Hjælp - 5 mdr og være væk fra mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2013

vitapigen

Kender godt det med at bekymre sig, men man ønsker jo heller ikke en utrøstelig baby. Jeg vidste heller ikke at min baby ikke havde fået mad,
før jeg kom hjem. Og godt for det!! Ellers var jeg smuttet hjem igen

Det skal nok gå.. det er jeg sikker på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2013

MissMaria

Anonym skriver:

Havde i prøvet med flaske inden?
Malkede du bare ud med hånden og gad han godt tage dit bryst bagefter?

Ja vores har fået både flaske (mme) og bryst - har aldrig haft problemer med han ikke ville tage det ene.

Anmeld

22. februar 2013

Tulle28

Jeg ville tage ham med. Er det ikke en mulighed?

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

vitapigen skriver:

Kender godt det med at bekymre sig, men man ønsker jo heller ikke en utrøstelig baby. Jeg vidste heller ikke at min baby ikke havde fået mad,
før jeg kom hjem. Og godt for det!! Ellers var jeg smuttet hjem igen

Det skal nok gå.. det er jeg sikker på

Det ligger nok bare til os mødre at bekymre sig.

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

MissMaria skriver:

Ja vores har fået både flaske (mme) og bryst - har aldrig haft problemer med han ikke ville tage det ene.

Det har da være dejligt nemt med dem så.
Jeg synes bare man altid er blevet advaret mod at give flaske fordi man så risikere at de ikke gider brystet mere. Jeg elsker at amme så ville nødigt have han ikke gad det mere.

Anmeld

22. februar 2013

birthee

På sygehuset supplerer de med ske eller et lille snapseglas, for ikke at påvirke amningen... Så hvis det var mig, ville jeg malke ud, så havde den der skal passe mulighed for at give lidt i kop eller på ske, hvis det skulle blive nødvendigt... Alternativt kunne den der skulle passe måske tage med?

Anmeld

22. februar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Har lige brug for jeres hjælp piger.

Min kusine døde i går efter kort tids sygdom. I morgen skal der være en mindehøjtid for hende, som vi selvfølgelig skal med til.
Farmor kommer og passer vores børn (næsten 3 år og 5 måneder) det er første gang jeg skal være væk fra ham på 5 måneder og han bliver ammet fuldt ud.
Planen er at vi tager hjem efter mindehøjtiden og ikke tager med hjem til kaffe. Men det bliver holdt lidt over 1 times kørsel fra os, så der kommer jo hurtigt til at gå 3-4 timer. Han plejer at spise ca. Hver 3 time. Nogen gange kan det godt strækkes lidt.
Jeg har aldrig prøvede at amme ud, ved ikke om jeg skal gøre det.
Jeg havde tænkt at vi ville prøve at lægge ham lidt senere ud til formiddagsluren godt fodret af, så han forhåbentligt tager en lang lur og måske bare sover mens vi er væk.

Hvad ville i gøre?
Undskyld hvis det er lidt rodet, men har lidt svært ved at tænke klart.

Må jeg spørge om hvorfor i ikke tager ham med? Vi var til begravelse da min datter var 2 måneder og vi havde hende med i kirken og til efterfølgende gravøl. Hun sov fra det hele.

Nå men tilbage til spørgsmålet om mælk - jeg ville bestemt sørge for at der er mad på flaske ellers kan det være at farmor får det strengt hvis han lige pludselig er sulten og du ikke er kommet hjem.

/Fenja

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Jeg ville tage ham med. Er det ikke en mulighed?

Jo, altså det kunne man godt. Men der høre lige lidt forhistorie med. Min kusine og hendes mand ventede barn i januar, men hun fødte 2,5 måned for tidligt og han døde desværre 3 dage gammel. 1,5 uge efter hans død blev hun indlagt med kræft og døde altså i går. Jeg synes bare lidt, at det vil være at jokke på hendes mand ved at komme med vores dreng, når nu de skulle være vokset op sammen osv.
Det kan godt være jeg måske ligger lidt for meget i det.

Anmeld

22. februar 2013

Mom2

Anonym skriver:

Jo, altså det kunne man godt. Men der høre lige lidt forhistorie med. Min kusine og hendes mand ventede barn i januar, men hun fødte 2,5 måned for tidligt og han døde desværre 3 dage gammel. 1,5 uge efter hans død blev hun indlagt med kræft og døde altså i går. Jeg synes bare lidt, at det vil være at jokke på hendes mand ved at komme med vores dreng, når nu de skulle være vokset op sammen osv.
Det kan godt være jeg måske ligger lidt for meget i det.

Med den info kan jeg bestemt godt forstå du ikke vil tage ham med. Stakkels mand

Jeg ville malke ud og så have et snapseglas eller en sutteflaske så der er mulighed for, at der kan gives lidt mad hvis det skulle være nædvendigt.

Anmeld

22. februar 2013

Anonym trådstarter

birthee skriver:

På sygehuset supplerer de med ske eller et lille snapseglas, for ikke at påvirke amningen... Så hvis det var mig, ville jeg malke ud, så havde den der skal passe mulighed for at give lidt i kop eller på ske, hvis det skulle blive nødvendigt... Alternativt kunne den der skulle passe måske tage med?

Jeg har også malket lidt ud (en meget lille smule, det er jo svært) også må min svigermor give ham det hvis det bliver nødvendigt.
Han har fået lidt vand før i kop, så han kan godt finde ud af at drikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.