skriver:

Hej

Du kan gøre det på borger.dk

https://www.borger.dk/Sider/default.aspx

Der kan du både melde fællesforældremyndighed og faderskab.

Det samme når du skal navngive dit barn, så går du ind og udfylder blanketten og printer den ud og sender til dit sognekontor

Anmeld

24. februar 2013

FogL

tarkoflen skriver:

Jeg fik at vide ved første JM besøg, at man kan melde fadderskabet på nettet inden man har født, så er det ordnet jeg mener faktisk, at det er via skejbys hjemmeside, men kan ikke lige huske det, har nemlig ikke selv fået det gjort endnu

Men prøv evt. at spørge din JM

Det vidste jeg ikke - men havde jo så heller ikke det at tænke på.. Det er garanteret meget nemmere at gøre det inden, så man ikke skal til at lave alt muligt papirarbejde når man hellere vil nyde sit vidunder

Anmeld

24. februar 2013

tarkoflen

Freyjasmor skriver:

Det vidste jeg ikke - men havde jo så heller ikke det at tænke på.. Det er garanteret meget nemmere at gøre det inden, så man ikke skal til at lave alt muligt papirarbejde når man hellere vil nyde sit vidunder

Ja det er ret smart, man har sikkert andre ting at tage sig til lige efter fødslen

Anmeld

24. februar 2013

Louise H.

Jeg fik et papir ved første jm-konsultation

Anmeld

24. februar 2013

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Når man har boet sammen inden for de sidste 10 måneder,inden babys fødsel,får man automatisk fælles forældremyndighed,idet øjeblik din kærste vedkender sig faderskabet.

Og det kan anbefales at i gør det allerede under graviditeten,da din kærste ellers ingen rettigheder har til barnet,hvis det værst tænkelige skulle ske,at du dør under fødslen.

Anmeld

24. februar 2013

AnthonsMor

banana3 skriver:

Hvis ikke I er gift går forældremyndigheden automatisk til dig.. Vi fik allerede ved første JM besøg en "ansvars og omsorgserklæring" tror jeg den hedder, som så skulle udfyldes med mine oplysninger og min kærestes, også skulle to myndige (over 18) skrive under som vidner

Den kan så enten sendes til statsforvaltningen inden fødsel, eller afleveres på kirkekontoret efter.. Jeg havde ikke fået fat i at den kunne sendes til statsforvaltningen inden fødsel før i sidste uge, og jeg har altså kun 11 dage tilbage til termin, så vi har bare sagt at vi afleverer den på kirkekontoret når jeg har født

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.