Forskellen på Springer Spaniel vs FT springer spaniel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.630 visninger
7 svar
0 synes godt om
23. februar 2013

Kloster

Nogen der har erfarning ell virkelig kender/ved forskellen på det?

Vi har snakket om at få en Engelsk Springer spaniel han hvalp.

Vi går ikke på jagt, men manden min er hundetræner i lydighed og har gået til konkurrencer osv i det. Han ønsker dog ikke at træne hunde i klubben mere, så det er mig, der skal gå med ham og træne + konkurrencer. Hvilket jeg synes er vild spændende.

Han vil blive aktiveret i form af gåture, løbeture (når han er gammel nok) aktiviteter med drengene i leg, aktiviteter med foder og div legetøj, socialicering flere gange ugentligt osv osv. Men altså ingen jagt. Det er vigtigt for os, han er en "tænd & sluk" hund.

Spørgsmålet lyder på, skal vi gå uden om de FT Springere ell er vores aktiviteter i hverdagen nok for en hund der er avlet til jagt??? Og kan man holde ham inde på grunden, bag trådhegnet, når der kommer en and ude på marken ell vil han være SÅ fokuseret på det vildt, at han gør alt for at komme ud til det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2013

Cosmo&Maia

Jeg vil anbefale dig en engelsk springer, da de er i et lidt lavere gear og er nemmere at have som familiehunde. Når det så er sagt, så har jeg selv 2 FT springere, men de kræver altså også en del, og må indrømme at det til tider kan være svært at blive ved med at finde tid og energi til deres energi niveau.  

Men er du klar på en udfordring og mener du har overskuddet til det, så go for it 

Anmeld

23. februar 2013

Kloster

Cosmo&Maia skriver:

Jeg vil anbefale dig en engelsk springer, da de er i et lidt lavere gear og er nemmere at have som familiehunde. Når det så er sagt, så har jeg selv 2 FT springere, men de kræver altså også en del, og må indrømme at det til tider kan være svært at blive ved med at finde tid og energi til deres energi niveau.  

Men er du klar på en udfordring og mener du har overskuddet til det, så go for it 

Men der er virkelig forskel?

Kan nogen gange godt mistænke folk i bare at skrive et ell andet på fx gul & gratis. Gør ikke noget, der ikke er papirer på dem, men jeg ønsker på ingen måde at fx faren er en collie (sorry til dem, der har en collie, men du ved hvad jeg mener)

Jeg ønsker en familiehund, der kan arbejdes med og som er familiehund, når vi er hjemme.

Anmeld

23. februar 2013

Cosmo&Maia

Kloster skriver:

Men der er virkelig forskel?

Kan nogen gange godt mistænke folk i bare at skrive et ell andet på fx gul & gratis. Gør ikke noget, der ikke er papirer på dem, men jeg ønsker på ingen måde at fx faren er en collie (sorry til dem, der har en collie, men du ved hvad jeg mener)

Jeg ønsker en familiehund, der kan arbejdes med og som er familiehund, når vi er hjemme.

Ja, der er forskel . De er selvfølgelig begge jagthunde, men FT er avlet specielt til jagt med den rette højde og pels, og et større jagtinstinkt. Hvor den engelske er til familie og jagt.  

De er begge nogle skønne hunde  

Anmeld

23. februar 2013

Kloster

Cosmo&Maia skriver:

Ja, der er forskel . De er selvfølgelig begge jagthunde, men FT er avlet specielt til jagt med den rette højde og pels, og et større jagtinstinkt. Hvor den engelske er til familie og jagt.  

De er begge nogle skønne hunde  

Jeg har googlet lidt på nettet og eftersigende er en FT mindre og mere spinkel.

Kan du evt sætte et billede på af dine hunde?

Jeg har fundet et par billeder på nettet. ER det mon rigtig spottet at de er af de "alm" Springere?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. februar 2013

birthee

Det er vel lidt det samme som labrador, hvor den "alm. labrador" er lidt tungere og kraftigere end en "formel 1" labrador, der er mere hurtig og adræt??? Lige umiddelbart vil jeg mene det er en alm. springer du  har sat billede på af, men nu er det ikke lige en race jeg har studeret så nøje som andre racer 

Anmeld

23. februar 2013

Cosmo&Maia

birthee skriver:

Det er vel lidt det samme som labrador, hvor den "alm. labrador" er lidt tungere og kraftigere end en "formel 1" labrador, der er mere hurtig og adræt??? Lige umiddelbart vil jeg mene det er en alm. springer du  har sat billede på af, men nu er det ikke lige en race jeg har studeret så nøje som andre racer 

Præcis

Anmeld

23. februar 2013

Cosmo&Maia

Kloster skriver:

Jeg har googlet lidt på nettet og eftersigende er en FT mindre og mere spinkel.

Kan du evt sætte et billede på af dine hunde?

Jeg har fundet et par billeder på nettet. ER det mon rigtig spottet at de er af de "alm" Springere?

Jeg kan desværre ikk ligge billeder ind, da jeg er på fra min mobil.. Men ja, det er alm springer du har fundet  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.