Hvem var med til jeres første fødsel ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2009

xx

Da jeg fødte min datter havde jeg kun min mor med. Jeg var alene gennem hele graviditeten og flyttede hjem til min mor for at få noget støtte gennem det hele så det var det mest naturlige for mig at have hende med     Min datters far stod ude på gangen og ventede og fik så lov til at komme ind og klippe navlestrengen.

Ved min 2. fødsel var både min mor og min mand med og det er jeg glad for.

3. gang var min mor ude og rejse så der var det kun min mand der var der til at holde mig i hånden.....men det gør han også så godt....hihi...

-s...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2009

Cris

Min mand var med og jeg var glad for, at der ikke var flere, for jeg har haft brug for ro og jeg har faktisk ikke snakket særligt meget, mens jeg har haft veer, jeg forsvand i min lille egen føde verden... Men jeg kender nogle som har haft veninder og andre som har haft familien med. Du kan da sige til dem, at de må gerne komme. Men hvis du pludseligt har brug for ro, koncentration eller også "forvinde" i din egen verden, så er de advaret og må meget gerne vente på vente salen. Og hvis de viser forståelse for det, så kan de bare komme med, synes du ikke?

Anmeld

22. juni 2009

Disney79

Jeg havde min mor min mand og min moster med til min første fødsel... Den her gang ved jeg ikke om der er andre end min mand når jeg skal føde da jeg skal føde lidt langt væk fra min mor (desværre) men har sagt jeg nok skal ringe både til min mor og min moster for det var rart at de var der første gang... Men min mor tager nok min datter når jeg skal føde den her gang (vis hun når at komme) så håber min moster kan nå at komme op og støtte mig og manden

Anmeld

22. juni 2009

Katjaro

Nu har min mor og jeg ikke et specielt tæt forhold så jeg kunne slet ikke forestille mig at have hende med til en fødsel. Min svigermor ville jeg heller ikke bryde mig om at have med hun ville meget let kunne overskride mine grænser - da hun har meget lidt pli...

SÅ der var det kun husbonden der var med. Ved fødsel nr. 2 havde jeg til gengæld ingen med - for husbonden sad ude i vagtstuen og forsøgte at få datteren til at acceptere at se morgenhår alene så han kunne komme ind til mig - det nåede han så aldrig

Hilsen katja

Anmeld

28. juni 2009

Betina88

Disney79 skriver:

Jeg havde min mor min mand og min moster med til min første fødsel... Den her gang ved jeg ikke om der er andre end min mand når jeg skal føde da jeg skal føde lidt langt væk fra min mor (desværre) men har sagt jeg nok skal ringe både til min mor og min moster for det var rart at de var der første gang... Men min mor tager nok min datter når jeg skal føde den her gang (vis hun når at komme) så håber min moster kan nå at komme op og støtte mig og manden

Blev du ikk' stresset at ha' så mange med inde på fødestuen ?

Det er dejligt at nogle ka' hjælpe jer med jeres datter ..

Anmeld

28. juni 2009

Betina88

Katjaro skriver:

Nu har min mor og jeg ikke et specielt tæt forhold så jeg kunne slet ikke forestille mig at have hende med til en fødsel. Min svigermor ville jeg heller ikke bryde mig om at have med hun ville meget let kunne overskride mine grænser - da hun har meget lidt pli...

SÅ der var det kun husbonden der var med. Ved fødsel nr. 2 havde jeg til gengæld ingen med - for husbonden sad ude i vagtstuen og forsøgte at få datteren til at acceptere at se morgenhår alene så han kunne komme ind til mig - det nåede han så aldrig

Hilsen katja

Det er dejligt at høre at du havde kun manden med til fødslen ..

Det er skønt at høre , at det ikk' kun er min kæreste der er åndsvag .. At det er kun manden der ska' med og ingen andre ..

Jeg havde så spurgt min mor om hun ville gi' Phillip tøj på , når det var at han kom ud , og det ville hun gerne ..

Så hun lyder til at komme på køl igen ..

Anmeld

28. juni 2009

Astrid P

Min mand og min mor... Og det var fantastisk!

Jeg synes, at det er en skøn, skøn ting at dele store oplevelser! Og det har på ingen måde gjort oplevelsen mindre for min mand og jeg, at min mor var med. Tvært imod...

Anmeld

28. juni 2009

heaven

min mand var "den eneste" der var med - kunne ikke liiige forestille mig hvem der ellers skulle være med... for mig, er det en oplevelse forundt min mand og jeg alene..... Dog havde vi faktisk aftalt at min mor kunne være stand by, hvis det blev for hårdt for min mand - han er SÅÅÅ dårlig til sygehuse.... men det gik fint. Og hvis der kommer en nr 2 ønsker jeg det bliver ligesådan igen....

Jannie

Anmeld

28. juni 2009

Christinahr

LotteGabriella skriver:

Må indrømme, at jeg synes en fødsel er noget man deler med sin mand/kæreste og ingen andre (øøh ok og så lige en lægestuderende i mit tilfælde)  Jeg havde og har stadigvæk ikke lyst til at ha' hverken min mor, svigermor, moster eller veninde med til fødslen - men sådan er man jo så forskellige, men havde jeg været alenemor ved fødslen så havde jeg taget min mor og veninde med tror jeg

Lige mine tanker

Anmeld

29. juni 2009

Tro på dig selv.

Må indrømme, at jeg synes en fødsel er noget man deler med sin mand/kæreste og ingen andre (øøh ok og så lige en lægestuderende i mit tilfælde)  Jeg havde og har stadigvæk ikke lyst til at ha' hverken min mor, svigermor, moster eller veninde med til fødslen - men sådan er man jo så forskellige, men havde jeg været alenemor ved fødslen så havde jeg taget min mor og veninde med tror jeg

Helt enig med dig

Første gang havde, jeg ikke nogle med. Jeg ønskede det ikke, da jeg ikke var sammen med faren, ja så han deltog så ikke.

Jeg var 19 år gammel da je blev gravid, og for mig var det bare en privat ting, at skulle føde, og sådan har, jeg det stadigvæk.

Jeg vil ikke have en veninde med eller noget andet. Her anden gang, jeg skulle føde havde, jeg min kommende mand med.... Og gud, hvor var det dejligt, men ens mand/kæreste er man også intim med, og det bare noget helt andet.

Han var ved min sidde,da jeg skulle føde vores lille pige, det var super godt. Men når, jeg igen skal føde nr 3 en gang og nr 4.... eller, hvor mage det nu bliver til, så skal igen andre med end min mand.... Jeg fortyder ikke, at jeg selvom, jeg var alenemor, at jeg ikke hvde nogle med, det var ikke skræmmende eller noget. Men der bare noget, man ikke dele med alle, og en fødsel er smukt, men også privat efter min mening, og den deles ikke andre end ens mand.

Susanne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.