Hjælp vægtskønt af baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.777 visninger
12 svar
1 synes godt om
23. februar 2013

SRP

Hej piger

Jeg er nødt til at høre om, hvor præcist det er med de vægtskøn af barnet.

I uge 34+2 var jeg hos jordemoderen, som skønnede baby til 2400 g er i dag 35+4 (altså 9 dage senere) og i dag til en privat scanning blev barnet vurderet til 2300 g. Hmm der er jo forskel må man sige....

Er ret lille og min kæreste er heller ikke specielt stor så vi får nok ikke et barn meget over 3000 g, men er bare nervøs for om det er helt skidt med barnets vægt??? Håber de havde sagt noget, hvis det var helt skidt.

Hvad tænker I om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2013

1990h

SRP skriver:

Hej piger

I uge 34+2 var jeg hos jordemoderen, som skønnede baby til 2400 g er i dag 35+4 (altså 9 dage senere) og i dag til en privat scanning blev barnet vurderet til 2300 g. Hmm der er jo forskel må man sige....

Er ret lille og min kæreste er heller ikke specielt stor så vi får nok ikke et barn meget over 3000 g, men er bare nervøs for om det er helt skidt med barnets vægt??? Håber de havde sagt noget, hvis det var helt skidt.

Hvad tænker I om det

Tror ikke du skal være bekymret.
Jordmor kan af gode grunde ikk skønne helt præcist . Så kun kan sagtens ha skudt for højt

Anmeld

23. februar 2013

SHERO

jeg giver ikke meget for hverken skøn eller scanninger, min søn blev scannet i uge. 35 til 2900, blev skønnet af to jordmodere til ca 4000 g da jeg var 41+5, og ud kom en lille fin dreng på 2670 g... :-D

Anmeld

23. februar 2013

Aabye

Jeg giver heller ikke meget for de vægt skøn der.. Igennem HELE min graviditet havde de skønnet baby helt normal vægtig.. 12 timer før jeg fødte skønnede de knægten til 3600 gram.. Og ud kom altså en baby der var et helt kilo større!.. 

Anmeld

23. februar 2013

Faith

Jeg har ikke meget fidus til vægtskøn.

Mine svigerindes dreng blev skønnet til 3600 g dagen før fødslen. Ud kom en "lille" dreng på 4670 g

Min søn blev skønnet til 2900 g 2 dage inden fødslen. Han vejede 3600 da han kom ud

Anmeld

23. februar 2013

Klumpe-dumpe

Altså min datter blev skønnet til 1406g dagen før fødsel og ud kom hun med en vægt på 1395g så mere præcis kan det jo ikke være. Så tror det kommer meget an på hvor rutineret den der scanner er. Jeg blev scannet af en fødselsoverlæge.

Anmeld

23. februar 2013

AnthonsMor

SRP skriver:

Hej piger

Hvad tænker I om det

Jeg vil sige, at scanningen nok var mere præcis end JM's skøn, for de kan i realiteten ikke mærke, om det er en lidt slank baby de mærker på eller en "elastikbaby"

Og du kan være ganske sikker på, at de nok skulle sige, hvis der var noget galt eller baby vejede for lidt

Anmeld

23. februar 2013

channie-g

SRP skriver:

Hej piger

Hvad tænker I om det

Tror ikke helt man kan regne med det, da jeg ventede vores søn fik jeg afvide i 36+2 han vejede omkring 3200-3300 og sad jeg fødte ham 37+1 var han kun 2850... 

Anmeld

23. februar 2013

Benjamins'mor

Man kan aldrig stole 100% på vægtskøn.
Jeg var til JM D. 22 december, der blev han skønnet til 2900 g og 49 cm.
Fødte D. 3 januar 2011, han vejede 3390 g og var 55 cm.

Anmeld

23. februar 2013

Fenja09

Hej piger

Hvad tænker I om det

Da jeg ventede vores datter var jeg til et utal af scanninger på hospitalet og det er de eneste som har været tættest på den rigtige vægt da vores datter blev født. Jordemoderen skød  meget ved siden af - da jeg var ved jm sidste gang før fødslen dvs. da jeg var 40+0 vurderede hun babyen til at veje 3500-3600 g, men havde været til scanning på hospitalet dagen før og de sagde 2900 g. Jeg fødte en pige 40+1 på 2810 g.

Og derudover kan man ikke regne med at fordi man er lille, så får man ikke et stort barn - det kommer desværre/heldigvis ikke an på det. Derfor kan du jo godt føde et lille barn, men det er ikke pga. din vægt eller højde.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.